Motr - zhasíná na volnoběh

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Tak jsem byl s autem v KTK Kladno po telefonu vše bez problémů. Po dlouhých útrapách jsem na dva válce dojel až do Kladna došlo k zadání zakázky a najednou přiběhl sevisák a začaly výmluvy, že to auto je předělaný na plyn a že nemají na dílně čidla na únik plynu prostě bla bla bla. Tak jsem je poslal do háje, že takový servis na leštění karoseriíí a výměny olejů si můžou strčit někam. Už mě tam neuvidí ani i kdyby prosily. Asi co si člověk neudělá sám to nemá. Ještě mě napadla varianta, že by to mohly být nedovřené ventily - změřit vůli v poloze házení jiskry na válec. Nebo, že by nefugovala hydraulika stavítek ventilů? Před dolitím oleje jsem byl s hladinou na minimu. Po dolití najeto cca 100 km Jak to otestovat? Poradí Někdo?

Díky Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Reklama
 

PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Tomu se vubec nediv, na to aby mohl servis delat na autech s plynem musi byt podle zakona opravdu dobre vybavenej a oni nikdy nemuzou vedet, jestli nejsi jen statni provokater (coz uz muze byt) a nemuzou s autem na plyn do toho servisu ani zajet, pokud nemaji spravnou vybavu.
Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Těsnění už mám doma a jdu do toho. Posílejte rady jak na to hlavě monenty dotahování.
Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

To co si popsal bude asi naprosto přesně ta závada jakou si diagnostikoval 8) na fiksaci vaček ani kliky nic nepotřebuješ normálně si nastav rozvody na značky shoď řemen a pootoč klikou trochu zpátky a pak už můžeš sundávat hlavu jak je libo důkladně očisti všechny dosedací plochy a dej hlavu zpět a nastav kliku zpátky dej pozor aby nepřehodil kola mezi sebou . Moment pro dotažení je 2,5 N.m a pak 3 X 60 stupňů chvilku počkat a pak ještě 10 -15 stupňů 8)
Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Potřeboval bybch trošičku poradit, už to mám skoro celé odstrojené, ale nechávám si na konec sundávání řemenů. Ten první co pohání alternátor klimu, pumpu.. ,bych sundal tak, že povolím alternátor, nevím zda je nutné nějak vracet napínací kladku. Dále jak sundat rozvodovej řemen ? Musí se povolit nějaká kladka? Pak jsem to nepochotil to stím přehozením kol? To je nutné demontovat vačky? Já myslel, že to jde v celku. Pak se chci zeptat v prostoru vaček jsou nějaké dva větší asi šrouby na imbus, je nutné je povolovat? Za odpověď předem děkuju.
Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Altíkoveju řemen se sundavá tak že si nandáš klíč na šroub té napínací kladky ten středovej a normálně jako by si chtěl ten šroub utáhnot za něj vezmeš a ta kladka se ti povolí jakona rameni a ty pak můžeš sundat řemen a jen si u toho musíš přidržovat povolenou tu kladku . rozvodovej řemen je složitější jelikož je tam taky automatická napínací kladka ale nijak za ní nejde vzít tak já povololuju tu druhou až mi jakoby spadne šroub dolu ale nasazení je porod jelikož si musiš nějak přidržet povolenou to napínací kladku do toho nandavat řemen a ještě ho u toho napínat a dávat ho tak aby se ti nerozhodily rozvody . U 1,6 si nejsem vědom žádnejch imbusovejch velkejch šroubů v rozvodech ale za kolama na rozvody ti drží kryt motoru a ten když tam budeš mít kola ti bude dost překážet pri sundavání hlavy .
Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Díky moc, dnes se do toho pustím.
Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Řemen od alternátoru mám dole, ale nejde mi povolit kladka řemenu co pohání alternátor od klikovky. Prosím o radu, jak se povoluje hnací kladka, nerd bych rozhasil rozvodák a hlavně se nemůžu dostat k poslednímu šroubu krytu rozvoďáku. Jestli se povoluje doleva a jesti ji mám vzpříčit něčím o blok motoru či co? Komrese moturu je nedostatečná.

Díky moc Franta.
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Jestli to nemůžeš povolit zkus zařadit 4 rychlost a pokud máš auto na zvedáku ať ti někdo dupne na brzdu, to už bys neměl protočit. -i
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Tohle mě opravdu nenapadlo, nehrozí tam přeskočení řemenu třeba o zub? Mám jenom golu a mocné ruce, může se stát cololiv. Je to povolování opravdu proti směru hodinových ručiček?
Díky Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Tak jsem tu kladku sundal. A koukám jako jelen na vačkách rysky srovnány u sebe ale dole mimo. Tak otoáčím ještě o jednu otáčku to jsou vačky rozhozený a další otáčka srovnam vačky a dole zase mimo. Když dám dole na rysku tak se vačky rozjedou o 3 zuby. Pak svěřte výmenu řemenu ODBORNÍKŮ Z KTK KLADNO. Ti jsou zralí tak na žalobu za zničení motoru. Chci se zeptat pokud dám spodní kolečko na rysku tak mají být zavřené ventily na čtvrtém válci počítáno při pohledu proti jízdě z leva?
Díky moc Franta
Naposledy upravil(a) Franta dne úte pro 07, 2004 11:59, celkem upraveno 1 x.
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Franto , pozor !!! na spodní řemenici ( ta co jsi nemohl sundat ) je ryska proti takovýmu nálitku na plastovém deklu rozvoďáku ( když se díváš z podběhu , máš sundaný kolo, tak je to šikmo doprava nahoru) a na ozubeném hnacím kole pod řemenicí je ryska přímo dolů proti výřezu .
Jinak klika se otočí 2x a vačky 1x , to znamená, že za jedenu otáčku kliky jsou vačky rozhozený , za druhou by měly být na rysky proti sobě. Pokud je máš o zub nebo dva ze servisu , tak to jsou borci :? , ale kromě snížení výkonu a blbýho spalování to snad nic nemůže udělat, pokud tam nebyly nějaký tlaky co mohly odpálit to těsnění pod hlavou. ( to by věděl petrm) . Takzvaně potkat se to může až po rozjetí o čtvrt otáčky ( odhadem). Samozřejměje důležité aby to bylo přesně!!! Já mám Nubiru z Německa- řemen dělali v 65 t a měl jsem to o zub. ( Nový rozvody mám asi 1000km a dělal jsem si je sám)
AŤ SE TI DAŘÍ !!!!!!!
Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Takže hlava je dole, dalo to trošku práce, no co se dá dělat. Těsnění bylo opravdu proražený mezi 2. a 3. válcem ho chybí asi tak 6 mm. Přepážka mezi válcema naštěstí přežila. Foto je ve fotogalerii. Zatím to musím celé vyčistit, protože to vypadá jako bych jezdil na uhlí či co (no prostě humus, zase si řikám, že je to po 111 000 km, tak něco na pístech může zůstat. Ještě dám dotaz, jak se měří vůle na ventilech? Já se pokoušel před demontáží dát měrku mezi vačku a ten hrníček hydroštelu. Nedostal jsem tam ani 0,015 mm. Dá se to nějak prověřit, když je hlava dole? Případně upravit vůle (napadá mě vyndání nějaké podložky či co).
Díky moc Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Tak co Franto? Už zase jezdíš?? Už Nubira fachčí? Fy fotky jsou dost hustý, nevím jestli měl Ivan takle zaprasené písty, je to už pár let co jsem ho měl. Myslel jsem, že LPG nedělá karbon či dehet! Ale ví bůh co nám ti koumesové do plynu dávají. 8) Jinak držím palce. -i :PP:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Franta
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 10:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta »

Autíko frčí od pátku 29.10.04 lépe jak při koupení. Mám ještě jeden dotaz, jak otestovat funkci proměnné délky sání (té klapky uvnitř zatočeného sacího potrubí). Já když nastaruji, tak se klapka zavře (ovládací podtlak provede své), tůruju motor a nic beze změn.
Díky Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“