Stránka 2 z 3
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv led 20, 2011 21:52
od mino22
Pocuva a slape ako oci , dostal aj nove palivove cerpadlo a celu zimu krasne startuje a pekne pocuva. Predtym som musel stale riesit , co tomu autu vlastne je ? Nechcelo a nechcelo sa mu , dusilo ho , ale teraz vsetko o.k.Okrem smerovky ktora nechce ostat v hornej polohe a vracia sa spet
Aj v mrazoch startovalo v pohode , ked susedia nevedeli nakopnut svoje diesle.
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv led 20, 2011 21:57
od yakinka
ááá tak smerowečka, to už je maličkosť
) to sa dá wydržať... hlawne, že to ide
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv led 20, 2011 22:02
od mino22
Naucil som sa kerovat a zaroven tlacit packu smerom hore , aj sa to sem tam dari , alebo blinknem raz a staci , sak je kriza , treba setrit .
Slubujem ale ze si kupim novu . V zaujme zachovania bezpecnosti cestnej premavky .
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv led 20, 2011 22:15
od yakinka
Tak to je pekné od teba, že takto myslíš na cestnú premávku
snad už ťa nebude hnewať
už ťa dosť potrápilo..
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv led 20, 2011 22:39
od yakinka
áááá ďakujem Vám všetkým za radyyy
) ozvem sa ako to nakoniec dopadlo...
páá
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: úte led 25, 2011 07:53
od yakinka
No takže sprawili sme diagnostiku a môjmu dejwíčiatku nebolo dokopy nič, stalo sa to, že ujo automechanik sa zatrhol o nejaký káblik (čo má niečo spoločné s výfukovými plynmi-nezapamätala som si to presne
), keď skúšal ten môj pokazený štartér. Zasunulo sa to a kontrolka nesvieti a už netrasie ani autom.. takže som nemusela ani lambdu meniť... šalalalalííííííí
pekný deň...
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv říj 10, 2013 10:30
od stovka
Zdravím dámy a páni,
už dlhý čas prezerám všetky fóra a hľadám odpovede. Možno zle hľadám, ale nikde som nenašiel odpoveď na problém, ktorý mám ja.
Funkcia kontrolky CHECK, aj podľa manuálu je jasná - buď je zhasnutá a všetko je OK, alebo sa rozsvieti a je problém. Mne však bliká. A o tomto sa nepíše ani v manuále ani nikde na internete. Síce pár užívateľov píše o blikaní, ale u nich sa jedná o úplne nepravidelné blikanie (je to zrejmé z popisu, aj z niektorých videí na youtube). U mňa je to krásne a pravidelné blikanie. Po naštartovaní motora je všetko OK, po prejdení cca 2-3 km sa rozbliká. Keď motor vypnem a opäť naštartujem, je zhasnutá. Opäť prejdem 2-3 km a znova to pravidelné blikanie. Takto stále dokola.
Motor bol dosť zadusený. Po pridaní plynu išiel výkon rapídne dole. Išiel som s tým do servisu, na počítači vyhodilo jedinú chybu - niečo s imobilizérom (auto štartuje normálne bez problémov, nič ho neblokuje). Neviem, či táto chyba môže mať vplyv na chod motora. Imobilizér síce blokuje kopec elektroniky, vrátane vstrekovania, ale že by sa to prejavovalo práve takto, to sa mi nezdá. Buď to zablokuje úplne, alebo to ide. Si myslím.
Keďže teda počítač nič nevyhodil, mechanik prišiel aspoň na to, že je rozmlátená vodná pumpa (teplota na čidle bola vyššia, ako ukazoval budík, voda necirkulovala), tak to vymenil. Lopatky pôvodnej pumpy (plastové) boli úplne v prdeli, všetky rozlámané a sú niekde v motore... nenašiel ani jednu, takže sú tam a čakám na problémy, ak sa náhodou dostanú naspäť do obehu.
Výmena pumpy samozrejme problém priduseného motora nevyriešila, tak som išiel ďalej. I keď počítač ukazoval, že lambda normálne funguje, pozrel som katalyzátor. Ten bol úplne čistý. Zhodil som sanie, odmeral funkciu teplomera nasávaného vzduchu, skontroloval a vyčistil plyn/klapku, odmeral som hodnoty snímača polohy plynu (funkčný), vyčistil ten elektronický ventil na saní (bol trochu zanesený sadzami, inak normálne chodí), skontroloval podtlakový regulátor, zhodil a vyčistil EGR (bolo takmer čisté, k počudovaniu všade na fotkách vidím EGR podtlakové, u mňa je elektrické). Auto akoby sa trošku máličko prebralo, už ho po pridaní plynu až tak nedusí, ale blikanie kontrolky pokračovalo ďalej.
Vymenil som sviečky aj káble. Všetko rovnako. Ide to, ale je to lenivé a kontrolka sa stále po pár km rozbliká. Pravidelne a rovnomerne.
Už sa mi nechce kus po kuse skúšať a vymieňať veci, pretože by som asi musel pokračovať lambdou (i keď je podľa počítača v poriadku), potom zapaľovaním, vstrekovačmi a skončím asi pri riadiacej jednotke....
Vedel by mi niekto poradiť - čo to vlastne môže znamenať to PRAVIDELNÉ blikanie kontrolky motora ??
Vďaka za každý názor.
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv říj 10, 2013 14:33
od Bezny
stovka píše:Zdravím dámy a páni,
... krásne a pravidelné blikanie. Po naštartovaní motora je všetko OK, po prejdení cca 2-3 km sa rozbliká. Keď motor vypnem a opäť naštartujem, je zhasnutá. Opäť prejdem 2-3 km a znova to pravidelné blikanie. Takto stále dokola. Motor bol dosť zadusený....
(vyčteno z Internetu:)
Krásné a pravidelné blikání check je vyšší (naléhavější) stupeň alarmu než trvalé svícení. Dle výrobce by měl člověk hned zastavit a vypnout motor. Údajně značí problém zapalování (což může ohrozit katalyzátor zalévaný nespáleným palivem)
Tys měníl svíčky i kabely, chod na tři válce bys asi poznal. Zbývá tedy zapalovací dvojcívka a optický snímač otáček.
Jelikož se to projevuje až po několika km a při jízdě, tak v servisu na diagnostice neviděli nic, měls mechanika povozit:-)
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv říj 10, 2013 14:55
od stovka
Tak túto informáciu som sa nikde nedočítal..
Mechanik sa bol previezť na tom sám, s pripojenou diagnostikou, ja som mu do toho nekecal. Podľa jeho slov online skontroloval hodnoty lambdy, teplotné čidlá, vstrekovanie (neviem, či sa tam kontrolujú časy, alebo čo, tú kontrolu mu umožnila diagnostika). Všetko bolo v zelených číslach. No keď s tým prišiel, kontrolka blikala (to som videl na vlastné oči), ale diagnostika nič nehlásila a pamäť chýb bola čistá. Podotýkam - diagnostika bola stále pripojená.
Zapalovacie cievky som celkom nevylúčil, ale čo som skúšal, tak odpojené káble (koncovky voči kostre) hádžu riadne iskry na vzdialenosť cca 5-7 cm.
Jedna laická otázka - kde je ten optický snímač otáčok ? (viem akurát to, že vľavo dole je snímač otáčok kľukového hriadeľa).
Dík
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv říj 10, 2013 15:04
od Bezny
stovka píše:Tak túto informáciu som sa nikde nedočítal..
Mechanik sa bol previezť na tom sám, s pripojenou diagnostikou, ja som mu do toho nekecal. Podľa jeho slov online skontroloval hodnoty lambdy, teplotné čidlá, vstrekovanie. Počítač ukazoval všetko v zelenom. No keď s tým prišiel, kontrolka blikala (to som videl na vlastné oči), ale diagnostika nič nehlásila a pamäť chýb bola čistá. Podotýkam - diagnostika bola stále pripojená.
Zapalovacie cievky prídu tiež na rad, myslel som na to, ale teraz laická otázka - kde je ten optický snímač otáčok ? (viem akurát to, že vľavo dole je snímač otáčok kľukového hriadeľa).
Dík
http://www.daewoous.com/Tips_Check_Engine_Light.aspx
"Blikání signalizuje jen jednu z typů závad a to závadu zapalování." Možná proto není v diagnostice vidět.
Snímač otáček je ten na klikovce.
Kontrolní otázka: kolik má najeto palivový fitr?
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv říj 10, 2013 15:08
od stovka
Palivový filter má možno nejakých 10-15000 km. Mal som otvorený aj prívod paliva, čerpadlo normálne tlačí, z filtra sa benzín krásne valí,, kontroloval a čistil som aj ten podtlakový ventil na konci rampy, všetko vyzeralo byť ok. Myslíš, že je čas na jeho výmenu?
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv říj 10, 2013 15:34
od Bezny
stovka píše:Palivový filter má možno nejakých 10-15000 km. Mal som otvorený aj prívod paliva, čerpadlo normálne tlačí, z filtra sa benzín krásne valí,, kontroloval a čistil som aj ten podtlakový ventil na konci rampy, všetko vyzeralo byť ok. Myslíš, že je čas na jeho výmenu?
Filtr se má měnit po 40.000 km, takže ne. Spíš bych se zaměřil na to zapalování.
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv říj 10, 2013 15:46
od stovka
Zapaľovanie pozriem. Napadla ma aj ďalšia vec, ale to je mechanická záležitosť, kvôli ktorej by asi CHECK neblikal, alebo hej? Vačkový hriadeľ a ventily. Ono katalyzátor býva dosť žeravý, raz sa z neho dokonca až dymilo, čo by mohlo znamenať spaľovanie zmesi v ňom, tá ktorá mala zhorieť vo valcoch. Z výfuku síce benzín nesmrdí, ani do výfuku nestrieľa, ale teoreticky, ak by nejaký výfukový ventil nedotváral, je možné, že by to horelo ďalej v katalyzátore a bol by slabý ťah - čiže presne tie symptómy, ktoré mám ja. Je nejaká možnosť, ako zistiť stav ventilov, okrem rozobratia hlavy? Pravdepodobne ani nie...
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv říj 10, 2013 16:16
od Bezny
stovka píše:Zapaľovanie pozriem. Napadla ma aj ďalšia vec, ale to je mechanická záležitosť, kvôli ktorej by asi CHECK neblikal, alebo hej? Vačkový hriadeľ a ventily. Ono katalyzátor býva dosť žeravý, raz sa z neho dokonca až dymilo, čo by mohlo znamenať spaľovanie zmesi v ňom, tá ktorá mala zhorieť vo valcoch. Z výfuku síce benzín nesmrdí, ani do výfuku nestrieľa, ale teoreticky, ak by nejaký výfukový ventil nedotváral, je možné, že by to horelo ďalej v katalyzátore a bol by slabý ťah - čiže presne tie symptómy, ktoré mám ja. Je nejaká možnosť, ako zistiť stav ventilov, okrem rozobratia hlavy? Pravdepodobne ani nie...
Mechanik by to poznal asi už podle sluchu.
Nebo by kouknul jestli motor nedýchá (sundat víčko nalévání oleje, víc neporadím, hledej na fóru).
Nebo by se dala měřit komprese (místo svíčky se zašroubuje měřák).
Ale ventily by asi check nerozblikaly
Re: kontrolka CHECK Daewoo Lanos 1.5
Napsal: čtv říj 10, 2013 17:55
od johns
stovka píše:....zhodil a vyčistil EGR (bolo takmer čisté, k počudovaniu všade na fotkách vidím EGR podtlakové, u mňa je elektrické)
Ospravedlnujem sa ze asi moc nepomozem s riesenim problemu, zaujal ma ten elktronicky EGR, viete ho odfotit? To sa standardne montovalo alebo to je nejaka dorabka? Ako je vlastne ovladany vo vasom aute? priamo riadiacou jednotkou alebo nejakym elektronickym snimacom podtlaku? Predpokladam ze sa stale bavime o lanose.
Tu kontrolku rozsvieti len nejaka meratelna velicina, niektore cidlo, takze mechanicke sucasti by som neriesil a zameral sa asi najskor na tu lambdu, jej hodonty v momente ked blika kontrolka. Lambda pri startovani nepracuje a zapaja sa do regulacie zmesy az ked sa zohreje, co by zodpovedalo tomu blikaniu az po kratkej jazde. Skusili ste ten elektornocky EGR odpojit a jazdit tak? Jazdite aj dlhsie trasy? Spotreba vam vyrazne nekolise? volnobeh pravidelny ustaleny? Katalizator ak nieje cerveno zeravy, je asi v norme, kedze v nom prebieha reakcia ktorou vznika aj vyrazne teplo a tak je bezne ze riadne kuri a moze aj dymyt z povrchu. Tusim ste este pisali ze
vstrekovace ste este nemenili, pozrel by som na ne, ci niektory netecie alebo nieje pripchaty. Mozno by stacilo ich vycistenie...