Matiz vs. Žigul

Moderátor: Blue Lanos

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Rychlosti při nárazu se samozřejmě sčítají, ale je nutné brát v úvahu deformovatelnost předmětu. Tedy zjednodušeně náraz Matizem v 50km/h do stojícího Matize znamená menší deformaci než náraz do zdi. Bude cca stejná jako náraz ve 25km/h do zdi. Tohle je věčné téma a kdekoli se debatuje o crashtestech a nárazech aut je z toho pěkný flejm :lol: .
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

A to mi chcete tvrdit , že když narazím zezadu do jedoucího auta, že se rychlosti zase odčítají ? Podle jakýho vzorečku?? Myslím, že při čelním střetu se rychlosti nikdy NESČÍTAJÍ !!!! Jde o energii ale rychlost je taková , jakou to do někoho praštíš, ta se nemění. :o :o :o
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Tomáš píše:A to mi chcete tvrdit , že když narazím zezadu do jedoucího auta, že se rychlosti zase odčítají ? Podle jakýho vzorečku?? Myslím, že při čelním střetu se rychlosti nikdy NESČÍTAJÍ !!!! Jde o energii ale rychlost je taková , jakou to do někoho praštíš, ta se nemění. :o :o :o
No když ten před tebou pojede 20 a ty 50, je to menší zež ve 30 do zdi protože auto se deformuje kdežto zed ne a jedoucí auto popostrčíš docela snadno :-)
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

No chtělo by to , aby se chytil někdo se znalostmi fyziky a vysvětlil nám to lépe. Stojím si za svým : NESČÍTAJÍ !!!!! :)
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Tomáš píše:Jde o energii ale rychlost je taková , jakou to do někoho praštíš, ta se nemění. :o :o :o
Nemění, ale pohlcuje se deformací obou účastníků, což se u zdi tvrdit nedá, resp. zeď se deformuje řádově méně.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Tomáš píše:No chtělo by to , aby se chytil někdo se znalostmi fyziky a vysvětlil nám to lépe. Stojím si za svým : NESČÍTAJÍ !!!!! :)
Tak ať tě někdo prašťí kladivem do hlavy když s ní nehýbeš a pak když proti tomu kladivu řekněme pojedeš třeba padesátkou. Kdy to bude víc bolet?
Už bez Matesa
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

viac bude boliet to ked nebudes hlavou hybat. ked pojdes 50tkou tak to asi uz nerozchodis. :lol:
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

ale tiez si myslim, ze rychlosti sa scitavaju. takisto ako sa odcitavaju ked auta idu v rovnakom smere t.j. rychlostou 100km/h ked narazis do predtebou iduceho auta, ktore ide 90km/h, tak naraz je ako v 10km/h rychlosti. teda pokym nestocis volant do strany.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Pánové dál se už nebudu vyjadřovat , nejdřív si to někde ověřte a pak rejpejte. Nesčítají a hotovo !!!!!
erbus

FYzika

Příspěvek od erbus »

Pri narazu je rozhodujici fyzikalni velicinou moment hybnosti telesa, viz nize:

Hybnost tělesa
m… hmotnost tělesa
F… síla působí na těleso
v… dosažená rychlost tělesa
t… čas po, kterým působila síla na těleso
F= a*m
F= v/t*m
F * t = m * v
impuls hybnosti síly tělesa
Jestliže síla působí určitou dobu na těleso uděluje tělesu tzv. hybnost. Hybnost je fyzikální veličina definována jako součin hmotnosti a okamžité rychlosti. Hybnost je vektorová veličina, která má v daném okamžiku směr okamžité rychlosti.
p= m*v p…hybnost tělesa
p= m*v p, v …vektorové veličiny
/p/= kg * m/s= kg*m*s-1
Jiné vyjádřené zákona síly:
a= Δv/Δt * m=Δp/Δt →!!! F = Δp/Δt !!!

Nejsem povolanim fyzik, ale na popis tohoto deje (narazu dvou teles) staci znalosti fyziky v rozsahu stredoskolskeho uciva. Ovsem musel jsem si pamet osvezit chvilkou cteni... :D

Takze je dulezita jak okamzita rychlost, tak hmotnost teles pri narazu a take mira deformace (pohlceni kineticke energie teles. Takze z toho vyplyva, ze pokud by do sebe narazila 2 idealne stejna vozidla, stejne hmotnosti, stejnou rychlosti jedouci, se stejnou deformovatelnosti, presne v ose obou vozidel, efekt by byl stejny, jako kdyby kazde ze zminenych vozidel narazilo stejnou rychlosti do pevne, nedeformovatelne prekazky. Tady je logika neuprosna, uplatneni scitani rychlosti v praxi je castym omylem. Ale rychlosti obou vozidel pochopitelne maji na vysledek po narazu zasadni vliv.

Pro jistotu jsem se jeste mrkl na http://www.fpf.slu.cz/~hle10uf/tm/lectu ... ode46.html,
zde je to popsane matematickym modelem do vsech podrobnosti vcetne moznych rotaci atd... (ale tady jsem uz tapal, holt hodne roku ze skoly...)

Jinak daewoo jsem dosud nemel, ale jdu na prezentaci Lacceti, tvarove se mi moc libi a pry za cenu 350.000,- je vybaven snad vsim.
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

takze ked pojdem 92km/h a narazim do niekoho co ide predomnou 90km/h tak to bude totalka obe auta lebo to bude naraz ako pri 92km/h do steny ?
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

No ja nevim, ale deformace auta je umerna zrychleni, ktere musi prekonat pri srazce. Zrychleni je umerne relativni rychlosti stykajicich se objektu a casu v jakem probiha. Jejich relativni rychlost je pri jizde proti sobe souctem jejich rychlosti.
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Tak presne to napsal erbus :), takze je jasny, ze to neni spatny jako naraz ve 100 do zdi, ale taky, ze to je horsi nez naraz v 50 do zdi.
Naposledy upravil(a) PavelZ dne stř říj 20, 2004 12:11, celkem upraveno 1 x.
erbus

Příspěvek od erbus »

Ne, protoze moment hybnosti obou vozidel se v tomto pripade zmeni jen minimalne (staci dosadit si do vzorce).
A pro doplneni, scitaji a odcitaji se sily na telesa pusobici, takze tady budou pusobici sily velmi male (Síla je vektorová veličina, která je určena velikostí, směrem orientací a jednotkou /F/=1N). Sily se dle jejich orientace pusobeni v tzv. silovem lichobezniku vyhodnoti na vyslednici sil. Ale na silnici to muze dopadnout jinak, v 90 km/h rychlosti je slusna sance, ze po naslednem karambolu k totalce skutecne dojde...

mrk píše:takze ked pojdem 92km/h a narazim do niekoho co ide predomnou 90km/h tak to bude totalka obe auta lebo to bude naraz ako pri 92km/h do steny ?
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Ano je to jedno, ale radsi narazim v 55km/h do zdi nez do protijedouciho kamionu se stejnou rychlostí. A následky nedudou stejné. No nic, nejlepší je nebourat :)
Už bez Matesa
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“