Stránka 2 z 3
Re: mlžení zevnitř
Napsal: pon led 24, 2011 09:56
od chrudoš
Tak me by zajimalo, kolik to REALNE dela na spotrebe a vykonu...ja jsem klimu nikdy nemel, ale uz bych nemenil, to teploucko/chladek za tech par deci (jestli vubec) stoji
Re: mlžení zevnitř
Napsal: stř úno 23, 2011 18:02
od Kjub
Ja som tiez klimu predtym nemal a bolo to to najdolezitejsie co som do auta chcel. Ale nezapinam ju moc casto, neni to moc zdrave. Iba ked fakt musim. A na to, aby sa mi odhmlylo (divne slovo
) vnutro nemusim zapinat klimu...
Re: mlžení zevnitř
Napsal: stř úno 23, 2011 18:25
od chrudoš
Pockej jak neni zdrave? Vzdyt tam jsou filtry atd, hlida konstantni teplotu atd...no hele, na ci jsi teda klimu chtel, kdyz ji zapinas jen obcas?
Re: mlžení zevnitř
Napsal: stř úno 23, 2011 18:33
od Kjub
Zapinam klimu iba v lete ked je fakt ze teplo a hlavne na dlhsiu cestu. Ale snazim sa ju nemat moc silno pustenu. A v zime ked sa chcem rychlejsie zohriat.
Ale prave v tych teplach som vzdy snival o klime a teraz ju naplno uzivam!
Neni moc zdrave mat vnutri 25 stupnov (alebo 20) ked je vonku 40. Ked vystupim z auta, dostanem strasne soky. Preto to robim tak, ze zapnem klimu, pekne sa vychladim a 5 min.- 10 min. pred vystupenim (prijazdom) ju vypnem.
Re: mlžení zevnitř
Napsal: čtv úno 24, 2011 06:44
od Dimco Nubira 97
Tak sa má správne používať klíma
Re: mlžení zevnitř
Napsal: čtv úno 24, 2011 08:15
od chrudoš
Tak to mi nedela problem, proste se nechci vubec zpotit, takze klima jede v lete naplno. V dnesni moderni dobe se klimatizaci stejne nevyhnes, kdyz prijdes do jakehokoliv obchodu, dostanes jeste vetsi teplotni sok nez v aute, tech mist, kde se nachladit je vic, auto uz to moc neovlivni. A na jare a v lete jede klima na jednicku, protoze teplota je totozna jak venku tak v aute, v podstate jen zajistuje vymenu vzduchu, coz je zdrave, nic jineho nedela, proste neni duvod ji vypinat
Re: mlžení zevnitř
Napsal: čtv úno 24, 2011 08:19
od Slam
JamesS píše:No já klimu mám aby mi v létě nebylo vedro
... V zimě jí nezapínám,
Ona se taky klima v zimě (tj. když je pod nulou, resp. u některých už pod 5 stupni) nezapne, za oddělanej kompresor jí to totiž nestojí... Jinak mám občas stejnej problém, musím ujet pár set metrů, aby se motor trošku zahřál a pak už je to OK. Nicméně jsem taky zkusil rozmrazovač skel od Sheronu ve spreji (něco takové existuje i na zamlžování) a ono to kupodivu funguje! Stačí trošku stříknout a je hned vidět (a mělo by to tak i pár dní vydržet), akorát se musí dodržet zásada, že se to nesmí roztírat, protože pak je sklo pro změnu jtakové mastné a zamlžené...
Re: mlžení zevnitř
Napsal: čtv úno 24, 2011 08:35
od chrudoš
Jasne, nerozlisuju, kdy se zapina klima a kdy jen topeni, ostatne v aute je jen jedno tlacitko a at si to auto vyresi
A ty rozmrazovace, jako ze se to nesmi roztirat, tzn ze nemuzes zapnout sterace? Nebo to strikas zevnitr? Ja s tim problemy zatim nemam, tak se ptam
Re: mlžení zevnitř
Napsal: čtv úno 24, 2011 08:46
od tomask
Když se ti sklo mlží zevnitř, nestříkaš předse z venku
Rozmrazovač nestříkaš na námrazu a rychle roztaje, odmlžovač nastříkaš zevnitř a odmlží nemusíš nic rozetírat.
Re: mlžení zevnitř
Napsal: čtv úno 24, 2011 08:52
od chrudoš
Dobre, ale Slam pize rozmrazovac, ne odmlzovac
Ale vesmes chapu, jen jsem se chtel ujistit
Re: mlžení zevnitř
Napsal: čtv úno 24, 2011 15:33
od jece
chrudoš píše:Tak me by zajimalo, kolik to REALNE dela na spotrebe a vykonu...ja jsem klimu nikdy nemel, ale uz bych nemenil, to teploucko/chladek za tech par deci (jestli vubec) stoji
K tomu ubratiu vykonu: ja mam v aute 7,5kW klimakompresor a ked bezi naplno, tak brzdi motor prave tym 7,5kW vykonu. Na ustalenu rychlost auta 100km/hod staci aj 20kW. (Skoda Favorit si s 20kW vykonu vystacil na rychlost 100km/hod aj do slusneho kopca, ale vazil len 840kg s plnou nadrzou
)
Kolega tvrdi, ze zapnutie klimy mu spravi na spotrebe + 1 liter, Fabia 1.4/16V.
Mne to tolko nespravi, typujem tak 2 az 3 deci, ale mam patentovany klimakompresor od Oplu, ktory sa prisposobuje zatazi.
Na ohrev interieru nie je nutne klimakompresor zapnut, vtedy sa predsa vyuziva odpadove teplo motora. Napriek tomu sa doporucuje aspon raz do mesiaca klimakompresor zapnut. Samozrejme, pod bodom mrazu samotna ochrana klimakompresora zapnutie nedovoli.
Re: mlžení zevnitř
Napsal: čtv úno 24, 2011 15:39
od jece
chrudoš píše:Jasne, nerozlisuju, kdy se zapina klima a kdy jen topeni, ostatne v aute je jen jedno tlacitko a at si to auto vyresi
A ty rozmrazovace, jako ze se to nesmi roztirat, tzn ze nemuzes zapnout sterace? Nebo to strikas zevnitr? Ja s tim problemy zatim nemam, tak se ptam
To akoze Cruze nepozna ekorezim, ked je klima zapnuta bez beziaceho klimakompresora?
Naco mi je potrebne zapinat klimakompresor, ked je vonku napriklad + 10°C. Vtedy prepinam na ECO. Ak aj vtedy chcem napriklad vysusit skla, tak si samozrejme klimakompresor zapnem.
Re: mlžení zevnitř
Napsal: čtv úno 24, 2011 15:45
od chrudoš
1. ja pocitam, ze dnes u modernich aut je kompresor stejne chytry a prikon koriguje taky.
2. priznavam se, ze absolutne nerozlisuju kdy jede kompresor a kdy ne, proste mam klimu na AUTO a co konkretne kdy ktera cast dela je mi docela jedno
ani nevim, jestli tam nejake tlacitko eco je, podle me u automaticke klimy v LT neni, ale ja tam do tech mist fakt nesaham, od toho je to automaticka klima. Verim, ze zapina a vypina kdy co chce
Ostatne by si snad uz z principu mela regulovat co jak a kdy
Re: mlžení zevnitř
Napsal: čtv úno 24, 2011 18:39
od Kjub
My mame nejaky rezim ze ECO?
K tej klime este-davajte pozor kam vam ta klima fuka! Mojmu otcovi v USA (boli sme tam asi 2 roky) fukala klima stale (Florida) a mal to nasmerovane na gule (neviem ci naschval, alebo nahodou
) a tak mu ich trochu dost ofuklo a mal s tym celkom problem.
Tak vsetci bacha na gule!
Re: mlžení zevnitř
Napsal: čtv úno 24, 2011 20:02
od Dimco Nubira 97
Povim frajerke nech ich pravidelne počas jazd kontroluje a zahrieva