Stránka 2 z 3
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 07:30
od Joztar
presne ako vravis ideal je mat oba ... male auto s benzinovm motorom do mesta a na kratke trasy a rodinne velke dizlove auto na dlhe trasy mimo mesta no proste na vylety a tak ...
zatial mame to rodinne a casom snad bude aj to male do mesta
hadky ludi co je lepsie su nezmyselne...
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 08:19
od mzprx
Benzíííííín !
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 08:42
od Honza K.
Atmosférickej benzín...
Ono nafta dává pocit zrychlení, ale skutečné zrychlení neodpovídá pocitu, nevím, proč to tak je. Benzín je takovej měkčí, příjemnější. Měl jsem možnost jet za sestrou, 105 koní benzín (Peugeot 505) s Xantií (110 koní nafta), obě auta zhruba stejně velký. Jela do servisu, rozpadla se jí kulisa, řadilo to jen trojku a čtyřku. To její auto jsem několikrát řídil, vždy jsem měl pocit mizerného zrychlení, ale do toho servisu jsem jí s tou naftou ve zrychlení vůbec nestačil...
Atmosférickej benzín = spolehlivost. Ty foukaný mixéry, tomu nevěřím. Za pár let toho budou plný servisy a při průměrný kvalitě jejich mechaniků to bude rachot při opravách. Výměna motoru bude asi to nejjednodušší. Benzín je mnohem citlivější než nafta na přesnost dávkování paliva, nelze tedy předpokládanou spolehlivost srovnávat s dnešní naftou. I v naftě, když to začne zlobit, jde z toho majiteli hlava kolem.
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 09:03
od Joztar
tiez suhlasim ze atmosfera benzin + retazovy rozvod je najspolahlivejsie auto, ale za par rokov to uz bude rarita ... uz budu len nizkoobjemove turbo motory a turbo dizle ... a dpf bude vo vsetkom bez rozdielu
aspon tu v EU ... normy mepustia ...aj ked cest vnimkam ako napriklad mazda a ine znacky ukazuju ze ked sa chce tak sa da spravit auto co ma slusny vykon aj bez turba a prijatelnu spotrebu 2.0 skyactive nova mazda 6 comby ... ale cena je uz niekde inde ...
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 10:05
od Kaštan
Hanzy píše:Naftaky lidi kupuji z jedineho duvodu a to je SPOTREBA kdyby se neresila spotreba tak by si ho zdravy clovek ktery ma v poradku vsechny smysly v zivote nikdy nekoupil.
Jak kdy, jak kdy, jezdil jsem už s různými auty, jak benál, tak NM, ale při výběru Orla jsem se svezl s tou 1,8 a bylo rozhodnuto, nesnáším když překážím a nestíhám, takže to byla nafta, bejt v nabídce 2,4, šel bych do LPGečka. ALE naftu jsem kupoval s vědomím, že kupuju motor kterej bude NÁKLADNĚJŠÍ než benál, jen pro vyšší výkon, takže tyhle řeři o šetřílcích dnes platí spíš o lidech s LPG - nic proti nim - Vám.
(původně jsem chtěl Dodge Magnum v kombajnu s pořádným stádečkem benzinových koníků, ale neprošlo to domácí radou)
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 10:15
od Kaštan
Hanzy píše:Ze naftaky jsou drahsi ale vetsinou jen o par tisic a dnes uz kolikrat za cenu benzinu a taky poptavkou diky spotrebe tudiz je to pro setrilky kteri to kvuli nizsi spotrebe kupuji ale jsou ochotni trpet neduhy nafatku.
Jak uz jsem psal kdyby se neresila spotreba NIKDO normalni by si naftak dobrovolne nekoupil!
Jedine hluchy slepy bez cichu a veskerych smyslu zbaveny zoufalec...
Hanzy po pravdě. kdyby bylo rozhodnuto, že kupuješ Orla, šel by jsi do chcíplý 1,8smy, nebo do našláplý nafty??
Když koukám na seznam tvých strojů, žádnou zdechlinu tam nevidím, možná by jsi taky nakonec sáhl po naftě, nebo by zvítězil odpor k naftě nad touhou po výkonu??
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 10:26
od Kaštan
mzprx píše:Benzíííííín !
Jo tak hlasování pro benzín u tebe mě "překvapuje"
, ono představa krasavců jako Camaro, Mustang a pod. s naftou pod kapotou je úplně odporná.
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 10:51
od Slam
Joztar píše:presne ako vravis ideal je mat oba ... male auto s benzinovm motorom do mesta a na kratke trasy a rodinne velke dizlove auto na dlhe trasy mimo mesta no proste na vylety a tak ...
Ne tak docela, pro mě je teda vhodnější velké auto na delší trasy v benzínu (potřebuju občas akcelerovat a na delší trasy má Leganza mnohem příjemnější spotřebu) a do města malé auto na naftu (mám na to starého Escorta) - ale atmosférická klasika bez blbin, co se tam dneska cpou a kvůli kterým se dnes nafta v podstatě nevyplatí - protože má poloviční spotřebu jak Leganza, po městě akceleraci nepotřebuju a ten motor je bezúdržbový (ani olej v podstatě nepotřebuje
).
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 16:38
od Boeing737
Dávnejšie bolo pri rozhodovaní dôležité,koľko km ročne človek najazdí.Aj dnes je to síce dôležité,ale skôr je dôležitejšie to,že aké má človek auto a motor.
Dnešné benzínové /moderné/motory majú spotrebu ako dieslové a je s tým menej problémov a aj servis je lacnejší. Okrem toho je tu hybrid.Napr.Toyota Auris s motorom 1.8 benzín má ešte menšiu spotrebu ako TDI. Nová euro norma je podľa mňa jasná voľba: benzín.
Ja mám napr.na Aveo dlhodobo priemer 5,2 a môžem naštartovať denne aj 10x,neriešiť studený motor,vychladenie turba a pod.ako napr.pri Volve,kde si tiež napr.benzín neviem finančne predstaviť.
Iná vec sú samozrejme zastaralé technológie motorov ak v Cruze....tam len 1.4 Turbo,alebo diesel.
Vždy som mal dieslové auto,ktoré treba hýčkať,ako dieťatko a čo som ušetril,tak to som investoval pri servise a to nerátam vyššiu nákupnu cenu. Z benzínom nie sú žiadne starosti a ako som už napísal,pokiaľ je tam moderný motor,tak nie je o čom.
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 16:59
od Krtek
Já jsem pro ten "zastaralej" atmosferickej benzín.
Ony právě ty moderní paskvily už poblémy maji ať benál nebo nafta. Stačí to blbý turbo. Sice u naftoňů funguje spolehlivě léta ale benzín ho zahřejvá mnohem víc kvůli vyšším spalovacím teplotám. Když k tomu připočteme menší blok motoru tudíž horší chlazení a zacházení jako s atmo benzínem tak věřim že tyhle nafukovací rychlovarky maji turbo na max. 100 tis km. Málo kdo bude nějaký pidi TSIčko dochlazovat když řijede domu. A šudlat to po městě 1500-2 tisíce otáček je tak akorát k zasviněné EGR ventilu a všeho kolem.
A když jsme u toho ta 1.4T je výběhovej motor kterej už ani Osel nedává do Asty.
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 18:20
od honza72
Ale Krtku neblbni.
Opel dává 1,4T, staré nepřímovstřikové konstrukce do nové Astry, Merivy, atd. Má 88 a 103kW a je ouplně stejný jako v Chevy. Není to přímovstřik SIDI! (TSI u koncernu.)
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 18:55
od Krtek
Koukam máš recht, nějak jsem střeil kozla, furt ho používaj. Ale brzy ho nahradí 1.6ka která už přímovstřiková je. Ale furt je to malej motor s turbem
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 19:45
od honza72
NJ, ale stále to vychází z atmosféry, má to stejné vstřiky, jen přidali turbo a změnili jednotku. SIDI už je přímovstřik benálu do válce pod vysokým tlakem, tam je to zlo a tím jsou vstřiky a vysokotlaké čerpadlo....
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: pát bře 21, 2014 23:56
od Boeing737
Aby prežil automobilový svet,tak je to všetko aj tak na 5 rokov a potom vyhodiť
Re: Benzin nebo nafta???????
Napsal: sob bře 22, 2014 07:00
od nahox
Joztar píše:presne ako vravis ideal je mat oba ... male auto s benzinovm motorom do mesta a na kratke trasy a rodinne velke dizlove auto na dlhe trasy mimo mesta no proste na vylety a tak ...
zatial mame to rodinne a casom snad bude aj to male do mesta
hadky ludi co je lepsie su nezmyselne...
presnato odpoved je aj z mojej strany- jeden slaby benzin po meste pre zenu a diesel na vylety .