nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Matusak
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
no mna napadlo ze celkom blizko mam znameho s pneuservisom kde ma dvihak... len mne bude asi prd platne ked mi to dvihne a zacnem sa sturat v tom motore
- Reklama
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
s tím olejem ti to nemusí žrát přes kroužky, ale klidně ti to může brát přes guferka na ventilech.
kroužky stojí kolem 400-500,- CZK za sadu na jeden válec (je to zhruba stejné na jakékoli auto, u staršího bych koupil GOETZE) a musíš zhodit hlavu i vanu, takže přijdeš i o hodně peněz na těsněních, naproti tomu guferka k ventilům stojí kolem 20,- CZK za kus, takže u 16 ventilu je to nějakých 320,- CZK celkem a přijdeš jen o těsnění pod ventilové víko. Pokud budeš mít mechanika který není úplný lempl, tak to vymění na autě bez sundání hlavy.
abys věděl jestli ti to žere olej přes kroužky nebo přes ventily budeš mít nejjednodušší zajet na emise, ale někam, kde dělá nějaký stará, zkušený měchanik. ti mladí vědí většinou kulový.
kroužky stojí kolem 400-500,- CZK za sadu na jeden válec (je to zhruba stejné na jakékoli auto, u staršího bych koupil GOETZE) a musíš zhodit hlavu i vanu, takže přijdeš i o hodně peněz na těsněních, naproti tomu guferka k ventilům stojí kolem 20,- CZK za kus, takže u 16 ventilu je to nějakých 320,- CZK celkem a přijdeš jen o těsnění pod ventilové víko. Pokud budeš mít mechanika který není úplný lempl, tak to vymění na autě bez sundání hlavy.
abys věděl jestli ti to žere olej přes kroužky nebo přes ventily budeš mít nejjednodušší zajet na emise, ale někam, kde dělá nějaký stará, zkušený měchanik. ti mladí vědí většinou kulový.
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
Ak by si sa predsa len isiel rypat v startere, alebo aspon vymontovat, nezabudni ako uplne prve odpojit akumulator. Prvy minus a pre istotu mozes potom aj plus. Bez toho mas 99% sancu ze privaris k bloku motora kluc, ktorym budes povolovat matice starteru . Inac to nie je nic hrozne. Ak nevystavuje len cievka, tak staci zlozit starter, ocistit brusnym papierom dosadacie plochy na starteri a prevodovke, ocistit kontakty na sterteri, kablove oka a cievku by mohlo ist vybrat bez rozoberania zvysku starteru, streknut pod vysuvne jadro trochu silikonoveho oleja, len trosku nech vystupok vo vnutri cievky lahko chodi (ten ma totiz na svedomi spajanie silovych kontaktov) a zamontovat cievku nazad a potom aj starter. A pripadne starter hned po zlozeni otestovat ci funguje. Jeden kontakt je telo starteru, to je minus a plus na kontakt cievky, na ktorom je oko s hrubym kablom iducim do starteru. Potom mozes pripojit plus na druhy hruby kontakt cievky a dalsim drotom priviesst plus k najtensiemu kontaktu cievky, kde byva nastoknuty aj faston. Alebo ten starter odniest niekam kde opravuju startery a alternatory. Ale kym nebudes rozoberat samotny motor tak je to celkom jednoduche rozobrat aj poskladat. Asi ako vymenit ziarovku v kuchynskej lampe. Ale nie nejakej novej dizajnovej, tam si to netrufam ani ja aby som nieco neposkodil .Matusak píše:no mna napadlo ze celkom blizko mam znameho s pneuservisom kde ma dvihak... len mne bude asi prd platne ked mi to dvihne a zacnem sa sturat v tom motore
Ak budes ten starter testovat, tak sa nezlakni, slusne to iskri a skace a hlavne pouzi poriadne droty. 2mm drot sa nazhavi na neudrzatelnu teplotu za dve sekundy.
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
Ako sa take nieco da zistit?tosuja píše:s tím olejem ti to nemusí žrát přes kroužky, ale klidně ti to může brát přes guferka na ventilech.
kroužky stojí kolem 400-500,- CZK za sadu na jeden válec (je to zhruba stejné na jakékoli auto, u staršího bych koupil GOETZE) a musíš zhodit hlavu i vanu, takže přijdeš i o hodně peněz na těsněních, naproti tomu guferka k ventilům stojí kolem 20,- CZK za kus, takže u 16 ventilu je to nějakých 320,- CZK celkem a přijdeš jen o těsnění pod ventilové víko. Pokud budeš mít mechanika který není úplný lempl, tak to vymění na autě bez sundání hlavy.
abys věděl jestli ti to žere olej přes kroužky nebo přes ventily budeš mít nejjednodušší zajet na emise, ale někam, kde dělá nějaký stará, zkušený měchanik. ti mladí vědí většinou kulový.
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
no, musíš sledovat víc parametrů, ale když to hodně zjednoduším, tak ti stačí sledovat zbytkové hacéčka. když jsou vysoké při volnoběhu a při 3 tisících klesnou, tak to žere přes ventily a pokud jsou vysoké při volnoběhu a při 3 tisících ještě stoupnou, tak to žere přes kroužky.
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
hmm, lenze 2 az 4 dcl na 1000km sa v HC asi velmi neprejavia
- Matusak
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
no ono dalsia vec je ze ja netusim kde sa ten olej straca... kedze motor nemam zateceny a zaspineny od oleja (akurat tak co tam je zazraty olej ked som mal prasknute tesnenie) inak aj ked auto stoji tak nenachadzam ziadne kvapky pod autom (samozrejme ked som sa hybal s autom a pak zaparkoval)
jedine zeby som stracal odniekial olej pocas jazdy, lenze ked to pocas jazdy kvapka tak logicky nejaka 1-2 kvapky kvapnu aj po odstaveni auta nie?
k tomu starteru sa dostanem az ked vyzdraviem... zatial dakujem za podporu
jedine zeby som stracal odniekial olej pocas jazdy, lenze ked to pocas jazdy kvapka tak logicky nejaka 1-2 kvapky kvapnu aj po odstaveni auta nie?
k tomu starteru sa dostanem az ked vyzdraviem... zatial dakujem za podporu
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
Pokiaľ nikde netečie, tak ho bude žrať. A ako tu už písal kolega, tak buď okolo piestnych krúžkov,alebo guferá na ventiloch. Tie krúžky vylúčiš leda zmeraním kompresie vo valcoch. Ale v prvom rade urob tú elektriku a potom ostatné.Bez toho aby si ho naštartoval, sa ťažko bude hľadať ostatné.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
A ešte najprv nabi poriadne baterku aby si mal dosť šťavy keď to budeš skúšať. Držím palce nech sa darí.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
ppp : 2-4 deci na 1000 km se na HC "moc" neprojeví, ale on psal, že mu to olej žere hodně. Jinak i ty 4 deci na 1000 nejsou úplně málo a na HC se projeví. neříkám, že musí být mimo limit, ale že musíš sledovat průběh jak se chovají. někdy si to zkus, tohle jsou ještě zkušennosti starých mechaniků z předpočítačové doby.
jinak ohledně změření tlaků, dobrá rada, ale tlak ve válci udržujou první a druhý kroužek "těsnící", kdežto pálení oleje zabraňuje kroužek "stírací" ten úplně dole s tou pružinkou uprostřed. ten při pohybu pístu dolů zabraňuje tomu aby na stěnách válce zůstával přebytek oleje, který by následně těsnící kroužky při pohybu pístu nahoru nahrnuly do spalovacího prostoru. Olej by měl zůstávat jen v drážkách honování. Takže může nastat situace, kdy bude mít z nějakého důvodu nefunkční (třeba zapeklé karbonem) stírací kroužky, kdežto těsnící můžou pořád těsnit a tlaky můžou být v pořádku. ( i když je pravda, že v 90% případů je to právě naopak, že těsnící kroužky netěsní a spaliny kolem nich procházejí a zaserou stírací kroužky) To ale jde poznat rychleji než změřením tlaků, to se stačí podívat jak ten motor "dýchá". udpojit hadici odvětrávání motoru (ta se vrací zpět do sání) a pokud při nastartovaném motoru z ní jen pulzuje vzduch podle toho jak běhají písty, tak je to OK, ale pokud z toho jde kouř jako z výfuku, tak jsou kroužky po smrti.
jinak ohledně změření tlaků, dobrá rada, ale tlak ve válci udržujou první a druhý kroužek "těsnící", kdežto pálení oleje zabraňuje kroužek "stírací" ten úplně dole s tou pružinkou uprostřed. ten při pohybu pístu dolů zabraňuje tomu aby na stěnách válce zůstával přebytek oleje, který by následně těsnící kroužky při pohybu pístu nahoru nahrnuly do spalovacího prostoru. Olej by měl zůstávat jen v drážkách honování. Takže může nastat situace, kdy bude mít z nějakého důvodu nefunkční (třeba zapeklé karbonem) stírací kroužky, kdežto těsnící můžou pořád těsnit a tlaky můžou být v pořádku. ( i když je pravda, že v 90% případů je to právě naopak, že těsnící kroužky netěsní a spaliny kolem nich procházejí a zaserou stírací kroužky) To ale jde poznat rychleji než změřením tlaků, to se stačí podívat jak ten motor "dýchá". udpojit hadici odvětrávání motoru (ta se vrací zpět do sání) a pokud při nastartovaném motoru z ní jen pulzuje vzduch podle toho jak běhají písty, tak je to OK, ale pokud z toho jde kouř jako z výfuku, tak jsou kroužky po smrti.
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
suhlaskesko píše:A ešte najprv nabi poriadne baterku aby si mal dosť šťavy keď to budeš skúšať. Držím palce nech sa darí.
najprv nabi bateriu, daj nove svorky na kable, odmeraj napätie medzi + pol baterie a - niekde na bloku motora a potom ries starter. Drzim palce.
Nubira I 172000km :) olej MaxLife 10W-40
- Matusak
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
este staaaaaaaaaale som sa k tomu nedostal...
ale vcera som predsalen skusil nastartovat... samozrejme nic sa nedialo, respektive, ked som drzal kluc v polohe ked sa ma tocit starter, tak mi poskakoval tachometer, stal som na mieste ale stupalo mi to tak sekane... - sposobuje to ten elektricky odpor ???
potom som skusil znova, a cukalo to tak, respektive akoby uz isiel naskocit starter, ale bolo to take t t t t t t t t t t t t t
inak, ma tak napadlo, nastartujem to vobec ked sa k tomu dostanem, myslim ci uz nemam valce plne benzinu ??? lebo ked zakazdym mi pumpa natiahne benzin ???
ale vcera som predsalen skusil nastartovat... samozrejme nic sa nedialo, respektive, ked som drzal kluc v polohe ked sa ma tocit starter, tak mi poskakoval tachometer, stal som na mieste ale stupalo mi to tak sekane... - sposobuje to ten elektricky odpor ???
potom som skusil znova, a cukalo to tak, respektive akoby uz isiel naskocit starter, ale bolo to take t t t t t t t t t t t t t
inak, ma tak napadlo, nastartujem to vobec ked sa k tomu dostanem, myslim ci uz nemam valce plne benzinu ??? lebo ked zakazdym mi pumpa natiahne benzin ???
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
No pokud ti jen cvaká startér, a motor se neotáčí, neměl by tam žádný benzín téct, vstřiky dají benzín až když vědí, že se motor točí...... jinak já už motor napustil benzínem předevčírem fakt tam byla hladinka ..... u 2,0 mají písty vybrání ve středu?, já jen že když jsem se koukal dírou po svíčce, tak tam bylo asi 5mm bazének nechal jsem to odvětrat. už tam je sucho ...... zkusím vyndat vstřiky i s lištou a po zapnutí zapalování a natlakování lišty by ze vstřiků asi nemělo nic téct, nebo kapat až když zatočím motorem, pak by měly vstřiky prskat , nebo se pletu?
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Matusak
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
takze Nubirka opat pojazdna... cela chyba bola vo svorke na baterii
starter je v poriadku chvalabohu
este vyriesit tie pruzky a bude to
chcem sa opytat niekoho, daval si tie piestne kruzky menit dakto v autorizovanom servise ??
Re: nestartuje, nedrzi otacky, klesnute piestne kruzky
inu maličkost nedotažené a povolené šrouby na přívodu elektřiny na silných drátech ke startéru........hlavne skontroluj ukostrenie - pripojenie kabla o kostru vozidla, durii
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico