Stránka 2 z 2

Re: startování

Napsal: pát pro 17, 2010 09:43
od michal.sk
no, bolo to poucne, a keby som o baterkach nevedel vobec nic, tak tomu aj uverim. bez urazky, tak si sa rozpisal, ze ku koncu si hadam aj zabudol o com si zacal. niektore odstavce si totiz dost protirecia. len tak na okraj: to "EN" je europska norma a znamena to podla akej metodiky sa ten startovaci prud meria. ale to na wiki asi nebolo. a ja osobne nemam problem nastartovat ani pri -25st.C. vsetko je len o tom ako sa o auto staras..... a to som ich uz videl dost vela. a divim sa ze niektore vobec jazdia.... v mnohych veciach mas iste pravdu, napr. to s tymi hifistami, lebo clovek nedokaze rozoznat cim je zosilovac napajany... ani ked je v limitacii a skresluje... (skreslenie audiosignalu do 3%!!! je ludskym uchom nerozoznatelne) s tymi "podavacmi" to je stara znama vec. co ti chcem predat to ti vychvalim do neba.... ale uz sme aj tak odbocili....tema bola NESTARTUJE... ci tak dako. ja som len uvazoval o tom, ci to nebude v baterke

Re: startování

Napsal: pát pro 17, 2010 10:39
od Habron
Tak znovu,
je jedno, jestli mas v aute akumulator 100Ah nebo 50Ah.
Pokud mas alternator v poradku, tak se obe baterky po startovani dobiji za stejnou dobu, protoze z obou odeberes stejny naboj.

Predstav si to tak, ze mas dva sudy na vodu, jedne 100l, jeden 50l. Jdes zalivat zahradu, vezmes konev (10l) a naberes ze sudu vodu a zalejes. V kazdem pripade odeberes 10l. Bude trvat dele, nez doplnis vodu do toho vetsiho sudu, nebo do toho mensiho kdyz je budes plnit stejnou hadici???

Sud = akumulator,
konev na vodu = starter,
hadice (vodovod) = alternator.

Re: startování

Napsal: pát pro 17, 2010 22:49
od Dark69
Mozem vam rovno napisat moj priklad:
Mam Nexiu 1.5 16V GLX Sedan s Klimatizaciou.
Moj silnejsi alternator z nej odisiel, tak som ho nahradil slabsim alternatorom z 8V Nexie ktora bola po ruke a ani nemala klimu..
Potom som hned kupoval aj novu baterku, kedze tamten pokazeny alternator ju totalne znicil..
Povodna baterka bola tusim 55Ah a ja som kupil Exide Premium 70Ah !!!
Teraz pointa: V aute mam este slabsi alternator nez tam bol predtym a omnoho silnejsiu baterku.. Vsetko funguje uz 2 roky bez problemov!!
Auto startuje aj teraz pri - 20 co je unas, na prvy krat!! Vzdy mam skoro zapnute pocas jazdy vsetky spotrebice.. Ako pise ppp, moja baterka 70Ah ma vysoky startovaci prud, rychlo roztoci motor a hned chytne...Po nastartovani motora okamzite vsetku elektriku v aute pokryva alternator a bokom dobije aj baterku.... Baterke staci dobit len to, co zhltla pocas startu..
Takze tak, moja skusenost...

Re: startování

Napsal: sob pro 18, 2010 11:47
od Serpico
...no já jsem mizerný elektrikář ale chápu rovnici výkon alternátoru - spotřeba = zisk / tedy zpětné nabíjení aku, proto má svou pravdu Michal sk mnohdy máme těch spotřebičů hafo, nastoupí zima a pokles nabití o 20% až 50% podle °C do mínusu a ...
nakonec názory Habrona i ppp jsou přesvědčivé, zvlášť přirovnání ke kýblům je originální a vše vysvětlující, jinak mám 56 Ah Vartu novou předchozí mi vydržela 6let a na altík jsem dosud nesáhl, startuji nessí na první protočení ( teď jsem řešil banální závadu viz. " oříšek " ) a tedy vše je o stavu alternátoru, elektriky vůbec a baterie, kterou nesmíme " zlobit " a chtít po ní víc než může dát ( např. audio s výkonem třeba 500W a více, pak se musí zesílit zdroj tedy altík ) , teď je docela zajímavý systém stop end gou ( možná jsem to napsal špatně ) s nároky na startér musí vydržet mnohonásobně víc a baterii ta má určitý počet nabíjecích a vybíjecích cyklů do konce životnosti...

tedy ať nám slouží a ...