Ja som to robil asi takto:
1. auto na tehly, predok.
2. prave koleso a kryt motora na pravej strane dolu, filterbox aj s gumenym kolenom tiez daj prec.
3. povplit napinak klinoveho remena a zlozit klinovy remen
3. povolit alternator a zlozit drazkovy remen
4. zlozit remenicu oboch uz zlozenych remenov, tu mi prisiel vhod razovy povolovak, staci aj lacny elektricky, tym sa daju povolit snad vsetky matice a skrutky. Co nepovoli to utrhne
.
5. zlozit remenicu posilovaca, to je ta v strede.
6. vybrat vsetky skrutky co vidim pod deklami a zlozim vrchny dekel, uz si nepamatam ci je to jeden kus alebo je pod klukovkou druhy diel.
7. odskrutkovat cerpadlo posilovaca a udtlacit ho nabok nech nezavadzia.
8. podlozit motor niecim na zachytavanie nemrzky. Povolit vodne cerpadlo, nechat vytiect vodu, natocit cerpadlo tak aby sa povolil remen. Pripadne sa daju predtym odskrutkovat a zlozit obe kladky a tym padom aj remen este pred vodnym cerpadlom. Inak je to fuk kedy pojdu kladky dolu, ci pred alebo po cerpadle. Napinacia 3 skrutky, vodiaca 1 skrutka v strede.
9. teraz sa treba rozhodnut, ci pojdu dolu kolesa vaciek. Je to sice robota naviac, ale zase sa potom jednoducho bez poskodenia da vybrat zadny kryt motoru. S kolesami vaciek sa dava zadny kryt velmi zle dolu a bez neho sa neda vybrat vodne cerpadlo. Dnes by som to uz asi urobil. Ked som menil rozvody na espere aj nubire (takmer rovnake motory) tak som kolesa vaciek nechal na pokoji ale zadny kryt si celkom uzil.
10. Odskrutkovat vsetko co drzi zadny kryt motoru a zlozit ho.
11. Zlozit vodne cerpadlo.
12. vsetko poriadne ocistit, najma blok motora pod vodnym cerpadlom, pretoze inak by nove netesnilo. Aj motor ak si mal z neho niekedy olejnicku. Sice to jeho tesnost to neovplyvni, ale ak uz motor nie je olejnicka, tak sa nabuduce a pri skladani tolko nezababres.
13. nasadit nove cerpadlo s novou tesniacou gumickou. Ja som este miesto styku namazal silikonovou pastou lukosan m14, nemazat silikonom, je to prasacina, ktoru robi aservisy ked "recykluju" stare cerpadlo a gumicku". V nudzi moze pomoct aj silikonovy olej. Vodnemu okruhu to neublizi a umozni lahsie tocit s cerpadlom bez poskodenia gumicky a strady tesnosti. Cerpadlo natocit tak, aby malo ozubene koleso co najblizsie k stredu motora.
14. nasazdit spodny kryt motora
15. nasadit obe kladdky, kolsa vaciek (ak boli zlozene), nasadit remen.
16. napnut remen. Rysky kolies vaciek, ak si neprehodil kolesa medzi sebou, musia byt presne oproti sebe. Ryska na remenici by mala ukazovat na rysku na spodku motora. JRD tu mal niekde fotky svojho motora, tam ju vidno. Len sa nim neorientuj co sa tyka kolies vaciek, ma ich prehodene a nad tym som stravil pol hdinu nez mi doslo ze ich ma prehodene
.
Dobra finta, je mieren si potocit o pol zuba remenicu klukovky mimo rysky, pretoze pri napinanie remena sa cca o tolko pootoci. Len pozor na to ktorym smerom. Vodne cerpadlo sa dost zle chyat, ja mam nejaky velky kluc 41mm, tym sa to celkom da. Pripadne sa da aj hasakom ale mizerne. Idealne mat na to nejaky pripravok. Cize pritiahnes 3 imbusove skrutky na cerpadle tak aby este islo tocit, napnes remen tak aby sa obe rysky na napinacej remenici prekryly a utiahnes cerpadlo.
17.nasadis cerpadlo posilovaca, horny kryt, remenicu serva a klukovky, drazkovy remen, klinovy remen, kryty motora, koleso, filterbox, dolej vodu ak si povoloval sviecky tak utiahni, a hura nastartovat.
Po kazdom kroku si skontroluj ci su vsetky diery pre skrutky osadene, aby si nemusel zase skladat filterbox a co ja viem co este a doplnit poslednu skrutku na spodny kryt ako ja
.
nie jet o tazke, ked si taky, ze: "kuknem a vidim", tak s tym problem nebudes mat. Podla toho co si oznacil an obrazkoch sa zda ze by si probem nemal mat, len mas asi trochu obavy. Ale jedine z coho by si mal mat obavy je to co ti s autom spravia v servise, keby si dal vymenu rozvodov do servisu a nie z toho ze vymenu rozvodov zbabres. je to skutocne jednoduche, dokonca jednodushie nez na skodovke, kde musis lepit nazad zadny kryt motora silikonom (lebo len tesnenie to neutesni).
Ak si chces overit ci su rozvody dobre, tak mozes po napnuti remena parkrat pretocit motorom ci je remen v strede vsetkych koles, ci niekam neuteka. Kladky aj cerpadlo najlepsie nove, ale ak chces pouzit stare tak sa uisti, ze nejdu prilis lahko, co by znamenalo, ze tuk v loziskach uz maju vypareny, a teda uz by som ich nemontoval, ani prilis tazko. V kladkach by malo byt pocut mlaskanie tuku v pumpe bude pocut akurat suchotanie tesnenia. V pumpe je totiz voda utesnena trenim keramickeho po plastovom koliesku. Tazko povedat ako to este tesni , prinajhorsom ma pumpa dva odtokove otvory ak by nejaka voda prenikla, ale tie sa upchaju tuhnucim vytekajucim glykolom, takze ak by toto tesnenie prestalo tesnit, onedlho sa dostane voda cez gufero do lozisk a znici ich, nasledne pumpa bude robit velmi nepekne veci. Moze varovat klepanim a rachotenim a nakoniec sposobi roztrhnutie remena, co pri 16ventile znamena odtlacky ventilov na valcoch. Najma na espere je koleso vodneho cerpadla zo zeleza, takze ked by pumpa hadzala tak sa proste zasekne. Na nubire je hlinikove, tam by sa mozno len polamalo.
Snad som na nic nezabudol.