KakosWRC píše:mal som pri sebe obe sady...aj sportove ako na foto aj seriovky take iste akurat cierne sadol si nanu cca 100kg tazky clovek stlacenie prutziny bolo na oboch sadach rovnake.viem ze 100kg je v porovnani s vahou auta nic ale tak staci si mrknut na youtube video ako sa take pruziny vyrabaju....stroj je nastaveny a ako sa taha spirala je nastavena dlzka a vzdy rovnako sa to striha tieito nastrihane pruziny padaju do velekho kosa nastriekaju sa na prislusnu farbu a idu do predaja....predtym samozrejeme sa este robia podobne veci ako chemicke zlozenie ocele a pod...ale ziadne upravy na koncoch...
prepáč ale poriadne pozri obrázok a aj pružiny.. upravy sú tam, možno si ich nevšímaš ale sú ta.len uhol závitu je trošku iny na konci a priemer tiež. a, neviem či vieš ale záleží aj typu motora aký tam máš. podla zataženia prednej nápravi sa dáva aj sila pružiny.1,2 má slabšiu ako,1,4 alebop1,8
....mam 1,4 a pruziny z 1,2....tuto otazku sme riesili no ale bohuzial konkretne podvozky weitek su len na typ auta nie motora..cize na aveo kalos sa kupuju nasledovne...klas kalos/aveo hatch-sedan 02/-- a vysisie rocniky...vaha motora tu veru nerozhoduje...u inych typov aut napr prikladom fiat stilo 1,2 16V a do tej istej karoserie robili 2,4 20V alebo 1,9 JTD tam uz vaha rozhoduje ovela viacej ako na nasich prditkach...
DAEWOO KALOS 1.2 8V..5dr-80PS -195/50 R15 BF Goodrich, podvozok Weitec -35mm, priame sanie v hmlovke, hole zvody od katalizatora, koncovy tlmic ULter Sport, 2x cipnuty + vymena riad.jednotky
CHEVROLET KALOS 1.4 16V..3dr-95PS - to iste okrem cipu
CHEVROLET KALOS 1.2 8V..3dr-72PS - na rodine ucely
[/quote]
suhlasím s tebou úplne ako to píšeš.
Ale aj tak s to dá urobiť. každá pružina aspon v automobilovom priemysle má číselný kód ktorý prezradí o tom dosť . a zároven aj farebné označenie typu pružiny .
podla týchto zankov dokážeš zistiť všetko čo potrebuješ .[/quote]
Musím Tě zklamat. Kódy a značky na pružinách jsou informace o výrobci, schválení pro provoz (silniční, soutěže atd.), katalogové číslo (aby Ti prodali pružiny schválené pro dané auto). Barevné značky jsou označení pro spárování pružin. Při výrobě není každá prožina absolutně stejná a tak se kalibrují a barevně značí.
K účelům dalšího tepelného zpracování je to na nic. Pokud máš zájem, mohu na některém srazu provést laickou "osvětu".
stará Škoda OCTAVIE, 2xMB W123, manželka Š100, Olcit (děs a hrůza), Opel Kadet combi, Toyota Yaris (automat), nyní náhodně Leganza přezdívaná "Legolanza" tmavá modrozelená metalíza
Jamal a pružiny chceš nižšie koli dizajnu, alebo jazdným vlastnostiam. Oni sú tie origo dost meké a potom by ti to mohlo prepružit moc hlboko a niečo poškodit. Ak chceš auto znížit, kúp radšej športové pružiny, alebo ich stiahni svorkami. To je ako stahovák na pružiny, ale v malom prevedení, len na jeden závit pružiny.
ale ved toto je uplne paradna vec presne to co hladam ale nieco mi to pripomina len neviem co ale dalo by sa to aj vyrobit 8mm hruba zavitova tyc a kvalitny spojovaci kus asi nieco poriesim zas mam chrobaka v hlave teraz
ex 1x lada 2105 1,3...teraz 1,2 72k silver, komfort,
SS ,MOMO Corse,continental,WM sport,Sony,Sal,Hertz,
cutsprings
Nemusíš sa trápiť za pár kaček sa dajú v elektomateriálu kúpiť spony na káble a lana no a tie sú rovnaké.A Já si to idem robiť z jekla do ktorého vyvrtám 3x dieru a potom ho pozdlž rozrežem no a dve skrutky a je sťahovák na svete
Tak na komforte ti to podla mna uberie. Predsa len to nebude mať tu istu drahu ako predtým. Ako viešc že je to 3cm? Sa mi zda to tam nebolo kolko to je. Aj ja by som do toho šiel ale vyskušajte to najskor.
no pozri kolko mam medzeru medzi zavitmi na pruzine je to cca 3cm ked stiahnes uplne na seba -3cm jednoducha matematika a komfort by nemalo ubrat ved ta ista draha hej ale tuhost pruziny nezmenis a tlmic je na stabilizovanie kmitov pruziny tak podla mna neni problem no skusime uvidime
ex 1x lada 2105 1,3...teraz 1,2 72k silver, komfort,
SS ,MOMO Corse,continental,WM sport,Sony,Sal,Hertz,
cutsprings