Pred par dnami som na slovenskej premiere vyskusal Orlando. Jazdil s 1.8 l benzinom s MT a s 2.0 dieselom AT.
Viac som nestihol, musel som sa venovat aj chlebickom a ocumovat hostesky.....
Obe auta mali najazdenych cca. 2500km, cize motory este do tych 10tis. km "dozreju" do plnej sily.
Exterier nebudem komentovat, to tu uz vsetci videli. Co sa tyka interieru, je designovo podobny
ako v Cruzovi. Trochu rusivo na mna posobila len prilis do vysky vytiahnuta stredova cast s multifunkcnym displayom.
Ovladace radia su vdaka jej sklonu dostupne len pri miernom predkloneni z idealnej polohy sedadla.
Ti, co maju kratke nohy, alebo jazdia nalepeny na volant tieto problemy mat nebudu. (budu mat ine, az im vystreli airbag)
Volant je trochu mensi, ako som ocakaval. Za neprakticke povazujem to, ze oproti starsim modelom
znacky, tentoraz umiestnili ovladace radia a tempomatu na volant obratene, t.j. radio doprava a tempomat vlavo.
Toto ovladanie asi predpoklada, ze ma vodic obe ruky na volante, u nas s lavostrannym riadenim vsak prava ruka na volante tak casto nie je.
Snad sa da na to zvyknut (je to tak aj na Cruzovi), ale ja pokladam za lepsie riesenie prevedenie tlacitiek na Captive.
Laktove opierky na prednych sedadlach su podla nielen mojho nazoru umiestnene privysoko. Vnutorny priestor je dostatocny, po uprave prednych
sedadiel do mne vyhovujucej polohy som si za seba pomerne pohodlne sadol. (mam 186 cm, ak som sa medzitym nescvrkol a 100kg) Dovolil by som si
pochybovat, ze sa na zadne sedadla pohodlne zmesti do stredu piaty dospely clovek normalnych rozmerov. Sedadla v kufri su vyslovene nudzove,
dospely sa tam nezmesti. Vyhlad z miesta vodica je dopredu a doprava velmi dobry, clovek tam sedi o trochu vyssie, ako v beznom sedane. Vyhladu
dozadu pomaha panoramaticke vyklopne zrkadlo, umiestnene v priestore drziaka na okuliare v streche. V nom vodic vidi cely vnutrajsok auta bez otacania
sa dozadu, co ocenia hlavne ti, co vozia male deti. Jedinym miestom, kde je stazeny vyhlad je lava strana, kde siroky "B" stlpik zakryva vyhlad prave v tom
mieste, kde ho je najviac treba pri predbiehani, cize je potrebne si na to zvyknut a predbiehat opatrne.
Co sa tyka dojmov z jazdy, benzin je tichy, bez vibracii, vhodny na beznu plynulu jazdu. Akceleracia na plny plyn nie je samozrejme taka ako dieselu,
ale celkom prijemna bola spotreba 7,8l benzinu na 100km v dosiahnuta na mestskom okruhu pocas plnej premavky v Bratislave.
Predpokladam, ze spotreba este o nieco klesne a vykon stupne, ked a motor dostatocne zabehne, zatial to tak bolo u vsetkych benzinovych chevroletov.
Na tak velke a tazke auto je to vyhovujuce cislo. Zrychlenie na nizsich prevodovych stupnoch je primerane, len na 4ke a 5ke sa mu uz tak velmi
nechcelo, predsa len je to tazsie auto. Do mesta a na prevazne kratsie jazdy by som doporucil skor tuto motorizaciu. Pri pohlade na celkove naklady
bude asi hranica, za ktorou sa oplati diesel cca. 30-40tis. km rocne pri dlhsich jazdach.
Prekvapil ma diesel. Je sice citit, ze to je naftak, ale vibracie (aj ked ich clovek citi cez sedadlo) su na pomerne prijatelnej
urovni a radio a klimatizacia su o nieco hlasnejsie. Cize vodic rozozna diesel od benzinu, len ked stoji a ma vypnutu klimu a radio.
Zaujimavy je zvuk motoru, ktory vobec neduni v nizkych otackach a ked ide do vyssich, tak ma zaujimavy zvuk - tazko popisat, znie to akoby sa
tam len tocili ozubene kolesa, ale nebol tam motor...
Automat drzi motor pri beznej jazde na cca. 1500 otackach, co je menej, ako u Captivy. Vdaka tomu bola spotreba
na rovnakom okruhu 6,8l a na dialnici pri ustalenej 120km/h bola 7,2l. Automat radi velmi rychlo a absolutne plynulo, bez
trhania. Kazdemu, co nemal automat, odporucam skusit. Zrychlenie z 50 na 100km/h bolo vyrazne lepsie, ale to ma na svedomi aj automat,
ktory si podradil o dva stupne pri plnom zosliapnuti plynu.
Jazdne vlastnosti - pohodlne zvezenie do prace a na vylet s rodinou. Od tohto typu auta nemozno ocakavat ziadne sportove ambicie, jazdne vlastnosti
su primerane ucelu pouzitia. Podvozok dobre drzi stopu, v zakrutach sa naklana o nieco viac ako Cruze. Vytlky a nerovnosti prechadza
bez problemov, bez buchania tlmicov. V kabine pri tom nic nedrnci a nevrzga. Celkovo mozno povedat, ze odhlucnenie motora aj podvozku je na
velmi dobrej urovni. Tak isto sa neprejavuje ani ziaden aerodynamicky sum a svist pri vyssich rychlostiach. Benzinova verzia sa mi zdala o nieco pohodlnejsia,
asi ma o nieco komfortnejsie naladene pruzenie ako tazsia dieselova s automatom.
Podla poslednych informacii ma vyrobny zavod nedostatok dieselovych motorov (ono je to predsa len trochu exoticke palivo mimo europu).
Cize prve do predaja pridu benzinove 1.8l verzie a to uz o tyzden.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)