Stránka 2 z 2
Napsal: pon říj 11, 2004 22:48
od jakub
Ondras píše:jakub píše:tydle tusim zkousel hynek - bez nizky gumy ani ranu (to co tam je je imho mimo), jestli to jsou trinactky, tak mozna, jestli ctrnact, tak si priprav mucho dinero ... tzv. exot rozmer
Exot rozměr na 14" nemusí být za mucho dinero. Viz. právě Kumho Ecsta Supra 155 a 165/55R14 za nějakých 1600Kč/ks.
Ondras píše:jakub píše:...gumy na 15tkach jsou totiz dost tenky...
tak tady jsem se (ted uprimne, jakkoli to bude znit provokativne) vzival do role roberta, ktery psal, ze penez na rozdavani nema ...
Gumy na 15" musí byt nízké, aby byl zachován průměr.
no, ale prave na fotce jsou imho tenci nez by ve skutecnosti byly byvaly
Napsal: úte říj 12, 2004 07:43
od Ondras
jakub píše:no, ale prave na fotce jsou imho tenci nez by ve skutecnosti byly byvaly
Jen maličko. Průměr gumy by byl +13mm oproti té, co je na obrázku, to máš na profilu 7mm. To je zanedbatelné. Šak kukni, tady má 165/50R15:
Napsal: úte říj 12, 2004 14:42
od Robert
Ondras or Jakub: Tak mi prosim pomozte, jake mam vybrat rafky? Vubec netusim, co by tam paslo, ale podle roztece jsem vybral tohle, jinak fakt nevim. A co treba ta stredova dira? Kolik ma byt? A sezenu takovy kola vubec? Diky za rady
Napsal: úte říj 12, 2004 15:03
od Ondras
Robert píše:Ondras or Jakub: Tak mi prosim pomozte, jake mam vybrat rafky? Vubec netusim, co by tam paslo, ale podle roztece jsem vybral tohle, jinak fakt nevim. A co treba ta stredova dira? Kolik ma byt? A sezenu takovy kola vubec? Diky za rady
1. rozteč - to je jasné 4 x 114.3mm
2. středová díra. Matiz má 69.1mm. Tak velká nebývá na kolech moc často, takže se musí soustružit. Pro soustružení jsou vhodnější ráfky z Hyundaie nebo Mitsubishi, které mají díru 67.1mm a ubírá se málo matroše. Průser jsou ráfky ze Suzuki, ty mají díru 57.1mm a ne vždy je možné je soustružit. Tady záleží na provedení dosedací plochy, jestli je z čeho ubírat.
3. šířka a ET. Tyto veličiny ovlivňují pozici hran ráfku vůči kastli. Vycházej z originálního plechového kola 4.5" širokého s ET 45. Tady:
http://www.e-pneu.cz/rozmery_alu.php si přepočteš polohu nového ráfku. Do Matize půjde bez vytahování lemů použít ráfek do šíře cca 6" s ET okolo 45. Pro širší ráfek musí být menší ET a budou se muset asi tahat lemy.
4. Gumu na ráfek do 6" šířky a 14" průměru bych doporučil rozměr 155 nebo 165/55R14. Matiz nezleniví jako na 185/50R14
Napsal: úte říj 12, 2004 15:22
od Robert
Diky moc, ale je mozny vubec takovy litaky sehnat???
BTW: Pokud me ty kola budou kouset cucet ven, to neva, ale ne moc extrem
Muzes mi tedy napsat, jaky kola mam zadat?? Jsem trosku natvrdlej, diky
Napsal: úte říj 12, 2004 15:56
od Návštěvník
Přesně jak říkáte, málokdy se dá trefit u Matize ta středová díra. Mně to tam nešlo vůbec, roztež 4x114,3 se dá sehnat v pohodě, ale pak už jen doupravit na soustruhu, jak již bylo řečeno. Osobně bych se na Matize přikláněl spíš ke 14. Není to ještě takovej extrém a znatelně jsou větší než normál (např jak to má Jakub mi přijde v pohodě).
Ondras: Ja nevim, ty kola na Galant nejsou špatný, ale myslím, že Tvůj Matízek by si zasloužil něco hezčího. Když už, tak už, ne? ... Vím, že jde o prachy, ten problém má asi každej majitel Matize
Být Tebou ještě bych počkal. Osobně mi přišly o dooost hezčí ty kola, co jsem se snažil nasadit na mého (bylo to ze Suzuki Swift). Hynek
Napsal: úte říj 12, 2004 16:07
od shaman
Ten předchozí příspěvek byl ode mě...
Jen tak pro orientaci je tu pár fotek s těma 15 ze Swiftu
Napsal: úte říj 12, 2004 19:44
od petrm
Napsal: úte říj 12, 2004 21:49
od jakub
petrm píše:S elektronama na Matize II mám jednu zkušenost náš prodejce se nechal unést a nechal obout Matízka do nádhernejch tuningovejch 13" jenže ty měli vetší Et a tak se při propérování řezaly gumy o zadní blatníky
silenblocky pod tlumice ...
eheh, to je imho dvakrat krok zpatky, na matizovi je jednou z nejvetsich vyhod prave rejd ...
Napsal: stř říj 13, 2004 19:53
od Ondras
petrm píše:...ty měli vetší Et a tak se při propérování řezaly gumy o zadní blatníky...
...druhé generace Matize je potřeba vyměnit ŘÍZENÍ...
Řekl bych, že spíš měly menší ET (menší ET = kola více ven a naopak). ET je vzdálenost dosedací plochy od osy ráfku směrem k vnějšímu okraji ráfku. Pokud se guma řeže o blatník, tak se lem zaválcuje a je pokoj. To s tou převodkou řízení je i v manuálu pro jedničku. Drhnutí při rejdu o podběh je prkotina, v malé rychlosti to nevadí a jen v malé rychlosti se používá max. rejd.
btw. ty 15" z Galantu neberu... Rozum velí max 14".
Napsal: stř říj 13, 2004 20:00
od jakub
Ondras píše:btw. ty 15" z Galantu neberu... Rozum velí max 14".
osobne jsem tehoz nazoru, imho s tema pruzinama to bude kompromisni maximum, aby si s tim taky jeste mohl delat vylet a prvni hrbol ti neprehodil zadek mateze kotrmelcem dopredu
Napsal: pon říj 18, 2004 21:34
od petrm
Ondras píše:petrm píše:...ty měli vetší Et a tak se při propérování řezaly gumy o zadní blatníky...
...druhé generace Matize je potřeba vyměnit ŘÍZENÍ...
Řekl bych, že spíš měly menší ET (menší ET = kola více ven a naopak)To s tou . převodkou řízení je i v manuálu pro jedničku. Drhnutí při rejdu o podběh je prkotina, v malé rychlosti to nevadí a jen v malé rychlosti se používá max. rejd.
btw. ty 15" z Galantu neberu... Rozum velí max 14".
Jo máš pravdu bylo větší jak sem psal tak sem vůbec nepřemejšlel o tak důkladném, rozdělování já měl na mysli hlavně že drhly
no a k těm upravám jak by se ti líbilo kdyby sis přišel koupit nový auto a oni by se ti řezali gumy o lemy blatníků a nebo by ti to drhlo o podběhy a v prodejně by ti řekli pane to nesmíte tak moc zatáčet a do kufru si taky nesmíte nakládat moc věcí
Napsal: pon říj 18, 2004 23:10
od jakub
petre, ty jsi byl v cervnu v Liberci, ze to vis?
Napsal: pon říj 18, 2004 23:16
od petrm
kdepak nebyl a tahle moje zkušenost je už asi dva roky stará