Stránka 2 z 3

Re: Ovládání topení

Napsal: pon dub 11, 2011 12:06
od tatřík
Jasně, po tom půjdu. ALe chtěl bych zjistit, jaké je tam to ovládání. Já podtlakové ovládání viděl tady na fóru poprvé. Jsem zvyklý, že když reguluju automatické topení, slyším bzučet nějaké servomotorky. Tady se prostě nic neděje, ať dělám, co dělám. Jen když přidávám na větráku, tak víc hučí a pravděpodobně funguje i klapka vnitřního oběhu vzduchu.

Re: Ovládání topení

Napsal: pon dub 11, 2011 12:31
od HusarJan
ja moc presne neviem aké tam je ja mám na lege servomotori no ak tam je podlak tak tam je neaká hadička treba sa k nej dostat a ustama cucnút či sa tam niečo hýbe treba nást ten servomoor čo ovláda teplý vzduch ;) píšeš ,že máš automatickú pozeral si všetky poistky ten panel napájania može tam byt špatný kontakt všetky zástrčky čo vedú k panelu prestreknút neakým sprejom na kontakty ;)

Re: Ovládání topení

Napsal: úte dub 12, 2011 11:26
od palikx
auto klima by mela topit i kdyz neni v systemu chladivo.to nema az takovy vliv.
takze asi ucpany radiator.
proplachnout a pak mozna vymenit.
a jak popsal vyse zkus sahnout na hadice v motoru co vedou do radiatoru topeni do auta jestli jsou obe horke.

Re: Ovládání topení

Napsal: stř dub 13, 2011 12:30
od tatřík
Tak jsem to trochu prohlédl. Ovládání klapek je servomotorky a zdá se, že všechno funguje tak, jak má. Asi to bude radiátor, protože výstupní hadice je o něco chladnější než vstupní a když se motor trochu víc vytočí, začne to topit. Jak se přejde zase do klidného režimu do 3tis otáček, teplota vzduchu opadne. Takže dle rad to zkusím propláchnout tlakem a když to nepomůže, vyměním radiátor. Co se týká klimy, tu budu zkoumat později. Teď mě čeká klasický servis po nákupu ojetiny: rozvody, náplně, brzdy, .... :roll:

Re: Ovládání topení

Napsal: stř lis 28, 2012 12:04
od Arendal
Richard píše:... ty hadičky jsou nasunuty do takové silnější gumové hadičky (nahrazuje se hadičkou od hustilky na kola) .....
Aha ... tak kdyz selze shaneni vsude jinde, pomuzem si sami :lol:

V pondeli jsme se hrabal v motoru pac me zas vyskocily volnobezne otacky na 1800.
Tak ze se mrknu na konektor u cidla teploty co me to minule delal ... no trochu to pomohlo, ruka otlacena jaxvina ... vysledek - spadly na 1100.
Ale dneska jsme koukal ze me planda jedna z tech hadicek na podtlakove krabici a chyby tam to koleno. :x

A mozna jeste rozebrat panel ovladani, pac me sviti jen leva pulka podsviceni.
Netusite nekdo jake jsou tam potreba zarovky??? :?: :idea:

Re: Ovládání topení

Napsal: stř říj 30, 2013 12:33
od maledivy1967
Na mojej nubire ventilátor kúrenia sa zapne do činnosti len na 4, to jest maximálke. Pri prepnutí na 1, 2, 3 sa vôbec nezapne. Neviet kde je asi problém? Ďakujem.

Re: Ovládání topení

Napsal: stř říj 30, 2013 13:29
od smire666
No pri max. je zapojený na priamo, 1 až tri cez relé... najskôr je problém tam.

Re: Ovládání topení

Napsal: stř říj 30, 2013 17:57
od maledivy1967
Áno, a kde sa nachádza to relé?

Re: Ovládání topení

Napsal: stř říj 30, 2013 20:01
od smire666
To bude v palubke, najskôr priamo niekde pri ovládači. Aspoň tuším, že by to mohlo byť ono ;)
:PP:

Re: Ovládání topení

Napsal: stř říj 30, 2013 20:07
od Richard
spíš tam bude odpor, než relé... ;-)

Re: Ovládání topení

Napsal: čtv říj 31, 2013 06:41
od smire666
Môžbyť, v princípe ide o to isté, od 1 do 3 sa mení množstvo šťavy do vrtule :D Určite sa po.ralo toto -i

Re: Ovládání topení

Napsal: úte led 21, 2014 14:03
od Bomdos
maledivy1967 píše:Na mojej nubire ventilátor kúrenia sa zapne do činnosti len na 4, to jest maximálke. Pri prepnutí na 1, 2, 3 sa vôbec nezapne. Neviet kde je asi problém? Ďakujem.
Ovladanie kurenia mas rozbite. Si skusal rozoberat co? Mal som to iste. Raz rozoberies, asi neposkladas. Vymenit cele jedine riesenie. Na vrakovisku 20 Eur. Vymenis sam za desat minut. Hlavne pozor ak ti nepojdu ziarovky na podsvieteni tak to nerozoberaj. Su tam dve a da ku nim dostat cez take male montazne otvory. Treba ale pinzetu alebo tenke konbinacky. asi tak moja rada

Re: Ovládání topení

Napsal: úte led 21, 2014 17:41
od rolt
Poskladas co by si neposkladal. Poskladat je to velmi jednoduche,nic zlozite na tom nie je. Su zlozitejsie auta,ked musis mat presne sest ozubenych koliesok k tomu strunky a tlacitka presne v medzerach. Na nubire je to jednoduche. Skoda,ze uz nemam fotky. Raz sa aj mne vyskytol problem. Na plosaku,tie koliky co tam napichujes svorkovnicu s kablami,mali studeny spoj. Takmer neviditelna medzera,poletoval som a problem bol odstraneny.

Re: Ovládání topení

Napsal: ned úno 01, 2015 18:26
od Taktic94
zdravím nebudem začínať novú tému hádam si to tuna niekto všimne... mám taký problém... hadičky sú OK ale ako je ten krúžok po ktorom kĺže ten druhý s tou gumičkou tak to strašne syčí a nedá sa prepnúť poloha ofukovania... dočasne som to vyriešil prepojom hadičkou aby fúkalo na okno a mňa neiritoval zbytočne zvuk syčiaceho podtlaku... no toto je len dočasné riešenie aby som ofukovanie mohol v zime využívať... neviete niekto ako nahradiť tú gumičku a to koliesko umelé? alebo prečo to vlastne syčí?? vymieňal som už aj pružinku za pevnejšiu a nič nepomohlo... vďaka
chystám sa zohnať si elektromagnetické pneumatické ventili + ostatné fitingy k tomu a prerobiť to na elektro podtlakové no chcelo by to lepšiu schému toho celého systému podtlaku

Re: Ovládání topení

Napsal: úte úno 03, 2015 10:07
od Richard
syčí to proto, že v systému je podtlak a netěsností se tlaky vyrovnávají........ kdysi jsem tam taky byl, ale naštěstí jsem měnil jen žárovku v panelu topení......
V motoru se místo zpuchřelých kolínek u podtlakových hadiček používaly šlahounky od pumpiček na kola, ustřih jsi z něho kolik bylo potřeba a do toho šlahounku se zasunula ta tvrdá plastová hadička.....
Pokud ti syčí ten přepínač podtlaku tedy to co určuje který píst má kterou klapku ovládat, tak snad by bylo lepší sehnat na vrakáči celej ten panel a jen to přepojit....