Ahojte, takze som dnes aj vdaka tymto prispevkom uzpesne vymenil radiator kurenia.
Len nechapem ako ste dokazali tie plasty spod kurenia dostat von a potom nazad bez poskodenia. Jeden, ten co rozvadza vzduch k noham, som praskol, takze som ho musel zletovat, nastastie dalsi pokus o napchatie nazad uz prezil bez ujmy.
Radiator som kupil z allegra, ale nie taky ako bol original, ktory vyzera ako vceli plast. Kupil som taky, so ma vacsie okruhle rurky a kopec tenkych rovnobeznych plechov na nich. Ked som skusil prefuknut stary radiator, tak som sa najprv oprskal zvyskom nemrzky
ale aj po jej uplnom vyliati stale kladol slusny odpor. Sice bol priechodzi ale vela som cezen nenafukal. Novy som prefukol ako nic. Tak uvidime co povie zima. Keby niekto chcel tak stary radiator je v velky nederavy ani nie je hrdzavy, akurat velmi nekuri, kedze je podla mna upchaty. Ak sa niekomu chce precistit ho tak za odvoz v BA (SC) ho ma inak ho necham ciganom.
Na novom radiatore som pri montazi zamirelonoval rurky, mozno bude menej prikurovat cez leto. Klapky som si preveril ze chodia v poriadku, akurat som zistil ze mam pred vyparnikom klimatizacie furu listia. Kedze uz mam filter klimy, trochu som ten vyparnik precistil. Bohuzial k spodnej matici plechoveho vzduchovodu od ventilatora sa neda dostat bez vymontovania riadenia a to sa neda vymontovat kym nerozoberiem cele auto, tento postup cistenia vyparnika som vzdal. Takze som len vysal co slo, starou zubnou kefkou precistil a zase vysal, pomahala mi aj diera po odporoch ventilatora. A potom som vyuzil kompresor co som si nedavno kupil a vyparnik som z oboch stran poriadne vyfukal az lietal nielen jemny prach ale aj kusky akychsi rastlinnoprachovych usadenin. Taky fukar je fakt velmi dobra vec na cistenie, samotne vysavanie sa vyfukaniu nikdy nemoze rovnat.
Takze uspesne straveny vikend, v sobotu najprv neuspesne vyslobodenie spodnych gulovych capov, po vzdani sa som vymenil aspon rozvody pri 235tkm (cie 60tkm od poslednej vymeny). Dnes som ich dovymienal, este som vymenil domec termostatu, stary akosi praskol v hornom uchu, a popoludni som vymenil radiator, nemrzku a olej. Takze este nejako musim spravit tie gulove capy a espero bude prichystane na dalsiu porciu kilometrov. A hlavne na zimu, dufam ze ten radiator to ukuri.
Mimochodom vsimol som si ze na tentoraz z povodnych rozvodov odisla vodiaca kladka, lozisko jej islo uplne volne muselo ostat uplne bez tuku, ale napinacej kladne nebolo absolutne nic, aj tuk v loziskach mlaskal a aj vodne cerpadlo islo este tazko ako nove a nie lahko ako stare vychodene a s vyschnutym tukom. A remen (gates z carmaxu) bol v podstatne lepsom stave ako ten minuly. Predosly mal medzi zubami pukliny, tento ziadne, asi majitel kecal alebo sa mylil, ked tvrdil ze mal vymenene rozvody. Nastastie prezili. Aj remen alternatora mal len male prasklinky, staremu sa isli takmer rozpadnut drazky od priecnych prasklin. Ale to sem vlastne nepatri, na to by bolo treba asi zalozit inu temu, ale nemam sa na co ohladne rozvodov spytat, takze ziadnu zakladat nebudem
.