Stránka 2 z 4
Napsal: pát říj 08, 2004 07:22
od Blue Lanos
Napsal: pát říj 08, 2004 08:42
od Radmont
Napsal: pát říj 08, 2004 09:21
od Blue Lanos
Re: Bateka
Napsal: sob říj 09, 2004 00:52
od RoSta
Kruger !!! píše:No, já mám zatím originál Korejku
zatím s ní jde všechno v klídku, asi není nejhorší. Souhlasím s názorem kolegy, že baterku takového typu do auta dávat nemusím. Aby se Ti to ale potom nevymstilo, že ji alternátor nebude schopný dobít do plného stavu. Akumulátor tím totiž značně ztrácí svou životnost. Ale zase na druhou sranu, v Tatrách je docela slušná kosa... No hlavně hodně štěstí !!! A ať dlouho slouží (přinejmenším jako ty korejské) !!!
Nemáš celkom pravdu, je to skôr naopak...
Čím menší prúd použiješ pri nabíjaní, tým si "pozornejší" k batérii a to platí pri nabíjaní doma aj v aute. Dokonca sú overené systémy, keď použiješ nabíjačku len s jednou usmerňovacou diódou a paralelne k kontaktom batérie zapojíš spotrebič (žiarovku) s cca 10-20% odberom oproti nab. prúdu. Efekt? Pri nabíjaní batérie klasicky, vznikajú kryštaliky v elektrolyte a narastajú do rozmerov, ktoré môžu vyskratovať dosky v batérii. Ak zapojíš spotrebič, rozbíjaš tieto kryštáliky v čase, keď usmerňovacia dióda uzavrie zápornú časť sinusoidy a vlastne odoberáš prúd z batérie a nie z nabíjačky... Tento spôsob samozrejme nemôžeš používať v aute, ale doma pri nabíjaní vymlátenej batérie. Dokonca tak môžeš priviesť k životu aj batériu zdanlivo mŕtvu... (skús aj viac cyklov nabitie-vybitie)
A nemýľ si autobatériu (s kyselynou/elektrolytyckú) s baterkou v mobile. Autobaterky nemajú pamäťový efekt, čiže môžeš ich nabíjať kedy chceš a to je aj princíp funkcie batérie v aute...
Doma samozrejme nebudeš zbytočne prebíjať, každá batéria ma v návode na použitie uvedené, ako sa má nabíjať (max.prúd) a do kedy a to už nie v čase, ale v napätí na svorkách (min. asi 15,5V) a to by sa dokonca nemalo pri nabitej batérii a zapnutej nabíjačke nejaký čas meniť (cca. 2 hod)... (na to som ale nikdy nemal čas)
Guláš, čo? A je toho ešte viac...
Ja mám ešte tiež origo Korejku (r.1996) a chcel som ju meniť už pred 2 rokmi, keď som kúpil moje Espero, ale zatiaľ mi nedala príležitosť. Fakt som ešte nevidel takú batériu, najstaršia bola asi 6 ročná a to už všetci obdivovali...
Napsal: sob říj 09, 2004 12:52
od Radoslav Hološka
Blue,vsak skuste zistit spolu s EMKOM ci Delkor predavaju v Hermese v PN. Ako original ND by to mohli mat. Alebo zeby predajcovia Daewoo/Chevrolet?
Napsal: sob říj 09, 2004 14:13
od Blue Lanos
Ja osobne, ked by mi dodychala sucasna delkorica
rad by som zase tu istu!! Takze sa po nej budem urcite pytat
Napsal: pon říj 11, 2004 21:41
od taxxxi
Svata pravda. Ja som moju menil v zime 03/04 ale to uz faqt v hustych podmienkach. Ta baterka bola svetova. Teraz tam mam daku EXIDE. Ak by sa dali kupit baterky, ako v povodnej nexii, tak aj mne jednu objednajte...
Napsal: úte říj 12, 2004 20:06
od Radoslav Hološka
Taxxxi,ze daku Exide
Sak to je najvacsi vyrobca autobaterii na svete a myslim si,ze druhy najlepsi po Delkor
Napsal: úte říj 12, 2004 23:07
od ]Rebro[
No ja mam tiez tu povodnu.. tusim Delkor od roku 96 a fici f poho. Len doteraz bolo auto garazovane a teda tento rok ho bude cakat prva zima vonku, tak som zvedavy, ci neodide teraz bateria...
Napsal: stř říj 13, 2004 20:02
od Radoslav Hološka
A tomu som sa chcel vyhnut,preto som po 8 rokoch kupil bateriu novu. Toci ako diva.
Napsal: úte bře 15, 2005 22:32
od Dede
...som dnes zabudol vypnut svetla
((((
...nastastie som mal startovacie káble, no cuduj sa svete ked som to nahodil na hocjaku feldu tak sa akurat rozsvietili kontrolky ale nic viac!! To sa opakovalo aj pri druhom aute, tretom a aj stvrtom.feldy maju baterky 45Ah a s motorom mojej Nexie to ani nehlo. Nastastie som ale odchytil jedneho pana co mal v nessi 55Ah a auto nabehlo na prvu supu.
Auto som kupil v decembri,ale kedze startovalo na prvy sup aj pri minus 15t tak som to neriesil. AZ dnes ked som baterku vyberal som si vsimol ze je len 41Ah. Dufam ze sa tym nijako neposkodzuje alternator ??!!
Napsal: úte bře 15, 2005 22:39
od mrk
Dede píše:...som dnes zabudol vypnut svetla
((((
...nastastie som mal startovacie káble, no cuduj sa svete ked som to nahodil na hocjaku feldu tak sa akurat rozsvietili kontrolky ale nic viac!! To sa opakovalo aj pri druhom aute, tretom a aj stvrtom.feldy maju baterky 45Ah a s motorom mojej Nexie to ani nehlo. Nastastie som ale odchytil jedneho pana co mal v nessi 55Ah a auto nabehlo na prvu supu.
Auto som kupil v decembri,ale kedze startovalo na prvy sup aj pri minus 15t tak som to neriesil. AZ dnes ked som baterku vyberal som si vsimol ze je len 41Ah. Dufam ze sa tym nijako neposkodzuje alternator ??!!
ak som spravne pochopil, na 41Ah ti auto frcalo doteraz a na cudzich 45Ah ani prd ?
Napsal: úte bře 15, 2005 22:40
od Dede
..presne tak! Mohlo to byt velkym odporom v kabloch ??
Napsal: úte bře 15, 2005 22:54
od Dede
..tak ked uz som pri tom neviete ci zvukova signalizacia nezapnutých pasov je to iste ako signalizacia zapnutych svetiel? Lebo pás mi pípa ale svetla už nie a koli tomu som dnes vybil baterku. Myslite ze to bude v poistke?? Alebo relatko
Napsal: stř bře 16, 2005 19:20
od kaso