Stránka 2 z 14

Re: 2.0

Napsal: pát srp 27, 2010 11:17
od shindys
jo tak to fakt nevím, cruze je moje první auto s palubákem a tak nemám zkušenosti,v návodu se jen píše, že můžeš průměrnou spotřebu vynulovat, tak jsem to pochopil tak, že to počítá od začátku až do té doby než to vynuluju... :?:

Re: 2.0

Napsal: pon srp 30, 2010 09:54
od Dimco Nubira 97
To asi nie. Ak máš klasický palubách Chevroeltu, teda ak je aj v Cruzovi tak tam je napr. 7,6/100km a teda by to mal byť priemer za 100km... a vynulovať sa dá ale to je dobré asi len na jednu vec a to na nič :D

Re: 2.0

Napsal: pon srp 30, 2010 10:28
od xsoftx
Palubní počítač cruze ukazuje jak momentální spotřebu tak i průměrnou, která jde skutečně vynulovat a počítá se znovu....

Re: 2.0

Napsal: pon srp 30, 2010 15:25
od shindys
Po 1100 km je průměrná spotřeba mého cruze 6,5 l/100 km, i když jsem to začal více točit. Je pravdou, že ráno jak jedu do práce, tak prvních 5 km jedu z kopce (prakticky skoro za "0"), pak 10 km po rovině a pak 15 km kopečky nahoru dolů. Zpátky je to naopak, domů přijíždím do kopce (za nějakých 8-15-někdy až 25 l okamžité spotřeby). Na rovině a přímých úsecích používám tempomat vč. přidávání plynu "kolečkem" a nejezdím brzda-plyn. To je asi tak všecko, co dělám, abych snížil spotřebu, prodejce mi říkal, že kdybych nejezdil na tempomat, tak spotřeba by ještě klesla, ale to si nemyslím, protože tempomat používám jen tam, kde to má smysl - když před sebou vidím stoupání, tak si přidám plyn ještě dokud jsem na rovině a nečekám na tempomat, který ještě před kopcem brzdí a pak se najednou probudí. Možná mám výhodu, že jsem hodně najezdil se Š120 a Š100, kde jsem opravdu musel přidávat plyn zavčas, abych vůbec někam v nějakém čase dojel :-)
Ono u té průměrné spotřeby na palubáku bude v okamžiku, kdy budu mít více najeto, celkem jedno, z čeho se počítá. Když jsem opouštěl autosalón, tak byla průměrná spotřeba 8,1 l/100 km, po 1100 km je 6,5, možná, kdybych ji vynuloval, tak by teď byla 6,4 nebo 6,3, ale až budu mít najeto třeba 10000 km, tak už žádnou roli ta vyšší spotřeba na začátku mít nebude :-) Zatím jsem se spotřebou maximálně spokojený, doufám, že to vydrží. Vím, že kolegyně z práce, která má oktávku II 1,9 TDI kombi v automatu, jezdí v průměru za 5 až 5,5 l, ale cruze má větší objem i výkon a tak jsem s vyšší spotřebou počítal a počítám.

Re: 2.0

Napsal: pon zář 06, 2010 09:57
od shindys
po 1500 km spotřeba klesla na 6,4 l/100 km, zkusím se ještě zaregistrovat i na ten spritmonitor a uvidím, co to spočítá. Včera jsem měřil tlak v pneumatikách a byl už z výroby přednastavený na 2,7 atm, takže "EKO", myslím, že s tlakem 2,2 atm (komfort) bych takovou spotřebu asi neměl.

Re: 2.0

Napsal: stř zář 08, 2010 16:18
od Kjub
Davajte do dieslov Super Additiv Diesel. Vzdy trochu prilem pred tankovanim a rozdiel je dost poznat. Lepsie spotreba, vykon a chod motora.

Re: 2.0

Napsal: stř zář 08, 2010 16:21
od shindys
Pomocí rady od PeS-a se mi podařilo dát sem i tu ikonku průměrné spotřeby ze spritmonitoru a tak můžu říct, že po najetých 1765 km mám průměrnou spotřebu 6,7 l (počítaná ze spritmonitoru), palubní počítač mi ukazuje 6,4 l.

Pokud bude za zimních dlouhých večerů čas, tak sem dám návod v češtině i pro ostatní, co by třeba chtěli být zaregistrovaní na spritmonitoru.de
Jinak máte-li lištu google, tak to překládá samo.

můj odkaz:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/416772.html

zdravím všechny

Re: 2.0

Napsal: pon zář 13, 2010 14:28
od shindys
Po 2000 km ukazuje počítač průměrnou spotřebu 6,3 l/100 km

Re: 2.0

Napsal: pon říj 04, 2010 08:29
od shindys
Po 3300 km ukazuje palubní počítač průměrnou spotřebu 6,2 l / 100 km, vypočítaná spotřeba přes www.spritmonitor.de je 6,7 l / 100 km.

Re: 2.0

Napsal: čtv říj 07, 2010 15:17
od chrudoš
To je parada, ale jak vidim, taky palubak ukazuje jine cislo nez realita, bohuzel az o pul litra mene, to je trosku moc velky rozdil. Mam to asi o 3 decky, ale stejne, neni to prece tezke nastavit presne

Re: 2.0

Napsal: pát říj 08, 2010 09:35
od shindys
Je to zajímavé, už v době, kdy mi počítač ukazoval spotřebu 6,4 byla vypočítaná spotřeba 6,7 takže rozdíl 3 deci a teď je rozdíl půl litru a skutečná vypočítaná spotřeba zůstává - no, jako, nevadí mi to, mít spotřebu 6,7 l je podle mě super a jestli mi počítač říká, že spotřeba je pořád a pořád nižší, tak třeba bude klesat i ta vypočítaná :-)

Všimnul jsem si, že když natankuju plnou nádrž, že u druhé nádrže byl dojezd pod 900, u třetí mírně nad 900, u čtvrté asi 950 a posledně u páté nádrže to ukazovalo poprvé dojezd nad 1000 km (1006). I když všichni víme, že ten počítač není přesný, stejně je zajímavé, že teď, co mám z té poslední 5 nádrže odjeto už 300 km, dojezd je pořád nad 700 (takže celkově nad 1000). Ale už jsem si všimnul, že takový optimistický odhad dojezdu ten počítač ukazuje do doby, co je v nádrži aspoň 1/4. Jak je míň, tak to rychle začne padat a najednou je z celkového dojezdu 1000 hned jen 900. Možná je to tím, že vždy aspoň jednou za nádrž se spustí to čištění toho filtru, nebo co to je (žádná ikonka nesvítí, ale spotřeba je najednou 3 násobná a není nulová ani při dojezdech se zařazenou rychlostí) - trvá to vždy tak 5 - 10 minut. Už jsem o tom četl někde jinde tady na fóru. Ale i tak, když to i přes to čištění filtru vyjde dohromady na těch 6,7, tak je to aspoň podle mě perfektní spotřeba.

Jinak zatím jsem s autem ještě nebyl na dálnici, takže jezdím většinou na 3 a na 4, 5 řadím během 30 km úseku do práce jen jednou asi na 3 km a musím přitom jet 110 a překračovat tak povolenou rychlost, snažím se jezdit kolem 2000 otáček (asi od 1600 do 2600), pod 1500 nejdu, hned řadím ze 3 na dvojku, i když musím zpomalit aby to necuklo, při rozjíždění, řazení na vyšší stupně a předjíždění jsem někdy i dost daleko za 3000, s autem jsem zatím maximálně spokojený, to předjíždění je zábava a ten tempomat (který jsem předtím nikdy v autě neměl) je luxusní :-) Ta 6 mi teď už fakt vůbec nechybí, pomaličku jsem si na to dlouhé řazení u svého šemíka zvyknul.

Re: 2.0

Napsal: pát říj 08, 2010 10:13
od Dimco Nubira 97
K tomu DPF. Kontrolka svieti len pri štarte ako všetky je to tá ktorá vyzerá ako kontrolka žhavenia ale má pod sebou ešte také jak kolajničku alebo čo to je :D a ona ti bude svietiť až ked je filter kriticky zanesený a nedokončíš cyklus. Inak aj ked prerušíš vypalovací cyklus nič sa nedeje bude vypalovať znovu hneď pri ďaľšom štarte resp. chvílku po nom. Teraz skúšam variantu že pri každej nádrži nulujem spotrebu na palubáku takže za 2-3 nádže si to prepočítam a hned budem múdrejší či to skutočne počítač ukazuje zle :) toť vsio... Cruze hatchback is my dream :D

Re: 2.0

Napsal: stř říj 20, 2010 07:48
od shindys
Po 4570 km ukazuje počítač spotřebu 6,1 l / 100 km. Vypočítaná přes spritmonitor je stále 6,7 l. Jsem zvědav, kam to půjde dál :-) Ten počítač fakticky docela mate :-) Mi to připadá, že buď počítá tu spotřebu jen z toho, když auto jede a ukazuje nějaké číslo okamžité spotřeby(0,0 -> 40) a nezapočítává tam stání s nastartovaným motorem (u semaforů atd.), kdy je na displeji jen (----) nebo fakt nevím, jak si to vysvětlit :-) Tím pádem, vzhledem k tomu, že jsem tu průměrnou spotřebu nenuloval, se ten rozdíl bude stále zvětšovat... Nebo to prostě jen korejští inženýři nějak nedomysleli :-)

Re: 2.0

Napsal: čtv říj 21, 2010 14:35
od martuska2
Ako dlho sa vypaluje ten DPF filter? Ked raz budem mat taketo auticko, a budem jazdit rano 45 km do prace a poobede 45 km spat. Stihne sa ten filter vypalit? V salone mi povedali, ze nie a ze mi to potom moze robit problemy. A rano sa diesel zahreje skoro? Rocne urcite najazdim 40 tisic km, takze diesel je asi lepsia volba ako 1,8 benzin, ci ani nie??

Re: 2.0

Napsal: čtv říj 21, 2010 15:24
od Hanzy
Vem si priklad z brachy a dej si tam LPG a mas nejlepsi reseni a jeste levnejsi provoz podstatne a nebudes rano uklepanym dieslem budit sousedy :D