hrubka dezenu zimnych gum
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
U zimních gum se propaguje se pravidlo "4"
- vzorek min. 4 mm (méně už se např. na sněhu neprojevuje
dostatečným záběrem)
- na všecha 4 kola (hlavně nekombinovat s letními vzadu, auto se chová
nepředvídatelně)
- ne starší 4 let ( i zimní směsy stárnou a zřejmě i tvrdnou, tak proto)
- vzorek min. 4 mm (méně už se např. na sněhu neprojevuje
dostatečným záběrem)
- na všecha 4 kola (hlavně nekombinovat s letními vzadu, auto se chová
nepředvídatelně)
- ne starší 4 let ( i zimní směsy stárnou a zřejmě i tvrdnou, tak proto)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
V pneuservise ti urcite povedia, ze tie lepsie maju ist dozadu. Ja vidim ako lepsie riesenie prave opacne, cize lepsie dopredu.
Ak si slaby sofer, daj radsej vsade rovnake, aj ked 8mm a 5mm nie je nic kriticke. Ak si aspon priemerny, tak pri porovnani dvoch moznosti, kam dat horsie, resp. lepsie gumy, to vidim nasledovne:
1. Ak mas lepsie vpredu, tak
+trakcia
+brzdna draha
+vacsia prejazdova rychlost pomalymi zakrutami
-stabilita pri brzdeni
-pretacavy smyk => kritickejsie na ovladanie
2. Ak lepsie vzadu, tak logicky
-trakcia
-brzdna draha
-prejazdova rychlost v pomalych zakrutach
+stabilita pri brzdeni
+/- nedotacavy smyk a nasledne (obzvlast u Lanosa) pravdepodobny prechod do pretacaveho, aj ked v mensej rychlosti, ako by to bolo v pripade 1.
Z toho si ja vyberam 1. Pre slabeho sofera je mozno lepsie 2, pokial uz teda nemoze kupit nove.
Ak si slaby sofer, daj radsej vsade rovnake, aj ked 8mm a 5mm nie je nic kriticke. Ak si aspon priemerny, tak pri porovnani dvoch moznosti, kam dat horsie, resp. lepsie gumy, to vidim nasledovne:
1. Ak mas lepsie vpredu, tak
+trakcia
+brzdna draha
+vacsia prejazdova rychlost pomalymi zakrutami
-stabilita pri brzdeni
-pretacavy smyk => kritickejsie na ovladanie
2. Ak lepsie vzadu, tak logicky
-trakcia
-brzdna draha
-prejazdova rychlost v pomalych zakrutach
+stabilita pri brzdeni
+/- nedotacavy smyk a nasledne (obzvlast u Lanosa) pravdepodobny prechod do pretacaveho, aj ked v mensej rychlosti, ako by to bolo v pripade 1.
Z toho si ja vyberam 1. Pre slabeho sofera je mozno lepsie 2, pokial uz teda nemoze kupit nove.
Fuchsröhre - love it or hate it
Lanos 1.6SX, 4dv., cierny, klima, chip, Dezent N 6,5x15, Michelin Pilot Exalto PE2 195/45, vzadu nalepky okruhov
Dubravka, Bratislava
Schumacher 7x MS!
Lanos 1.6SX, 4dv., cierny, klima, chip, Dezent N 6,5x15, Michelin Pilot Exalto PE2 195/45, vzadu nalepky okruhov
Dubravka, Bratislava
Schumacher 7x MS!
Ak budes jazdit po meste, tak urcite tie lepsie dopredu. Pri pomalych rychlostiach je kriticka nedotacavost. Okrem toho klucova je trakcia.
Ak by si isiel mimo mesta a bol by sneh, tak pozor, lebo pri rychlostiach nad povedzme 90km/h je uz bezny sofer rad, ked ma nedotacavost a pretacavost, aj ked len mala(a ktoru si v pomlaych rychlostiach ani neuvedomuje) ho moze pri prejazde zakrut iritovat.
Ak by si isiel mimo mesta a bol by sneh, tak pozor, lebo pri rychlostiach nad povedzme 90km/h je uz bezny sofer rad, ked ma nedotacavost a pretacavost, aj ked len mala(a ktoru si v pomlaych rychlostiach ani neuvedomuje) ho moze pri prejazde zakrut iritovat.
Fuchsröhre - love it or hate it
Lanos 1.6SX, 4dv., cierny, klima, chip, Dezent N 6,5x15, Michelin Pilot Exalto PE2 195/45, vzadu nalepky okruhov
Dubravka, Bratislava
Schumacher 7x MS!
Lanos 1.6SX, 4dv., cierny, klima, chip, Dezent N 6,5x15, Michelin Pilot Exalto PE2 195/45, vzadu nalepky okruhov
Dubravka, Bratislava
Schumacher 7x MS!