rozmery kriza neviem ani netusim ako by sa dal rozobrat, nenabral som odvahu kriz, ktory je v poriadku rozoberat, najma kvoli prachovkam, ktore by mohli pocas rozoberania umriet a hlavne ziadne segrovky som na nom nevidel. A okrem toho ked som volakedy zhanal samotny kriz tak so nezohnal. Sice poliaci predavaju ale na slovensku som nezhnal. Dokonca ani v autorizovanom servise fiatu o tom nic netusili ani nemali v katalogu cislo na objednanie a to poliaci predavaju kriz ako kriz na fiata a vhodny aj pre daewoo.
Este by som pre istotu pozrel ci nemate volu tam kde som pisal vo svojom predoslom prispevku.
Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Reklama
Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia
Ako som uz kedysi pisal do ss,ked chytim do hasaka tycku pod klbom a niekto mi toci volantom vidim,ze vola je v klbe,ked chytim nad klbom volantom nepohne. Bol so v darme pre pruziny,nejak som si na tu volu zvykol,ale len medzi recou som sa spytal,ze po com maju tu tyc,lebo nova stoji cez 100E. Povedal mi,ze bezne predavaju krize po cca 11,12do 15E.1 mi doniesol ukazat s tym,ze si musim odmerat povodny.Rozoberat a nasledne skladat ho samozrejme nebudem,kvoli rozmerom a nikde som ich nenasiel.Rukou som nenahmatal segerovku.Preto ma zaujimaju rozmery a moznost rozobrania.
Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia
vzhladom na to, ze tu nevidim ziadnu moznost nedestruktivneho rozobratia tak nemam moznost zistit ani rozmery, ani neviem ako by to niekto dokazal vymenit
- Přílohy
-
- 2.JPG (56.52 KiB) Zobrazeno 3082 x
-
- 1.JPG (86.28 KiB) Zobrazeno 3082 x
Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia
Vymenit sa to dá lenže je to pakáren
a predsa oni to tam museli neako dat nie ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia
podla toho ako to vyzera to tam dali lisom, ktorym zdeformovali puzdra alebo aspon obaly puzdier takze to drzi pokope, ale ci naozaj tak to netusim, proste ked na to kukam taknetusim ako by sa to dalo rozobrat. Snad jedine tie zdeformovane "zlisy" odbrusit ale aj tak neviem ci by to pomohlo.
Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia
Dá sa to aj vylisovat vo sveráku ,len treba najprv odbrúsit té poistky,kopčeky a potom opatrne do jednej strany na doraz ale pozor su tam také ihličky ktoré pri tom povypadávajú a malo by to ist von .Nový sa tam už tažšie dáva, treba spravit z vnútra nábehy ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia
Kupil som z polska cele riadenie,mal tam byt aj krizovy cap s tyckou hned nad riadenim,nebol.Bol az ten dalsi co je vo vnutri v aute. V Darme maju len kriz 16/41 a v riadeni je 16/39.Z PL mi samotny kriz poslat nechceli,ze len v ramci Polska.
Tak som opatrne odbrusil tie male zlisovane plochy na dobrom klbe co mi prisiel,capom z oltcita a kladivom vyrazil puzdro s valcekmi pokial sa dalo/treba dat pozor na tesniace gumicky/,otocil som kriz a buchol po druhej polovici klbu tak,ze som vyrazil aj puzdro z 2 strany oproti prvemu,ide to velmi lahko.Potom sa daju srobovakom a kladivom vyklepat uplne von z vnutra,len ho treba drzat lebo vypadne par valcekov.
Na aute som mal nenastavitelny volant,z pl mi prisiel nastavitelny,tak som odsroboval 2 sroby,2matky zo spodu na ktorych drzi cele riadenie,odstrojil ho a vymenil.Pasuje presne,len do plastu treba spravit dieru na packu a z nejakej tycky medzikus lebo packa je kratka a je hlboko vo vnutri pod plastom okolo volantu.
Dalej je potrebne z motoroveho priestoru odtocit 4 matky okolo prechodky medi motorom a kabinou a odtocit srob na krizovom klbe na oske hrebena. Potom vybrat klb na tycke smerom hore a k motoru. Ta prechodka z ocele a gumy sa da jednoducho zvliect z tycky.
Cele riadenie - volantovu tyc je potrebne odtocit vzdy,ked chcem vybrat krizovy klb nad riadenim /2sroby 2 matky/,povytiahnut ho zo srobov,vysunut z tycky s krizovym klbom nad hrebenom a zatocit 1 matku naspat aby drzalo hore. Ide to vsetko velmi lahko,netreba nic pacit,a kable maju dost velku rezervu na tych par cm.
Obdobne treba vybrat aj kriz z klbu nad riadenim.U mna bola zla len 1 strana krizu,bola hrdzava valceky stensene a trochu vydrata oska na krize.Posrate tesnenie.
Dalej treba trochu vazeliny do puzdier noveho kriza,samotny kriz vlozit do klbu,z vonkajsej strany klbu dat puzdra s valcekmi a nalisovat opatrne zverakom .Potom dat matky na puzdra a zatlacit vo zveraku priblizne na povodne miesto,pritom je nutne aby bol kriz presne v strede,inak by sa nemuselo dat tocit volantom. Ked bol cely kriz hotovy a vystredeny som bodol na miestach kde som pred tym zbrusil nalisovane plosky,cely ho natrel vazelinou a obalil do igelitu,som zvedavy kolko vydrzi.
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/14w7r7.jpg)
![Obrázek](http://i52.tinypic.com/30scbus.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/ou31h4.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/zojodj.jpg)
![Obrázek](http://i54.tinypic.com/9u0zs4.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/2mg9h4w.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/288sp1.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/2hf59pf.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/qqpdmh.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/2gwbbxe.jpg)
![Obrázek](http://i54.tinypic.com/2ihtumf.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/nnv288.jpg)
![Obrázek](http://i52.tinypic.com/2ziy0er.jpg)
![Obrázek](http://i52.tinypic.com/1z6d0k6.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/262wsnq.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/dhak5y.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/19ria.jpg)
![Obrázek](http://i56.tinypic.com/6omtqs.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/9zx6kw.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/25ktnch.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/2howso4.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/s33cwi.jpg)
![Obrázek](http://i52.tinypic.com/auccwm.jpg)
![Obrázek](http://i56.tinypic.com/2a7ey35.jpg)
![Obrázek](http://i54.tinypic.com/2hp4l15.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/2s99kih.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/2603gw2.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/fp9x14.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/2603gw2.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/fp9x14.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/avh1g8.jpg)
![Obrázek](http://i54.tinypic.com/307ulxc.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/5px15.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/9zr061.jpg)
![Obrázek](http://i52.tinypic.com/qx1gee.jpg)
Tak som opatrne odbrusil tie male zlisovane plochy na dobrom klbe co mi prisiel,capom z oltcita a kladivom vyrazil puzdro s valcekmi pokial sa dalo/treba dat pozor na tesniace gumicky/,otocil som kriz a buchol po druhej polovici klbu tak,ze som vyrazil aj puzdro z 2 strany oproti prvemu,ide to velmi lahko.Potom sa daju srobovakom a kladivom vyklepat uplne von z vnutra,len ho treba drzat lebo vypadne par valcekov.
Na aute som mal nenastavitelny volant,z pl mi prisiel nastavitelny,tak som odsroboval 2 sroby,2matky zo spodu na ktorych drzi cele riadenie,odstrojil ho a vymenil.Pasuje presne,len do plastu treba spravit dieru na packu a z nejakej tycky medzikus lebo packa je kratka a je hlboko vo vnutri pod plastom okolo volantu.
Dalej je potrebne z motoroveho priestoru odtocit 4 matky okolo prechodky medi motorom a kabinou a odtocit srob na krizovom klbe na oske hrebena. Potom vybrat klb na tycke smerom hore a k motoru. Ta prechodka z ocele a gumy sa da jednoducho zvliect z tycky.
Cele riadenie - volantovu tyc je potrebne odtocit vzdy,ked chcem vybrat krizovy klb nad riadenim /2sroby 2 matky/,povytiahnut ho zo srobov,vysunut z tycky s krizovym klbom nad hrebenom a zatocit 1 matku naspat aby drzalo hore. Ide to vsetko velmi lahko,netreba nic pacit,a kable maju dost velku rezervu na tych par cm.
Obdobne treba vybrat aj kriz z klbu nad riadenim.U mna bola zla len 1 strana krizu,bola hrdzava valceky stensene a trochu vydrata oska na krize.Posrate tesnenie.
Dalej treba trochu vazeliny do puzdier noveho kriza,samotny kriz vlozit do klbu,z vonkajsej strany klbu dat puzdra s valcekmi a nalisovat opatrne zverakom .Potom dat matky na puzdra a zatlacit vo zveraku priblizne na povodne miesto,pritom je nutne aby bol kriz presne v strede,inak by sa nemuselo dat tocit volantom. Ked bol cely kriz hotovy a vystredeny som bodol na miestach kde som pred tym zbrusil nalisovane plosky,cely ho natrel vazelinou a obalil do igelitu,som zvedavy kolko vydrzi.
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/14w7r7.jpg)
![Obrázek](http://i52.tinypic.com/30scbus.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/ou31h4.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/zojodj.jpg)
![Obrázek](http://i54.tinypic.com/9u0zs4.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/2mg9h4w.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/288sp1.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/2hf59pf.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/qqpdmh.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/2gwbbxe.jpg)
![Obrázek](http://i54.tinypic.com/2ihtumf.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/nnv288.jpg)
![Obrázek](http://i52.tinypic.com/2ziy0er.jpg)
![Obrázek](http://i52.tinypic.com/1z6d0k6.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/262wsnq.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/dhak5y.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/19ria.jpg)
![Obrázek](http://i56.tinypic.com/6omtqs.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/9zx6kw.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/25ktnch.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/2howso4.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/s33cwi.jpg)
![Obrázek](http://i52.tinypic.com/auccwm.jpg)
![Obrázek](http://i56.tinypic.com/2a7ey35.jpg)
![Obrázek](http://i54.tinypic.com/2hp4l15.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/2s99kih.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/2603gw2.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/fp9x14.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/2603gw2.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/fp9x14.jpg)
![Obrázek](http://i53.tinypic.com/avh1g8.jpg)
![Obrázek](http://i54.tinypic.com/307ulxc.jpg)
![Obrázek](http://i51.tinypic.com/5px15.jpg)
![Obrázek](http://i55.tinypic.com/9zr061.jpg)
![Obrázek](http://i52.tinypic.com/qx1gee.jpg)
Re: Vola v riadeni a zamennost kardanovej tyce riadenia
Ja som na vonkajsi kriz zhora navliekol manzetu vraj z tlmica z babety, napchatu tukom. Kedze hore tesni a dole ma rovnaky priemer ako vonkajsi priemer domceka loziska riadenia, ziaden tuk nekvicka von. Dost sa to podoba na system co ma nubira 3. Akurat sa to priserne montovalo vdaka tej manzete.
Vnutorny kriz bol na starej tyci bez stipky hrdze, takze ten som ignoroval ale uz som videl na vrakovisku aj tyc s vnutornym krizom hrdzavym ako keby to bol utopenec.
Vnutorny kriz bol na starej tyci bez stipky hrdze, takze ten som ignoroval ale uz som videl na vrakovisku aj tyc s vnutornym krizom hrdzavym ako keby to bol utopenec.