Svíčky Nubira
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
Tak já jako neměl nikdy problémy se startováním v zimě i pod -20°C.... A tahal jsem to na origo NGK BKR6E-11.... DOR15LGS je ale jasná volba, motor má lepší vlastnosti...
A propoooo: On má někdo Nubiru, která nestartuje napoprvé? No fuj....
A propoooo: On má někdo Nubiru, která nestartuje napoprvé? No fuj....
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
- Reklama
jo já vždy když se ručička palivoměru dotkne poslední rysky to na poprvé nechytne a s ubývajcím palivem to startuje ím dál hůř ale to není svíčkama ovšem o vás kdybych nevěděl že jste seriozní lidi tak bych nevěřil je fakt že už tři roky nedělám mechaničinu ale za mých let byly brisky nejhorší šroty co byly jejich plazivá jiskra neměla chybu no třeba se firma brisk poučila a zlepšila tak ať vám to pálí Mirek
Nubira I. Wagon 1.6 16v stříbrná ful výbava
- simone
- Příspěvky: 1795
- Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
- Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
- Kontaktovat uživatele:
aaa
ja len tolko ale už som to pisal nezačnite temu 2 3 4 smerove tuning sviečky. spomente si na fyziku ako a kde preskočí iskra lebo už to tu bolo že sa akože delí na neviem kolko častí teda Iskra preskočí najkratšou vzdialenosťou je jedno kolko má ciest berie najkratšiu!! teda stačí poctivá jednoibodová ale fakt dobráááá
Leganza strieborna metalíza CDX hifi JBL,Magnat,Blaupunkt , LPG,
maxi skuter Kymco Xciting 500
maxi skuter Kymco Xciting 500
svíčky
....to simon souhlas - stačí klasika "jednobodová" i když NGK má U kontakt....mám sice nessii...ale přidávám názor Heřmánka ze sport prodejny na Pankráci...tvrdí na vaše korejce jsou nejlepší NGK nebo Denso i když prodává i jiný výrobce ( včetně Brisku )....uvedené značky jsou přímo postavené na požadavky výrobce Daewoo snad jsou i v prvovybavení ( případně prosím opravit, nejsem si 100% jistý )...k vícebodovém svíčkám - fyzika je obor a má odzkoušené zákonitosti....vícebodové svíčky nejsou nic nového byly už 30letech....
mějte se fajn
mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Ja používam na plyn NGK BKR6ES. Majú asi 10 000 km a zatiaľ v pohode. Vzdialenosť elektród približne 0,6 - 0,7 mm. Takéto mi tam dal chlapík, čo mi montoval LPG. Na LPG treba menšiu vzdialenosť vraj preto aby to nestrielalo do sania.
Na internete som našiel že na LPG môžu byť sviečky BRISK DR17YS-9 silver.
Originál sviečky na benzím majú mať vzdialenosť elektród 1,1 mm a interval výmeny 30 000 km.
Na stránkach BRISKU som našiel aj BRISK DR17YC-1 super, DR17TC-1 extra, DR17YPP-1 platin.
Na internete som našiel že na LPG môžu byť sviečky BRISK DR17YS-9 silver.
Originál sviečky na benzím majú mať vzdialenosť elektród 1,1 mm a interval výmeny 30 000 km.
Na stránkach BRISKU som našiel aj BRISK DR17YC-1 super, DR17TC-1 extra, DR17YPP-1 platin.
Nubira II. 1,6 16V, sedan, r.v. 10/2001, 86000 km, LPG Lovato, disková nádrž 47 l, klima, spotreba LPG okolo 10 l
genuine gm
no tak ja som bol 8.1 na prehliadke, dali mi tam vsetko original gm genuine part - modro biele krabice - vo vnútri sú bosch 6r - nejake asi najlacnejsie bosch, zatial ale ide ok, uvidime. pytal som sa na to, origos tam boli tie ngk a teraz vraj ked je chevrolet u nas spolu s oplom, maju uz aj spolocny showroom a robia servis opel, tak davaju to iste ako do oplov - cize to ich gm genuine..., vsetko, filtre, sviecky, brzdovku, vsetko davali taketo.
Tak tie bošky vydržali do dnes, 3.2. som bol na diagnostiku, lebo mi svietil check, pocitac vypisal 2 valec problem s iskrou. cele bosch pojdu do koša a dam tam späť ngk čo tam boli origoš. ešte si ich ale musim zohnať, lebo autorizovaný servis má len bosch. sice ten servisak skusi zohnať ale neviem...
Ahojte, taky uvažuji o koupi svíček BRISK Premium DOR15LGS, ale v obchodě mi říkal, že by s němi mohl mít motor problém. Tak se vás chci zeptal, jestli tu funguje v pohodě Doporučil mi BRISK PLATIN DR17YPP, tak nevím
Dík za odpověď
Dík za odpověď
Chevrolet Lacetti kombi 1,6/16V 80kW, r.v. 2005, stříbrná metalíza, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace
Re: Svíčky Nubira
Vytáhl jsem tohle téma abych se s vámi podělil o zkušenost. Potřeboval jsem koupit nové svíčky a v dobrém rozmaru mě napadly Brisk DOR15LGS. Staré NGK už měly něco najeto a na DOR15LGS tady byla celkem chvála. Auto po najetí cca 500km přestalo jet, škubalo, jelo na 3 a občas i jen na 2 válce. Napadaly mě všeliké možnosti, jen ty svíčky ne. Nakonec jsem je vyndal a nestačil se divit. Na obrázku jsou v pořadí, jak byly namontované a jak jsem je po těch cca 500km vyndal. Na třetí svíčce to dokonce vypadá, jako by byl proseklý izolátor. Prozatím jsem dal zpátky staré, které jsem naštěstí nestačil vyhodit a je po problémech.
Konečné resumé za mě je, že svíčky Brisk už nikdy víc. Těch 640,-Kč byly vyhozené peníze.
Konečné resumé za mě je, že svíčky Brisk už nikdy víc. Těch 640,-Kč byly vyhozené peníze.
- Přílohy
-
- svice.jpg (63.23 KiB) Zobrazeno 5559 x
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Re: Svíčky Nubira
celkom ma to zaujalo takze som si skontroloval katalog brisku a opytal som sa priamo u zdroja a tu je odpoved (aj s mojou otazkou):
> Dobry den
> Vsimol som si ze na strankach mate v katalogu mierne odlisne sviecky pre takmer totozne motory:
> nubira 1.6 78kW piset v pripade DOR len 14tky
> 1,1 DR15YC-1 DR15TC-1 DR15YP-1 DOR14LGS DR15YS-9 a-line 14
> ale v pripade takmer totozneho motora v espere uz 15tky:
> 1,1 DR15YC-1 DR15TC-1 DR15YP-1 DOR15LGS DR15YS-9 a-line 14
> ostatne uvadzate rovnake. Nejde o omyl? Ak je to spravne neviete mi napisat preco sa to lisi?
> Dakujem
Dobrý den,
podle našich údajů nemá Nubira a Espera stejný motor. Pokuď by šlo o motory 1,6-78kW a 1,5-65kW zde je již rozdíl, který může v případě dynamického provozu při osazení tuningovýmy svíčkami být odlišen tepelnou hodnotou. Při běžném provozu lze používat stejné tepelné hodnoty pro oba motory. Vždy respektujte doporučené osazení
S pozdravem.
Ladislav Vopravil - BRISK Tábor a.s. Assistant commercial director Vožická 2068, Tábor 390 02 - Czech Republic Tel.: +420-381-492-373 Fax: +420-381-492-272 GSM: +420-731-557-714 vopravil@brisk.cz www.brisk.cz
Cize 15tky v pripade lgsiek su pre nubiru 1.6 nevhodne, takze tu moze byt pes zakopany, teda ako obvykle medzi sedackou a volantom (alebo podlahou a svieckovym klucom) a nie vo vyrobcovia kvalite sviecok .
> Dobry den
> Vsimol som si ze na strankach mate v katalogu mierne odlisne sviecky pre takmer totozne motory:
> nubira 1.6 78kW piset v pripade DOR len 14tky
> 1,1 DR15YC-1 DR15TC-1 DR15YP-1 DOR14LGS DR15YS-9 a-line 14
> ale v pripade takmer totozneho motora v espere uz 15tky:
> 1,1 DR15YC-1 DR15TC-1 DR15YP-1 DOR15LGS DR15YS-9 a-line 14
> ostatne uvadzate rovnake. Nejde o omyl? Ak je to spravne neviete mi napisat preco sa to lisi?
> Dakujem
Dobrý den,
podle našich údajů nemá Nubira a Espera stejný motor. Pokuď by šlo o motory 1,6-78kW a 1,5-65kW zde je již rozdíl, který může v případě dynamického provozu při osazení tuningovýmy svíčkami být odlišen tepelnou hodnotou. Při běžném provozu lze používat stejné tepelné hodnoty pro oba motory. Vždy respektujte doporučené osazení
S pozdravem.
Ladislav Vopravil - BRISK Tábor a.s. Assistant commercial director Vožická 2068, Tábor 390 02 - Czech Republic Tel.: +420-381-492-373 Fax: +420-381-492-272 GSM: +420-731-557-714 vopravil@brisk.cz www.brisk.cz
Cize 15tky v pripade lgsiek su pre nubiru 1.6 nevhodne, takze tu moze byt pes zakopany, teda ako obvykle medzi sedackou a volantom (alebo podlahou a svieckovym klucom) a nie vo vyrobcovia kvalite sviecok .
Re: Svíčky Nubira
Nedalo mi to a mám k tomu zakopanému psovi o kterém píšeš tři otázky.
Proč se chyba projevila až po cca 500km a ne hned? A proč se projevila jen u dvou válců a ne na všech? A nemůže to to třeba být tím, jak ty svíčkxy jsou udělané? Koukni se na mezery mezi jiskřištěm a středem svíčky. Myslel jsem si, že by měly být stejné. To je ale jen na jedné z nich, ostatní mají větší či menší rozdíly ve vzdálenosti.
Proč se chyba projevila až po cca 500km a ne hned? A proč se projevila jen u dvou válců a ne na všech? A nemůže to to třeba být tím, jak ty svíčkxy jsou udělané? Koukni se na mezery mezi jiskřištěm a středem svíčky. Myslel jsem si, že by měly být stejné. To je ale jen na jedné z nich, ostatní mají větší či menší rozdíly ve vzdálenosti.
- Přílohy
-
- Schránka 011.jpg (66.79 KiB) Zobrazeno 5542 x
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Re: Svíčky Nubira
500km v pripade sviecok je vlastne hned. Nemozes ocakavat ze sviecka v pripade nevhodnej tepelnej hodnoty rupne hned po starte, ved po starte ide v uplne nevhodnych podmienkach a po par km je este cierna az ked sa motor trochu zahreje zacne jej samocistenie. Ak boli naozaj namahane kvoli tomu ze boli prehrievane, tak nik nevie predpovedat kedy praskne izolator (co povazujem sa najpravdepodobnejsie) alebo co sa s nimi stalo.
Co sa tyka toho ako je krivo, tak sviecka nie je ziadna raketova technologia. Je fakt, ze trojbodaky taketo rozdiel v odtrhoch nemali, takze kludne moze ist o smejd, teraz uz tazko povedat, asi nevies ci boli take aj za novoty. Je mozne ze cast vonkajsej elektrody je uz fuc. Alebo ak praskol izolator, mohla sa vnutorna eletroda tepelnym namahanim ohnut.
Chyba sa prejavila podla mna najprv u dvoch valcoch, ktore boli v niecom kritickejsie (viac/menej utiahnuta sviecka, viac/menej chladene, viac/menej zmesi, karbonu, opotrebovania valca). Keby si ich vymenil za ine, tak je pravdepodobne ze odidu aj zvysne dve, kedze su celkom slusne do biela vypalene. Aj ked v pripade lgs neviem ako maju vyzerat spravne vypalene sviecky len tipujem, ze rovnako ako klasika, kedze aj ony maju izolator, ktory potrebuje byt cisty aby iskru nezviedol po nejakom napalenom svinciku pripadne aby ten svincik nevytvoril iskre izolator (neviem ktory pripad v u sviecok ten spravny).
Ja osobne som mal v espere brisky silvery tusim boli dokonca podla brisk katalogu, za mna 15 alebo 30tkm uz neviem a bez problemov. Predomnou ich mal neznamy pocet km predosly majitel. Predtym som najazdil v skodovke vyse 60tkm na briskoch jednobodoch a absolutne bez problemov. Menil som vzdy len preventivne. A to dokonca prvy raz som sa ich bal utiahnut, takze som im ani nespucil tesniacu podlozku a takto najazdili 15tkm. Ale ja nie som ziaden zavodnik, takze u mna mali idealne podmienky aj napriek lpg.
Nad lgs som premyslal, kedze tu na konfere ich aspon dvaja ludia chvalili len uz neviem ci v espere alebo to bola leganza. Ale kedze u nas ich nie je bez objednavky ziadna sanca zohnat, tak som sa na to vykaslal a hlavne oproti klasike maju vyhodu len v menej castej vymene v cene urcite nie.
To mi pripomina ze ani trosku netusim ako dlho mam teraz v espere sviecky. Ale neblbne tak sa mi do ich vymeny moc nechce. Mam tam predpisane ngk, ale nie preto, lebo by som si myslel ze ngk su super, ale proste preto, lebo brisky som najprv nevedel zohnat a ked som zohnal trojbodaky, tak som ich preventivne vymenil pretoze mi auto blblo (vdaka roztrhnutemu gumenemu kolenu za filterboxom) a odvtedy jazdim este na vtedy pouzitych ngk, ktore som mal v zalohe.
V lgs som nikdy nevidel ziadnu vyhodu, 3bodaky maju cca rovnaku zivotnost a podstatne nizsu cenu. Lgs mozno mierne dvihnu kompresny pomer, ak maju viac z "masa" vo valci ako obycajne, mozno vobec. Ale potom co som sa dozvedel ze v pripade velmi malo rozdielnych motorov, ktorym bezne sviecky stacia rovnakej tepelnej hodnoty, potrebuju odlisne lgs, uz po nich netuzim vobec, pretoze to znamena, ze su menej sirokorozsahove nez obycajne sviecky a teda mozno u nich cakat problemy.
Co sa tyka toho ako je krivo, tak sviecka nie je ziadna raketova technologia. Je fakt, ze trojbodaky taketo rozdiel v odtrhoch nemali, takze kludne moze ist o smejd, teraz uz tazko povedat, asi nevies ci boli take aj za novoty. Je mozne ze cast vonkajsej elektrody je uz fuc. Alebo ak praskol izolator, mohla sa vnutorna eletroda tepelnym namahanim ohnut.
Chyba sa prejavila podla mna najprv u dvoch valcoch, ktore boli v niecom kritickejsie (viac/menej utiahnuta sviecka, viac/menej chladene, viac/menej zmesi, karbonu, opotrebovania valca). Keby si ich vymenil za ine, tak je pravdepodobne ze odidu aj zvysne dve, kedze su celkom slusne do biela vypalene. Aj ked v pripade lgs neviem ako maju vyzerat spravne vypalene sviecky len tipujem, ze rovnako ako klasika, kedze aj ony maju izolator, ktory potrebuje byt cisty aby iskru nezviedol po nejakom napalenom svinciku pripadne aby ten svincik nevytvoril iskre izolator (neviem ktory pripad v u sviecok ten spravny).
Ja osobne som mal v espere brisky silvery tusim boli dokonca podla brisk katalogu, za mna 15 alebo 30tkm uz neviem a bez problemov. Predomnou ich mal neznamy pocet km predosly majitel. Predtym som najazdil v skodovke vyse 60tkm na briskoch jednobodoch a absolutne bez problemov. Menil som vzdy len preventivne. A to dokonca prvy raz som sa ich bal utiahnut, takze som im ani nespucil tesniacu podlozku a takto najazdili 15tkm. Ale ja nie som ziaden zavodnik, takze u mna mali idealne podmienky aj napriek lpg.
Nad lgs som premyslal, kedze tu na konfere ich aspon dvaja ludia chvalili len uz neviem ci v espere alebo to bola leganza. Ale kedze u nas ich nie je bez objednavky ziadna sanca zohnat, tak som sa na to vykaslal a hlavne oproti klasike maju vyhodu len v menej castej vymene v cene urcite nie.
To mi pripomina ze ani trosku netusim ako dlho mam teraz v espere sviecky. Ale neblbne tak sa mi do ich vymeny moc nechce. Mam tam predpisane ngk, ale nie preto, lebo by som si myslel ze ngk su super, ale proste preto, lebo brisky som najprv nevedel zohnat a ked som zohnal trojbodaky, tak som ich preventivne vymenil pretoze mi auto blblo (vdaka roztrhnutemu gumenemu kolenu za filterboxom) a odvtedy jazdim este na vtedy pouzitych ngk, ktore som mal v zalohe.
V lgs som nikdy nevidel ziadnu vyhodu, 3bodaky maju cca rovnaku zivotnost a podstatne nizsu cenu. Lgs mozno mierne dvihnu kompresny pomer, ak maju viac z "masa" vo valci ako obycajne, mozno vobec. Ale potom co som sa dozvedel ze v pripade velmi malo rozdielnych motorov, ktorym bezne sviecky stacia rovnakej tepelnej hodnoty, potrebuju odlisne lgs, uz po nich netuzim vobec, pretoze to znamena, ze su menej sirokorozsahove nez obycajne sviecky a teda mozno u nich cakat problemy.
Re: Svíčky Nubira
No jak jsem zde už psal, DOR15LGS jsem měl v Nubi 2,0 od té doby co jsem zde poprvé psal, že měmím svíčky což bylo v cca 60k km. Pak jsem jen jezdil a jezdil, po montáži plynu vloni jsem v létě asi při 105k DOR vyndal a dal tam kvůli plynu obyčejný brisky DR15YC, ty úplně nejobyčejnější, ale letos v zimě jsem měl problémy ale ty nebyly způsobené svíčkama ale zapalovacím modulem, a s novým modulem jsem dal i svíčky DR17YC co by tam měli být, ale asi dojedu i ty 15...... na nich jsem ujel asi 5k km a bez problémů....
Vlasto žřejmě bude ten problém v těch blbě vystředěnejch svíčkách..... kruhové jiskřiště se vyznačuje tím, že jiskra přeskočí tam kde je to pro ni nejsnažší, tedy kde je nejvíc paliva...... a to když je takhle vyosená nefunguje a skáče to na nejbližší zoubek, a tam zrovna nemusí být ta správná směs k zapálení..... každopádně ve spalovacím prostoru je směs rozptýlena nerovnoměrně, jsou tam při plnění turbulence a třeba těch několik mm u kruhového jiskřiště může mít přínos .... mě fungovaly výborně cca 40k km
Vlasto žřejmě bude ten problém v těch blbě vystředěnejch svíčkách..... kruhové jiskřiště se vyznačuje tím, že jiskra přeskočí tam kde je to pro ni nejsnažší, tedy kde je nejvíc paliva...... a to když je takhle vyosená nefunguje a skáče to na nejbližší zoubek, a tam zrovna nemusí být ta správná směs k zapálení..... každopádně ve spalovacím prostoru je směs rozptýlena nerovnoměrně, jsou tam při plnění turbulence a třeba těch několik mm u kruhového jiskřiště může mít přínos .... mě fungovaly výborně cca 40k km
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502