Stránka 2 z 5

Re: Palubní počítač mám v Matizovi už 5 let

Napsal: úte lis 02, 2004 14:27
od jakub
Martin Dvořák píše:Více u výrobce na www.elim.cz
/popř. kontakt na mne - www.matiz.cz ;)
mno tak zkusenosti a popripade foto umisteni ;)

OT: dat si na svy stranky happytreefriends, byt tam uvedeny jako autor/vlozil/vydano ... a ani neuvest puvodni zdroj www.happytreefriends.com (jakoze ty jejich stranky stoji za to ;) )

Napsal: úte lis 02, 2004 14:51
od milosh
heh, tak na webu elim.cz stoji palubni pocitac skoro 12000 :shock:

MYslim, ze "Ondrasova" varianta je mnohem lepsi ;)

Napsal: úte lis 02, 2004 15:09
od PavelZ
milosh píše:heh, tak na webu elim.cz stoji palubni pocitac skoro 12000 :shock:

MYslim, ze "Ondrasova" varianta je mnohem lepsi ;)
To ale srovnavas dost nesrovnatelne veci. Ten pocitac od elimu toho umi podstatne vic, i kdyz uznam, ze funkce, ktere ma, jsou dulezite spis pro podnikatele, nez pro bezne uzivatele ;).

Napsal: úte lis 02, 2004 15:36
od Ondras
PavelZ píše:Ten pocitac od elimu toho umi podstatne vic, i kdyz uznam, ze funkce, ktere ma, jsou dulezite spis pro podnikatele, nez pro bezne uzivatele ;).
Na druhou stranu proč to mít v palubáku auta, když PDAčko za poloviční cenu umí 100x více a s podstatně větším komfortem. jediné plus tady vidím v posíoání najetých km dál ke zpracování (PC apod.), ale za vysokou cenu.

Napsal: úte lis 02, 2004 15:43
od jakub
Ondras píše:
PavelZ píše:Ten pocitac od elimu toho umi podstatne vic, i kdyz uznam, ze funkce, ktere ma, jsou dulezite spis pro podnikatele, nez pro bezne uzivatele ;).
Na druhou stranu proč to mít v palubáku auta, když PDAčko za poloviční cenu umí 100x více a s podstatně větším komfortem. jediné plus tady vidím v posíoání najetých km dál ke zpracování (PC apod.), ale za vysokou cenu.
asi tak, navic mi pro "ondrasuv" model hovori i (subjektivne) estetictejsi provedeni - proto jsem se ptal na to umisteni

jen tak btw: to pdacko asi nebude stat polovic, nevim o jakych konkretnich funkcich se bavite, ale kdyz pdcka do auta, tak asi GPS-> 12tkc je tusim nejlevnejsi ...

Napsal: úte lis 02, 2004 15:46
od PavelZ
No tak je pravda, ze PDAcko umi vic, ale prece jen rozumne vybaveny PDA je porad drazsi nez tohle (teda nez benzinovej model) a navic tohle ma vyhodu, ze to mam napevno v aute, takze to nemuzu nikde zapomenout, je to podle toho, co sem nasel lip provazany na nasi legislativu, ale jak sem psal, to jsou vyhody jen pro podnikatele.

Napsal: úte lis 02, 2004 15:56
od PavelZ
Ale taky uz sem o tom uvazoval. Udelat jen tu merici cast (kamarad ma uz neco takovyho v aute, co mu meri jen parametry vstriku, nema to prepocitany na spotrebu), pripadne k tomu pridat i tepelny cidla venku/vevnitr a pripojit to k PDAcku. Ale znam se, sem linej a nebude se mi do toho chtit.

Napsal: stř lis 03, 2004 06:14
od V.Brousek
tak tu sleduji tu vaši debatu ohledně palubního počítače a tak vás trochu nechápu.Ať ho máte či ne efekt je asi pořád stejný.Když budete šlapat Matízovi na krk bude jezdit za 6 l a více,pokud rozumně bude spotřeba pod 6 l.Nebo to má jiný smysl?Poučte mě.
PS.
Případně měří i palubák hodnoty a stav elektr.soustavy.Tím mám na mysli dobíjecí proudy a stav baterie?Kdyby toto dělal,pak bych ho hodnotil jako přínos,jinak to beru jako vaši zábavu,které mimochodem fandím.

Napsal: stř lis 03, 2004 07:50
od Ondras
Nevím jak to vidí ostatní, ale palubák je jediná možnost jak jezdit autem skutečně úsporně. Bez něj se dá dodržováním známých pravidel dosáhnout určitých úspor, ale až ukazatel okamžité spotřeby dá přesnou informaci o tom, jak které opatření působí a jak jeho vliv maximalizovat.

Bez palubáku bych asi nikdy nezjistil jak manuálně přepínat vstřikovací mapy v ŘJ. Př.: akceleruji ze 70 na 90 na V. Jakmile 90 dosáhnu, tak okamžitá spotřeba na rovném úseku bude okolo 5 litrů. Když však při té 90 krátce úplně uvolním pedál plynu a hned ho sešlápnu do původní polohy, ŘJ přepne mapu a spotřeba padne někam k 4.3. Pokud to neudělám ŘJ vyhodnotí, že se neakceleruje až po nějaké době.

Nikdy bych nezjistitil, že na dálnici v kopci je úspornější sešlápnout dole na V plyn na podlahu, než jakž tak dojet do půlky kopce a řadit IV. Atd...

Další věc, kterou hojně využívám jsou informace o dojezdu a zbývajícím palivu. Díky tomu vyjíždím nádrž téměř do dna, což dělá obvykle něco přes 600km na nádrž. Bez palubáku si nezměřím průměrnou spotřebu na mých oblíbených rallyovkách apod.

Stav elektrosoustavy palubák neměří, ale na to mám pod stropem display s hodinama in/out teploměrem a voltmetrem. Dobíjecí proud je hodnota, kterou stačí 1 za rok změřit multimetrem, ta na mě nemusí svítit furt.

Napsal: stř lis 03, 2004 08:38
od PavelZ
Presne tak :). I ja vidim, kdyz jedu tatovou Toytou, jak je clovek schopnej omezit spotrebu, kdyz si zapne zobrazovani aktualni spotreby a prizpusobuje svoje chovani potrebam auta.

Napsal: stř lis 03, 2004 08:54
od mrk
ja tak mat palubny pocitac, asi sa coskoro niekde vykotim od staleho pozerania nan.

Napsal: stř lis 03, 2004 12:34
od V.Brousek
Ondras píše:Nevím jak to vidí ostatní, ale palubák je jediná možnost jak jezdit autem skutečně úsporně. Bez něj se dá dodržováním známých pravidel dosáhnout určitých úspor, ale až ukazatel okamžité spotřeby dá přesnou informaci o tom, jak které opatření působí a jak jeho vliv maximalizovat.

Bez palubáku bych asi nikdy nezjistil jak manuálně přepínat vstřikovací mapy v ŘJ. Př.: akceleruji ze 70 na 90 na V. Jakmile 90 dosáhnu, tak okamžitá spotřeba na rovném úseku bude okolo 5 litrů. Když však při té 90 krátce úplně uvolním pedál plynu a hned ho sešlápnu do původní polohy, ŘJ přepne mapu a spotřeba padne někam k 4.3. Pokud to neudělám ŘJ vyhodnotí, že se neakceleruje až po nějaké době.

Nikdy bych nezjistitil, že na dálnici v kopci je úspornější sešlápnout dole na V plyn na podlahu, než jakž tak dojet do půlky kopce a řadit IV. Atd...

Další věc, kterou hojně využívám jsou informace o dojezdu a zbývajícím palivu. Díky tomu vyjíždím nádrž téměř do dna, což dělá obvykle něco přes 600km na nádrž. Bez palubáku si nezměřím průměrnou spotřebu na mých oblíbených rallyovkách apod.

Stav elektrosoustavy palubák neměří, ale na to mám pod stropem display s hodinama in/out teploměrem a voltmetrem. Dobíjecí proud je hodnota, kterou stačí 1 za rok změřit multimetrem, ta na mě nemusí svítit furt.
Ondro teda dobře.Já mám spotřebu za 5,5 roku co vlastním Matíze 5,4/100 km.Máš spočítáno kolik to dělá u tebe a nebo ještě přesněji kolik jsi ušetřil s palubákem.Já jsem chtěl jenom naznačit,že úsporně se dá jezdit i bez něho.Myslím si, že má celoroční spotřeba není tak nejhorší a to jezdím celkem svižně,ale né na doraz.

Napsal: stř lis 03, 2004 12:41
od Ondras
Václav Brousek píše:...kolik to dělá u tebe a nebo ještě přesněji kolik jsi ušetřil s palubákem...
Nemůžu přesně říci, protože zároveň s montáží palubáku byly na autě provedeny další změny směrem k úspoře paliva - koničák, lízátko, teď naposledy snížení. Faktem je, že za dobu od montáže konusu, mám průměrnou spotřebu 5,3. To se teď s příchodem zimy zhorší. Budu jezdit hlavně město a na studeno.

Nicméně objektivně prohlašuji, že cena, kterou jsem zaplatil za palubák se mi v žádném případě nevrátila na uspořeném benzínu. Ale přesto jsem rád, že jsem si ho pořídil.

Napsal: stř lis 03, 2004 18:50
od Radoslav Hološka
Netreba na veci hladiet iba cez peniaze. Ani AL disky a ostatne "pekne" veci co si do aut kupujeme nie su najlacnejsie a ich investicia sa nam nikdy nevrati. Mozno trosku zvysi atraktivnosti vozidla pri dalsom predaji,ide hlavne ale o dobry pocit z toho,ze to tam mame a lepsie sa niecoho drzat,napr. palubaku ako jazdit raz tak,potom inac,pocuvat rady znamich o uspornej jazde a tak. Kazde auto aj vodic su ini,podla pocitaca aspon vidime,kto ako jazdi,ci usporne alebo menej.

Napsal: stř lis 03, 2004 18:57
od mrk
mna by tiez zaujimalo ako spravne jazdit s co najmensou spotrebou ale mozno by mi to stacilo tak na mesiac aby som si to ocheckoval kedy to kolko papa a po mesiaci by som ho uz moc nepotreboval.