Stránka 2 z 4
Re: prestalo ist..
Napsal: pát dub 02, 2010 06:56
od mikikoti
to Dark69: už máš asi 16v tak by som tie rozvody menil čím skôr. U môjho 8v vydržali 190tkm . Ale to sa nedá porovnávať. Dve vacky sú dve.
Re: prestalo ist..
Napsal: pát dub 02, 2010 12:02
od Dark69
mikikoti píše:to Dark69: už máš asi 16v tak by som tie rozvody menil čím skôr. U môjho 8v vydržali 190tkm . Ale to sa nedá porovnávať. Dve vacky sú dve.
Ja mam rozvody na mojom 16V uz davno vymenene... Len som chcel vediet pri kolko tisic km vam roztrhlo remen....Ako tak pozeram, najcastejsia pricina znicenia motora je roztrhnutie rozvodoveho remena..
Re: prestalo ist..
Napsal: pát dub 02, 2010 12:05
od OConnor
nevala sa vam niekomu jeden zbytocny nexiacko-esperacky motor 1.5 16V?
:D
Re: prestalo ist..
Napsal: sob dub 03, 2010 05:57
od mikikoti
Až jeden uvidím tak ti ho pošlem.
Re: prestalo ist..
Napsal: sob dub 03, 2010 11:04
od vladimir fodor
Ked si vezmeme do úvahy že rozvod sa mení po 60000km tak vydržal dosť.
Re: prestalo ist..
Napsal: sob dub 03, 2010 11:24
od Claudius
Nevím, jestli tě to uklidní. Kdysi jsem se bavil s technikem v AutoSteiger a ten říkal, že u Nexie se ventily s písty nepotkávají, pokud není auto v extrémních otáčkách. Mám ale 8 ventil a nevím, jestli to platí i pro 16V. Zeptej se v servisu, musí to vědět. Pokud jsi neslyšel ránu, řekl bych, že se nepotkaly. Jednou jsem to slyšel u Escorta a byla to rána jak z kanónu. Zkusil bych vyměnit rozvoďák, není to složité a nechá se to udělat doma, stojí pár korun. Pokud by to bylo OK, rozhodně bych pak vyměnil i kladku.
Re: prestalo ist..
Napsal: sob dub 03, 2010 11:35
od Serpico
...já nevím ale začínaji mi imponovat motory s klasickým nezničitelným rozvodem řetězem a tuším, že se výrobci k tomuto řešení opět vrací viz. KIA, je to po čase " hlučnější " zato se ale nepřetrhne...
Re: prestalo ist..
Napsal: sob dub 03, 2010 16:33
od Dark69
To serpico: Ved to nevadi ked je motor hlucnejsi po case, aspon vies ze retaz je uz vytahana a treba ju vymenit
A potom bude zase tichoo
Osobne som za tento system, len neviem preco sa to v normale tak nerobiii, asi maju dovod nejaky na to.
Re: prestalo ist..
Napsal: ned dub 04, 2010 08:05
od mikikoti
Remeňovy spôsob rozvodu je lacnejší komfortnéjši a hlavne ked automobilka dá záruku 5 rokov alebo 100tkm tak ten remeň zväčša vydrží a rupne pri 110-150tkm a to už záruka neplatí. Čiže automobilky si naháňajú peniaze či už opravou alebo kúpou noveho auta. Oto im nejde že je trochu hlučnejsi ten reťazovi
Re: prestalo ist..
Napsal: pon dub 05, 2010 00:34
od ppp
problem ani tak nie je v tom ze rozvod je z gumy ale ze sa nim zenie vodne cerpadlo. To je proste prasacina. Keby cerpadlo hnali drazkovym tak rozvody vydrzia niekolkonasobne dlhsie.
Re: prestalo ist..
Napsal: pon dub 05, 2010 06:30
od mikikoti
To mi vysvetli že prečo nechceš aby rozvodak poháňal čerpadlo?ja som skôr za. Ked by sa ti roztrhol klímový tak by bola ohrozená teplota motora. No a ked budeme pravidelne meniť rozvodovy remeň poprípade kladku tak bude všetko ok.
Re: prestalo ist..
Napsal: pon dub 05, 2010 09:38
od rolt
Bolo by jednu kladku menej,ktora ide trochu tazsie. Ked mi praskne klinak tak mi odide riadenie,rozsvietia sa kontrolky,musim zastavit a motor sa neprehreje.Vymenim remen co vozim so sebou a idem dalej,u rozvodov to take jednoduche nie je.
Re: prestalo ist..
Napsal: pon dub 05, 2010 14:13
od ferino28
Ani retaz na rozvodoch neni ziadna vyhra. Je tiez niekolko motorov s retazovym rozvodom a kde sa musi menit po 200.000 km. Na tom by nic tak strasne nebolo, keby sada nestala nehorazne peniaze a zrovna tak aj vymena
A ze rozvodovy remen pohana vodnu pumpu je podla mna pekna blbost. Nejde ani tako to, ze je o nieco viac namahany, skor je problem tu pumpu skontrolovat, vymenit a este ked tam je termostat, tak je to uzasne.... Vymena termostatu za 20 eur, ale praca cez 100 e
Re: prestalo ist..
Napsal: pon dub 05, 2010 14:44
od ppp
mikikoti píše:To mi vysvetli že prečo nechceš aby rozvodak poháňal čerpadlo?ja som skôr za. Ked by sa ti roztrhol klímový tak by bola ohrozená teplota motora. No a ked budeme pravidelne meniť rozvodovy remeň poprípade kladku tak bude všetko ok.
pretoze cerpadlo najviac namaha rozvodovy remen, je najviac haklive, najskor na nom odidu loziska a je najcastejsou pricinou roztrhnutia rozvodoveho remena (ano to je unava ale tu ma na svedomi najma vodne cerpadlo). Aj nejakky automechanik na youtube upustil z ust nadavku ked videl nejaku "modernu" ameriku, ktora mala cerpadlo hnane rozvodakom.
Co sa tyka ohrozenia teploty motora, to nie je nijak kriticke, chvila bez cerpadla motoru nijako neublizi (polminuty volnobehu a 100m do strmaku na skodovke bez remena nic nespravilo) a navyse si o roztrhnuti alternatoroveho (nie klimoveho, to nie je najdolezitejsia vec hnana remenom) remena okamzite informovany kontrolkou nabijania a nie je problem aby vyrobca dorobil aj zvukove upozorenie.
Ale roztrhnuty rozvodak jednak znamena ze stojis, nevymenis ho na ceste, a v pripade motorov s viac ventilmi a/alebo vyssou kompresiou znamena dost nakladnu opravu.
Takze vidim len kopec dovodov preco rozvodakom cerpadlo nehnat ale ani jeden preco ano.
Re: prestalo ist..
Napsal: pon dub 05, 2010 14:44
od Dark69
Retazovy rozvod, ak pises ze sa meni aj po 200 000 km, tak ho staci vymenit raz za zivotnost auta.... Je to sice drahe ale menis to len raz a nemusis sa bat ze si znicis motor nevymenenym remenom alebo prasklou kladkou..... Pri rozvode remenovom, ho menis za zivot auta tak 5 krat a vzdy sa strachuj aj tak, ci ti nahodou neroztrhne remen alebo nepraskne kladka..... Dnes chcu ludia komfort, proste kupit a jazdit a nic nesledovat... Preto viacerym praskne rozvodovy remen a do teraz nevedeli, ze take nieco je v aute a treba to menit!! Takze retaz je retaz.....
Paci sa mi s tymto rozvodom Favorit a Felicia......