Stránka 2 z 2

Napsal: ned zář 11, 2005 21:38
od palikx
no jo taky sem si vsiml ale nechal sem to bejt.jinak se domluvime ve stredu jedu na smichov pro zbytek dokladu na simsona tak to spojime

Napsal: pon zář 12, 2005 07:55
od Brainman
OK tesim se

Napsal: čtv lis 10, 2005 18:20
od Richard
Oživuji staré téma, dnes jsem byl u kámoše nechat stočit zadní kotouče a při té příležitosti jsem pro vás nafotil pár fotek a hodím k tomu i pár poznatků:

1. Zadní brzdy byly v tomhle žalostném stavu
Obrázek

2. po sundání třmenu a pořádném obouchání se povedlo sundat kotouč s vnitřním bubnem ručky dolů - jde to blbě, protože čelisti ručky jsou asi 2,5 cm široké a vlastní buben je hluboký asi 4 cm, tak je tam asi 1,5 cm okraj, který nijak nebrzdí jen koroduje a koroze znemožňuje stáhnout kotouč, jde to fakt blbě :roll: Tady soudruzi z Koreje udělali chybu, když byly kotouče na soustruhu, nechal jsem tu nijak nefunkční čast bubnu slíznout o 0,5 mm víc aby se příště dal kotouč stáhnout snadno.
Obrázek

3. Jedna destička byla takhle rozpadlá a zadní brzdy jako celek nic moc nebrzdily, destičky se ve třmenech vůbec nepohybovaly, foceno na mých Yokohamách na léto
Obrázek

4. Mechanismus ruční brzdy je samostavitelný a celkem jednoduchý, vše jen vyčistit a promazat, jsou tam i vidět zuby na které reaguje čidlo ABS
Obrázek

5. smontovaná opravená zadní brzda s novýma destičkama
Obrázek

6. pohled na celkové zavěšení zadního kola
Obrázek


Tak s chutí do toho a půl je hotovo :lol: :lol: :lol: už mi zadek brzdí jak má, a pro Tomáše, když ti brzdí jen jedno kol tak v těch ramenech se to hne a táhne to na stranu :shock:

Napsal: čtv lis 10, 2005 21:56
od palikx
jo tak posane je to pekne a presne.a s tim stocenim o 0,5 mm je super vec ale nam to soustruznik nedela :( .jen to poctive kazdych 15 tis km sendavame a ocistime.

Napsal: pát lis 11, 2005 22:22
od Richard
Dotaz na Palikxe:
Dáváte tam nějaké lepidlo do závitů na brzdové třmeny a na pakny? Je to podle tebe nutné? Kdysi jsem u Ivana nic nelepil a řádně vše utáhl a nikdy mi nic z brzd ani z ničeho jiného neupadlo, pravda je, ževždy něco zbylo :lol: :lol: a nikde to nechybělo :lol: :lol: ale to tam asi bylo nějak navíc :lol: :lol: a v rusku běžné, z Nubiry mi nic nezbylo, možná proto, že jsem to nedělal :lol: já bych ji určitě trochu odlehčil :lol: :lol:

Napsal: sob črc 15, 2006 11:35
od Richard
Ještě si dovolím krátce popsat výměnu levého lanovodu k ruční brzdě na Nubi 2,0 s kotouči. Protože jsem zcela jistě věděl, že levý lanovod je "v háji" abych si zjednoduši práci jsem ho u plechového krytu brzd šmik flexou. Pak jsem lehce vyjmul ten kousek bovdenu a sundal z háčku ovládání lanko. Pak jsem odšrouboval jeden šroub M6 který drží lanovod. Pak jsem vyndal zadní popelník, povolil ten stavěcí seřizovací šroub a vyjmul konec levého lanka (pootočit a vyndat). Lanovod je ještě chycen v takovém třmenu a průchodce u nádrže, tam je to nutné to rozehnout a lanovod uvolnit. Pak už stačí lanovod vytáhnout. Doporučuji na konec lanka (v kabině) přivázat drát a po vytažení ho tam nechat pro montáž. To jsem neudělal a kvůli výfuku jsem se nemohl novým lanovodem trefit do správného oka. Prostě mi zajížděl někam pod koberec. Při montáži jsem už nenarazil na větší problém. Po nasoukání lanovodu do všech průchodek jsem koncem drátu chytl konec lanka a bez větších problémů protáhl zevnitř lanovod na správné místo. Podotýkám, že lanovod je dost tvrdý a je lepší, když jeden zevnitř tahá a zespoda druhý lanovod rovná. Po výměně mi ručka brzdí jak má a můžu jí používat. Výměna pravého lanovodu je stejná, a i lépe proveditelná - nemotá se tam výfuk. Lanovod jsem koupil v CZDrafel za 490,- a byl to origo Daewoo. :lol: :lol: :lol:

Napsal: pon črc 17, 2006 15:37
od Pavel Beneš
Na PETRM nebo PALIXe: Je možný, že jsou vytahaný táhla ruční brzdy? Kupoval jsem komplet vše nový mimo lanek a když jsem to zkompletoval, tak jsem musel vytočit to štelování na lanka u páky ruční brzdy úplně zašroubovat (skoro na doraz) a to je tam přitom šroub dlouhý jak týden..u novýho to asi tak není co? já jen až jí budu dělat za 5 let znovu, a jestli si na tohle téma vzpomenu, abych rovnou koupil asi i lanka..

Napsal: pon črc 17, 2006 21:07
od petrm
jo lanka se postupně o něco natáhnou ale ještě musíš při skládání brzdy vyštelovat tím šroubem na prasátku rozevření paken těsně před bržděním tak aby to lehce škrtalo když točíš kolem o bubnokotouč . Nejdřív si povol lana až na doraz aby byly volný pak to vyšteluj tak že to roztáhneš a nasadíš bubnokotouč poklepeš aby si to sedlo zase sundáš bubnokotouč zase roztáhneš na šroubu , nasadíš buben poklepeš na usazení a tak dokola až ti to bude škrtat a nebude brzdit když to přeženeš nenasadíš ten bubnokotouč

Obrázek

Napsal: pon črc 17, 2006 21:25
od Pavel Beneš
NA PETRM nebo PALIXe ještě jedna věc - čistě teoretická: Na PZ kole mi odešlo čidlo ABS, tak jsem ho přepojil paralelně k levýmu (kontrolka zhasíná, ABS funguje...)
Bude to na technický kontrole dobrý (Vlastně, když se zablokuje PZ kolo tak to nereaguje na ABS, až když se kousne Levý...) když jsou kola bržděný souměrně, myslíš, že se to dá poznat na testu brzd a měl bych ho to čidlo raději sehnat?

Napsal: pon črc 17, 2006 21:44
od petrm
na technický to nepoznají ale mohl bys mít problém při brždění někde na štěrku nebo podobně asi by to chtělo výměnu ;)

Napsal: pon srp 14, 2006 00:22
od Mikewone
Hele prosim tě jak si poznal které čidlo to je a jak se to projevovalo? Mi to ABS totiž zhasne a jakmile se rozjedu tak se rozsvítí, sranda je že když za jízdy vypnu motor a znova nastartuju tak to zhasne a ABS funguje tak nevím a ani neznám nikoho se čtečkou (prdel je že dělám na emisích a mám tam bosch mašinu jenže nemám adaptér na daewo)tak se ptám jak s to zjistil dík
mirek.

Re: Ruční brzda Nubira I 2,0l

Napsal: pon črc 11, 2016 20:55
od conpet
ve středu budu měnit lanovod LZ protože to nemůžu zprovoznit , pravá brzdí super a levá jen trochu, na stk by to neprošlo. Roztaženou paknu mám tak že sotva nasadím buben a stejně to nebrzdí , tak už nevím kde to hledat tak začnu lanovodem .Díky ta fígl s drátkem , určitě použiju :-)