Stránka 2 z 3
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: úte úno 09, 2010 20:30
od HusarJan
Peto skoro ako tvoja lega
vari to nechceš vymenit
Na budúcu zimu idem zlepšit v lege kúrenie a už mrznút nebudem
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: úte úno 09, 2010 20:35
od -peha-
Jasne že nie len druhé auto by bodlo aby Legyna mala oddych a octávka je už stará no ale to kúrenie je oktávácké to poznám a pokud sa to dá hodiť do legy tak du do toho bo s týmto systémom je ohrev behom 3-5 minút a to i v mrazoch
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: úte úno 09, 2010 21:05
od HusarJan
Peto len potrebujem presne vedet ako sa to volá aby som to mohol objednat toto čo tu je je z Alfy nemusel by som vela upravovat ešte tu je potom takéto
to je super,len už neviem aké auto to bolo neviem či aj v Japonských také neni treba to pohladat ,ktoré by sa najviac hodilo
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: úte úno 09, 2010 21:24
od atrej
Janko to je elektro-ohrev?
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: úte úno 09, 2010 21:28
od HusarJan
no hej lenže pod čim to hladat v katalogu
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: úte úno 09, 2010 21:30
od -peha-
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: úte úno 09, 2010 21:46
od HusarJan
Ja sa pustim do toho cez leto aby som mohol aj zároven prepláchnut chladič. No som na to zvedavý ako to bude fachčit ,ak to budeš mat skorej tak daj vedet
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: úte úno 09, 2010 21:52
od -peha-
Jasne doteraz som to hladal a zatial nič no ako sa to volá to viue kolega on s tým robí takže možno zajtra už to budeme mať jasné no a z Oktávky to nebude lahké lebo mám dojem že to tam je hrubšie ale aj to kuknem zajtra lebo už je tma
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: čtv úno 11, 2010 22:24
od -peha-
Ta Janko rozhodnuté mým dvorným elektrikárom ktorý to už kedysi robil.
Takže v žiadnom prípade lebo účinok je mizivý a hlavne tie 3 žhaviče majú nenormálný odber a strašný nápor na el.sústavu no a na Forde kde to dali odišiel altík a málem aj zhorel a to mal komplet elektroniku z Alfy.No a má asi pravdu lebo som to skúsil a ten ohrev tej hadice je asi po 5 minutách ale ono to totiž má aj akoby 3 okruh kúrenia takže je malý velký a najmenší a ten my v Legách nemáme takže by to vlastne muselo ohriať asi 2L vody a to je pre ten žhavič nereálné lebo on po 5 minutách zhorí a to čo robil na ohrev splynovača v citroenu tak to vraj fungovalo zle a len týžden a mal tam presne tie žhaviče z VW koncernu a porazilo ich no a predviedol mi ako funguje žhavič no vyskúšaj to proste ho zapoj a ponor dio hrnčeka z ladovou vodou a ani po 5 minutách nebola voda ani letná.Tak pokud sa dostaneš dalej ako my tak daj vedieť Já som to vzdal lebo už som raz robil pokus na OPLÍKU a chudákovi zhoreli vypínaže a káblovanie takže si radši dám pohov a len výhrev do sedačiek
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: čtv úno 11, 2010 23:59
od HusarJan
Peto ahoj neviem či tam nejdú špecialne žhaviče priamo nato no a ked tam dáš poistky a relatka nemá čo zhoret no uvidím možno že máte aj pravdu ale musím to vyskúšat
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: pát úno 12, 2010 07:01
od atrej
Zachytil som informáciu, že lega má na motore pred-prípravu na predhrievanie motora.
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: pát úno 12, 2010 08:44
od -peha-
Lega nemá predprípravu lebo je to OPEL a ten sa s tým nezaoberá.
Janko on používal presne tie čo má pasat a oktávka tedy tie na ohrev a oni sú špeciálné a fungujú aj mimo vody ale sú stavané len ako 5minutové maximum.No a elektronoku použil z alfy 154 a aj tak mu horeli káble a vlastne nenalo to ziaden účinok.Jo a pravda je že fabka to nemala a v zime štartovala bez peoblémovale oktávka keď točíš 5x tak už občas potrbuje káble.No pokud sa Ti fakt bačo podarí tak by to bolo perfektné ale Já zatial to odsúvam na vedlajšiu kolaj
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: pát úno 12, 2010 09:49
od Richard
No asi je to opravdu žrout elektriky, když si vezmeš na pomoc Ohmův zákon, a budeš chtít např. 1000W do ohřevu vody (což je skoro nic, měl jsem takovou malou asi litrovou konvici na vodu a oříval se litr asi 4 minuty) tak bys potřeboval proud 1000/12 což je 83 Ampér
u výkonu 2000 W už 160A Normální alternátory dávaj 60 - 100 A tak si vemte jak se zatíží dobíjecí soustava......
Kdysi jsem četl něco o jakési soli snad s borem, která mění skupenství ve zhruba 40-50 stupních, je v soustavě a v okamžiku kdy se ohřeje na 40 změní skupenství z pevného na tekuté (nebo obráceně a v tom okamžiku ze sebe vydá nějakou enrgii (podobně jako ty topné sáčky).....
No a pak nějaké nezávislé topení, to spotřebuje za 20 minut sice asi 0,5 lt benzínu, ale máš teplo v autě a předehřátý motor, tak se ti to palivo i několikrát vrátí.....
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: pát úno 12, 2010 16:01
od -peha-
Dobrý postreh Ryško a Já som už tiež pozeral po nezávislím kúreníčkom a asi som zrobil chybu že som nekúpil to čo tu pred časom dával Rumcajs myslím že vebasko
Re: problem z kurenim a klimou
Napsal: pát úno 12, 2010 21:27
od atrej
V užívateľskej príručke v časti spúšťanie a prevádzka 2-5 Vyhrievanie bloku motora sa píše: Váš automobil je navrhnutý pre montáž zariadenia pre vyhrievanie bloku motora. Otvor pre montáž vyhrievacieho zariadenia je umiestnený pod sacím potrubím a je uzatvorený záslepkou.