Stránka 2 z 2
Re: EK failed!
Napsal: pon led 11, 2010 21:44
od -peha-
Nie pred emisnou si skoč do servisu LPG a tam si to daj nastaviť a vypísať protokol.Potom smelo šup na STK ale bacha na zlý katalizátor a netesnost výfukového systému (dosť často poškodený vlnovec)
Re: EK failed!
Napsal: pon led 11, 2010 21:53
od Igi
Stk bude o pol roka a na kontrolu LPG som bol pred pol rokom, ale urcite nic nenastavovali, iba kontrolovali tesnost.
Re: EK failed!
Napsal: pon led 11, 2010 22:07
od Igi
Este dumam, ci nemoze mat vplyv na emisie ERG ventil. Neviete, ci sa dá nejako zisti, ci správne funguje?
Re: EK failed!
Napsal: úte led 12, 2010 12:24
od Serpico
...EGR ventil je v podstatě zpětná recirkulace části spalin zpět do sání - tedy vliv má ale malý, nicméně někdy jsou problémy s jeho funkcí a tak se zaslepuje ( cena dílu asi cca 3tis. Kč ...
...to JRD McLaren beru tvůj názor materiál ventily, sedla ventilů, písty a kroužky - je to logický, rozstříknutý benzín - směs nasátého vzduchu a benzínu u nepřímého sání v podstatě ochlazuje spalovací prostor u benzín. motoru je dle teorie teplota oleje na prvním pístním kroužku okolo 150°C při zahřátém motoru na provozní teploty jaká může být u LPG?, ještě dodávám benzín i bez olova má přísady na vrchní " mazání " ...nevím, je tady ta příčina...
...ještě poprosím o názor palikxe na důvody poškození těch motoru a právě jenom u určitých typů, tedy komprese a materiál, který je už na konci řekněme předpokládaného namáhání ( tedy kvality materiálu )...
fachmani asi Vás už se.., ještě jednou promiňte ale určitě to zajímá všechnu klientelu LPG i ostatní
Re: EK failed!
Napsal: úte led 12, 2010 18:14
od Serpico
...mně to opravdu zajímá...
Re: EK failed!
Napsal: úte led 12, 2010 22:54
od Igi
Aby som sa este vrátil k tej mojej EK. Vysoké CO a HC by malo byt sposobené zlým spalovaním - v mojom prípade iba na volnobeh. To moze byt sposobné bud chudobnou zmesou, alebo nedostatkom vzduchu. Nedostatok vzduchu moze byt sposobený bud zasraným vzd. filtrom (fakt ze tam bol vtedy starý, ale nezdal sa byt KO), alebo ... skrt. klapkou?
Chudobná zmes na benzín by mohla byt sposobená zasvinenými vstrekmi /ako písal palikx/.
Este ma napadlo, ze niekedy, aj ked je motor zohriaty a zastavím na krizovatke, tak dost dlho drzí zvýsené otácky /ako pri stud. starte/.
Igor
Re: EK failed!
Napsal: čtv led 14, 2010 15:40
od Blue Lanos
Aby som sa priznal aj ja som bol na ETK v decembri.
Na
benzin na volnobeh super v otackach super.
Na
LPG na volnobeh by nepreslo a v otackach super.
Ale mechanik to vie bez problemu "ofajcit" tazke no problem a na volnobech nejazdim
Re: EK failed!
Napsal: čtv led 14, 2010 22:26
od Igi
No Blue neviem, pri tvojej spotrebe ci na volnobeh nejazdís stále
Bol som s priblizovatkom u jedného dobrého cloveka, zapojil to na diagnostiku. Tváril sa, ze je vsetko v norme, lambda vsak bola divná, ale podla neho nie odídená. Potom vymazal nejaké data a lambda sa vraj uz správala normálne - nuz neviem co si tom myslet. Zmeral emisie, pospáral sa v motore, nasiel deravú hadicu odvetrania ventilov, ked ju zapchával, tak sa hodnoty lepsili. Doma som vymenil deravú hadicu za novú, vycistil skrt. klapku a motorcek na volnobeh. Potom opat meral emisie a kurniksopa boli este horsie ako vcera. Skúsal takú vec, ze stlacil hadicu odvetrania ventilov (cize zapchal) a pritom bolo vidno ako zacali klesat hodnoty HC. Podla neho teda motor zere olej (to je fakt ze uz zacal) a zrejme budú krúzky v háji. Z emisií sa zhorsila aj hodnota lambda, cize bud je lambda sonda KO, alebo to robí deravý výfuk (lenze od vcera urcite viac nezderavel).
Skúsim nejakú neorig. lambdu a vymenit výfuk, som zvedavý ci to pomoze, ale pochybujem. Predtým som nemával na viecku veka ventilov emulziu z vody a oleja a teraz jej tam je hodne.
Re: EK failed!
Napsal: pát led 15, 2010 10:30
od Blue Lanos
Emuzlia sa tvorila a tvori aj mne. Tvorila sa sa aj pred plynom t.j. pred 10 rokmi a tvori sa aj teraz v zimnom obdobi. A ten olej sa nemusi tratit moze byt aj v tej emeulzii
Re: EK failed!
Napsal: pát led 15, 2010 15:42
od Igi
Co sme ho kupili, tak si menim olej sám a vzdy som mal zátku na veku ventilov takme cistú, az pri poslednej výmene som si vsimol, ze uz tomu tak nieje
Emulzia so tvorí z vody a oleja, ak sa zacala teraz tvorit viacej, tak niekde sa tam musí brat voda. A to bud z chladenia (z casu na cas dolievam vodu, ale nie casto ani vela), alebo je para z LPG a tá jedine cez krúzky. Asi skúsim dat zmerat tlaky a priblizne budem vediet na com som.