Stránka 2 z 2
Napsal: pon črc 31, 2006 10:51
od Kiko
Napsal: pon črc 31, 2006 11:20
od PavelZ
Horsi vysledky celnich srazek podle norem EuroNCAP jsou vcelku normalni. Je to dane tim, ze v USA pouzivaji pri celni srazce 100% prekryti, u nas jen 40%.
Napsal: pon črc 31, 2006 11:35
od Kiko
PavelZ píše:Horsi vysledky celnich srazek podle norem EuroNCAP jsou vcelku normalni. Je to dane tim, ze v USA pouzivaji pri celni srazce 100% prekryti, u nas jen 40%.
Súhlasim. Iná metodika testu.
Ale, aj tak mám najradšie najviac hviezdiček.
http://www.novinky.cz/auto/ncap--nepodc ... 0ir4n.html
Napsal: pon črc 31, 2006 12:59
od Dan
Na auto.cz jeden z příspěvovatelů píše:
"Kdyby tu šlo automobilkám opravdu o bezpečnost, tak lze jen jásat. Bohužel auto co dostane třeba 5 hvězdiček v testu může dopadnout v reálu hůř než auto se čtyřma. Je to dáno tím jak důkladně propočítají ve vývojové kanceláři ona patřičná místa kam přicházi v testech náraz (body kde dochází ke kontaktu s překážkou dostává automobilka běžně k dospozici)a nebo jestli pojmou bezpečnost komlexně a propočítají a navrhnou celé auto (ale samozřejmě bude dražší). Podle informací od jednoho člověka co dělá vývoj automobilů (jednoho nejmenovaného koncernu), tak se počítají jen místa nárazu, aby vyšel test co nejlépe. Prý pokud by přišel náraz do jiného místa než je počítáno, tak by se vyznavači hvězdiček velice divili. Trochu z toho mrazí, ale bohužel je to tak. Taky je třeba brát, že o pevnou překážku si udělá těžší auto samo sobě větší škody (větší kinetická energie). Když ale pak tím větším autem trefíš třeba něco menšího jako třeba Mégane co má pět hvězd, tak věř, že vítězí větší kinetická energie. To je fyzika běžného provozu a ne sterilní laboratorní testy. Pro méně chápavé - čelní střet LIAZem s plnou korbou štěrku (bezpečnost tak -10 hvězdiček) a třeba ten Mégane si dokáže asi každý představit. Jinak proti Méganu nic nemám a ani LIAZ mi jako občanu ČR není cizí."