Výměna oleje po 5000km

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi

Uživatelský avatar
honza72
Příspěvky: 554
Registrován: úte čer 23, 2009 11:31
Bydliště: Ostravsko

Re: Výměna oleje po 5000km

Příspěvek od honza72 »

V Americe se to na "Ameriky" mění skoro na každé benzince, jsou tam na to připraveni, nicméně, oni stále jezdí na minerály, full syntetiku tam moc nepoužívají... Jsou na to tak zvyklí. To je jako s jejich 80 oktanovým benzínem...
Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6 MIVEC
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Reklama
 

custom1

Re: Výměna oleje po 5000km

Příspěvek od custom1 »

honza72 píše:V Americe se to na "Ameriky" mění skoro na každé benzince, jsou tam na to připraveni, nicméně, oni stále jezdí na minerály, full syntetiku tam moc nepoužívají... Jsou na to tak zvyklí. To je jako s jejich 80 oktanovým benzínem...
To je pravda. Možná bych mohl dělat výměnu ob výměnu (co 10 tis. km) a nic by se nestalo. Nicméně dát pětistovku za čtyři litry oleje a dvě stovky za filtr (objednávám originální díl) není žádná tragédie. A olej vymění leckde, k tomu není třeba žádné fičury.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Výměna oleje po 5000km

Příspěvek od Serpico »

...na ty nové long life oleje a 30tisíc km už doplatilo dost motorů, je dobře ještě uvážit roční proběh, tedy pokud ujedu 10tisíc ročně je 30tisíc km na tři roky a expirace oleje je na rok maximálně dva roky s výhradou, prostě olej stárne změna teplot apod., připomenu radu starých mechaniků, kteří měnili u nových aut po 500km z důvodu záběhu špony v oleji, dnes je údajně výroba dokonalejší a špony nevznikají. Nevím nemohu posoudit. Například i palikx tvrdí, že je to zbytečný a nedělají to v servisu. K výměnám oleje v servisech, nemám prostě důvěru, měním si sám zajedu do Mellicaro servisu, poklábosím a nechám v klidu odkapat olej s autem na heveru, dopiju kafe doleju nový oil a jedu domů. A hlavně vím co jsem nalil, nemám tak s hydroštely ani s motorem problém, olej dosud nežere.

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Asphalte
Příspěvky: 222
Registrován: čtv lis 21, 2013 14:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje po 5000km

Příspěvek od Asphalte »

Já osobně vždy vyměňuji na novém autě olej max do 5.000 km. Dokonce cca před 6 měsící vyšel ve Světě motorů obsáhlý článek o záběhu motorů u dnešních nových aut a po dotazu Škody Auto jim přišla odpověd, že doporučují první náplň ve voze vyměnit cca po ujetí 1500 km, právě kvůli zvýšenému tření a zbytkům při výrobě.
Jinak mám benzín a olej měním max. po 15.000 km a to jen protože poslední dobou jezdím z 90% dálnici, pokud bych jezdil více ve městě a popojižděl bych tam, vyměňoval bych olej po 10.000 km. Při každé výměně používám výplach motoru a věřte, že po 15 tis. je olej pěkně špinavý.
Na to, co dnes říkají v autorizovaném servisu bych se tedy moc nespoléhal. To, že budete vyměňovat po 30 tis. znamená akorát to, že v době, kdy vám skončí záruka tak akorát odděláte motor. Nebo si myslíte, že Vám dnes někdo poradí tak, aby Vám auto vydrželo na věky a nemuseli jste k němu na drahý servis. Co dnes prodejnce nevydělá na samotném prodeji auta (kvůli konkurenci - malá marže) si přeci musí nahnat na drahých opravách. Z čeho by pak platil provoz autosalónu. Proto dnes v autorizovaném servisu stojí litr oleje štangli zlata.
BATMOBILE
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!

www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
JTR
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 26, 2012 15:11

Re: Výměna oleje po 5000km

Příspěvek od JTR »

Osobně beru auto jako "spotřební materiál" a měním olej, tak jak předepisuje výrobce. Nikdy (a aut jsem měl více než dost) se mi neobjevil problém, který by souvisel s olejem. Auta kupuji nová a cca po 5 letech provozu měním (najeto do 190 000km). Poslední proplachovací olej jsem použil u 18 let starého Fiatu 600D (který jsem zdědil) a z "těsného" motoru začal prosakovat nový olej než se to opět "ucpalo" :mrgreen: A pro zajímavost názor odborníka (i když na netu může být kde co):
Dotaz:
Na trhu se prodávají přípravky k proplachování mazacích systémů motorů při výměně oleje. Má jejich používání nějaký přínos pro motor? Prodejci argumentují nutností odstranit všechny nežádoucí úsady z motoru, aby nová olejová náplň jimi nebyla hned zpočátku degradována.

Odpověd:
V našich laboratořích jsme některé tyto produkty podrobili testům a zjistili jsme, že jsou většinou založeny na bázi směsi rozpouštědel (typicky petrolej s xylenem) s aditivací zinkovými AW přísadami a detergenty, např. na sodné bázi. Je třeba říci, že u dnešních motorů, provozovaných s oleji o kvalitě API SE a vyšší (což jsou prakticky všechny) je proplachování mazacího systému zbytečné a naprosto nepotřebné, protože oleje mají dostatek vlastních účinných přísad detergentů a disperzantů, které udrží vnitřek motoru čistý bez další pomoci.
Současné kvalitní motorové oleje mají také nízkou odpařivost, čímž jsou minimalizovány jejich ztráty přes odvětrání klikové skříně. Těkavé produkty, popsané v úvodu mohou snadno poškodit hadice a těsnění tohoto odvětrávacího systému.

Pokud se přesto budete domnívat, že propláchnutí mazacího systému motoru je z nějakého zvláštního důvodu nutné, použijte běžný motorový olej SAE 10W-40, ujeďte s jeho náplní několik kilometrů a potom jej nahraďte doporučeným olejem pro daný motor.

Ing. Pavel Brož Fuchs Oil Corporation (CZ), spol. s r. o.
Uživatelský avatar
Asphalte
Příspěvky: 222
Registrován: čtv lis 21, 2013 14:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje po 5000km

Příspěvek od Asphalte »

Je jasné, že každý má k autu jiný vztah. Někdo ho bere jako přemisťovač z bodu A do bodu B a nic jiného. Pět let a do 200 000 je podle mne právě ta doba, jakou dnešní auto při standardní (předepsané) udržbě vydrží bez větších investic. (i když u dnešních malorážkových turbo-motorech o tom dost silně pochybuji) Třeba já nechci vyměňovat auto po tak krátké době, kdy je právě nějvětší propad ceny. Po pěti letech už cena tolik nepadá a spíše zase záleží na zachovalosti auta. Proto se o auta starám nad standardní rámec. Je pravda, že údržba, úpravy a vše kolem auta mě vyloženě baví, takže nejsem třeba moc objektivní. Zatím se mi to ale vždy při prodeji auta vyplatilo, prodal jsem ho za výrazně vyšší částku a dříve, než obdobná auta v té době v nabídce.
BATMOBILE
MY13, Chevrolet Orlando LT+, 1.8i, 5MT, Black Carbon, 17"
Diagnóza: Doživotní úpravce, bez možnosti vyléčení!

www.ABOUTTUNING.cz ... o tuningu víme vše
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“