Stránka 2 z 3
Re: EGR ventil
Napsal: úte dub 10, 2012 10:21
od jirnovak
johnmalak píše:Na technický mi dnes známej doporučil zaslepit EGR ventil, udělal jsem to zepředu a dal tenký plíšek mezi těsnění výfuku a přírubu výfuku na ten malý otvor. Musel jsem sundat krabici se vzduchovým filtrem, plechový kryt příruby výfuku a odšroubovat 7 šroubů příruby a krásně jsem se tam dostal. Práce na 20 minut a mělo by to fungovat.
Když se egr zaslepí, bude svítit kontrolka motoru a projdu kontrolou plynů při STK?
Re: EGR ventil
Napsal: úte dub 10, 2012 11:06
od Vazoun
jirnovak píše:johnmalak píše:Na technický mi dnes známej doporučil zaslepit EGR ventil, udělal jsem to zepředu a dal tenký plíšek mezi těsnění výfuku a přírubu výfuku na ten malý otvor. Musel jsem sundat krabici se vzduchovým filtrem, plechový kryt příruby výfuku a odšroubovat 7 šroubů příruby a krásně jsem se tam dostal. Práce na 20 minut a mělo by to fungovat.
Když se egr zaslepí, bude svítit kontrolka motoru a projdu kontrolou plynů při STK?
.....................
Zdravím ... nevím tedy na co je dobrý zaslepit Egr ventil ? Já jej u našeho Matize zaslepený nemám a již několik roků mi občas svítí a problikává . Pak zase několik dní nic a pak znovu problikává. V servisu na nic nepřišli a u STK na Emisích jsem vždy prošel. Jednou ročně mi náš servisman " Palikx " na srazu vymaže chybu a já jezdím a jezdím a kupuju benzín. Olej mi to zatím moc nežere. Ani jinak se ten problikávajíci SHECK neprojevuje. / jiný zvuk nebo škubání motoru nic podobného /
Re: EGR ventil
Napsal: úte dub 10, 2012 11:16
od jirnovak
Mně taktéž někdy svítila kontrolka, v servisu mi taktéž chybu vymazali, ale nyní svítí kontrolka Check stále. Domnívám se, že je to egr ventilem. Při STK po nastartování má kontrolka zhasnout. Ikdyž bych prošel emisemi, mohla by to být i závada. Když svítí tatokontrolka, tak by prý měla být větší spotřeba paliva.
Re: EGR ventil
Napsal: úte dub 10, 2012 11:31
od Vazoun
jirnovak píše:Mně taktéž někdy svítila kontrolka, v servisu mi taktéž chybu vymazali, ale nyní svítí kontrolka Check stále. Domnívám se, že je to egr ventilem. Při STK po nastartování má kontrolka zhasnout. Ikdyž bych prošel emisemi, mohla by to být i závada. Když svítí tatokontrolka, tak by prý měla být větší spotřeba paliva.
....................
Asi, kolegáčku na tom něco bude ... uvidím ted' , přez zimní období je každým rokem trochu zvýšená spotřeba oproti letnímu období v průměru 0.8/1.0 . Dám si na to pozor ... až v Květnu pojedeme na sraz do Jedovnice-Olšovec / sleduji spotřebu pravidelně /
Re: EGR ventil
Napsal: úte dub 10, 2012 19:09
od Robert08
Ahoj,
nevím jak na II Matizu, ale na mém 99 mám EGR zaslepený. Stačí když ponecháš připojenej ten solenoid co ho otvírá.
a ECU nic nepozná. Možná, že právě tam máš problém.
Re: EGR ventil
Napsal: úte dub 10, 2012 22:20
od misojogi
nyní svítí kontrolka Check stále.
toto sa stava ked su zaspinene trysky na vstrekovani
staci pridat do paliva cistic trysiek a vyjazdit takych 500 km
Re: EGR ventil
Napsal: stř dub 11, 2012 11:53
od Vazoun
Řeším to chlapci také tím , že jezdím půl nádrže NATURAL 95 a půl nádrže Shell V - Power a Matizek jezdí jako zelený dábel
Re: EGR ventil
Napsal: pon dub 23, 2012 21:12
od palikx
a dalsi vec-pokud je to matiz I tedy s rozdelovacem a podtlakovym EGR ventilem mam ted informaci-uz se nam to stavalo driv ale ja na t o zapomel.
Egr je ovladany modulatorem -podtlakovou membranou-ktera je na temer vsech matizeh v haji.
pokud je v haji je tam stale podtlak a lehce to taha za egr.
vysledek je nevyrovnany volnobech jakoby skubani -v otackach se spatne sbira z nizkych otacek.a samozrejme vyssi spotreba.
reseni je
vymenit modulator egru da se vyzkouset kdyz ho vyndate tak nasat pusou a musi byt jakoby ucpany.vytvorite podtlak.to je dobre ale vetsinnou je prorazeny a podtlak vytvorit nejde.
pokud se to vymene zklidni volnobeh je to dobre a melo by to zase zacit fungovat.
pokud je to v haji dlouho je zaneseny egr ventil ktery se musi vycistit-coz moc nejde nebo vymenit nebo ucpat-zaslepit.
u matize vyndat egr je v podstate porod.ale kdyz se vam to podari vyndat a ucpat a zas vratit opet by melo byt po problemu.
popisu cerstvou opravu egru
vyndat rozdelovac-pozor tece tam z hlavy olej a termostat-tedy vypustit cast chladici kapaliny a krabici s filtrem vzduchu.
pak uz to jde.
povolit 2 x 6 sroubky na 10 klicek milimetr po milimetru vysroubovat
vsecko vyndat
podle egru vyrobit plechovou zaslepku.a jelikoz se asi poskodi tesneni egru melo by se dat nove staci 1 primo k hlave pak ten plech a pak egr s drzakem modulatoru je to strasny strasny a strasny ale jde to
a u elektrickeho egru je to o hodne jednodussi ale ten nebyva otevreny ale rozsvici chybu.
tak hodne stesti
p.s na srazu to nikomu nedelam!!!
Re: EGR ventil
Napsal: úte dub 24, 2012 19:41
od Robert08
Ahoj,
nestačilo by takovouto záslepku udělat pod tou trubkou co de do sání? Má to dva šrouby a de to pěkně shora.
Já to tak mám a považoval sem to za zaslepení a taky sem ucpal tu hadičku na ventilu.
Re: EGR ventil
Napsal: úte dub 24, 2012 22:38
od palikx
no premyslel jsem nad tim
podle me by to stacilo jen jsem si rikal ze pristup k tomu neni taky zadny zazrak a nekdy jsou ty imbusy tak zarezle ze s tim nejde hnout.
ale urcite je to taky reseni.
a urcite se musi pak zaslepit tu silnou hadicku co vede z egru.
Re: EGR ventil
Napsal: stř dub 25, 2012 06:54
od Vazoun
palikx píše:no premyslel jsem nad tim
podle me by to stacilo jen jsem si rikal ze pristup k tomu neni taky zadny zazrak a nekdy jsou ty imbusy tak zarezle ze s tim nejde hnout.
ale urcite je to taky reseni.
a urcite se musi pak zaslepit tu silnou hadicku co vede z egru.
...................
Matízkáři ...
děkují dr. Palikxovi za vycerpávající návod na resení zaslepu Egr ventilu a ujistujeme jej, ze ho nebudeme na srazu nicím takovým otravovat ...
ahojky jsme radi ze mezi nas s rodinkou zavítas ...)
Re: EGR ventil
Napsal: ned čer 09, 2013 21:20
od MATIZ 1999
Tak přes minulý týden bylo trochu času a tak jsem se dal na zaslepení EGR ventilu. Demontoval jsem filtr vzduchu a vyčistil horní komoru sání za škrtící klapkou. No sraček tam bylo nepočítaně. Samý mastný saze. Při tom jsem se rozhodl ucpat EGR ventil. Demontoval jsem kovovou trubku co vede od ventilu do sání a vyrobil z měděného plechu 0,4 mm podložku ,kterou jsem ucpal otvor u ventilu. Zpětná montáž. Po nastartování trochu vyšší otáčky, nepomohlo ani nastavení volnoběhu podle návodu.
Po ujetí cca 5 km a zahřátí motoru už se auto chová normálně. Volnoběžné otáčky OK, akcelerace taky. Přes víkend jsem najel cca 300 Km, spotřeba zatím cca 6,5l.
Otáčky se nehoupou ani při volnoběhu, auto po nastartování s vyššími otáčkami cca do 3 s sníží volnoběžné otáčky motoru zahřátého na původní nízkou hodnotu. Tato doba snížení otáček je odvislá od teploty startovaného motoru.
Re: EGR ventil
Napsal: pon čer 10, 2013 01:48
od misojogi
reseni je
vymenit modulator egru da se vyzkouset kdyz ho vyndate tak nasat pusou a musi byt jakoby ucpany.vytvorite podtlak.to je dobre ale vetsinnou je prorazeny a podtlak vytvorit nejde.
aspon vyskusat sa to da bez rozsiahlej demontaze ?
Re: EGR ventil
Napsal: pát srp 02, 2013 11:04
od Jara
Zdravím Matizáky,
chci se podělit o zkušenost s EGR ventilem. V roce 2009 jsem nechal v servise měnit EGR ventil, protože ŘJ hlásila chybu EGR ventilu. Letos mi to začalo dělat znovu. To už jsem odmítal nechal udělat výměnu EGR ventilu.
Zvědavost mi nedala a demontoval jsem EGR ventil. Po demontáži jsem zjistil, že je zavřený a nechodí (zkoušeno 12V na kontaktech EGR ventilu). Stačilo trocha petroleje do kanálků EGR ventilu a nechat působit. Pak jsem malým šroubováčkem a následně vatovou tyčinkou vyčistil kanálky. Svinstva bylo hodně.
EGR už samozřejmě chodí bez problémů....
Ještě dodám, že jezdím převážně krátké trasy (kolem 5-10 km), takže hodně se studeným motorem.
Kdo máte ještě původní EGR nebo pokud někomu EGR nechodí a ŘJ hlásí chybu EGR ventilu, je rozhodně možné ho vyčistit !!!
Příště možná popřemýšlím, jestli EGR nezaslepit ? Na druhou stranu nevím co by na to říkala ŘJ. Někde jsem četl, že ŘJ se přepne do nějakého nouzové stavu v případě detekce chyby a pak je větší spotřeba paliva ?
Než jsem vyčistil EGR a smazal chybu v ŘJ, tak jsem spotřebu vyšší měl.
Re: EGR ventil
Napsal: pát srp 02, 2013 11:35
od Vazoun
Zdravím všechny Matízkáře a sděluji , že náš Matiz SE/II.o.8 r.v. 07/2002 má stále původní Egr ventil.
Stále občas problikává nepravidelně Sheck , ale zvýšenou spotřebu jsem nedoznal
Aby mne to problikávání neznervoznovalo, odpojim krátce baterii a tím chybu odstranim. Několikráte mi hlášku o chybě, v minulosti diagnostikou odstranil kolega " Palikx " .Na kontrolách Emisí u STK vždy pravidelně procházím a Matiz šlape jako hodinky bez problémů. Toliko moje zkušenost . Ahojky " Vazounek " Vás všechny zdraví a přeje hodně bezproblémových najetých km
...................
Bývalý člen Matiz clubu reg.čís.20
Matiz SE/II.o.8 - r.v. 07/2002 sv.zel.metlina U 38 -- STK+Emise do 07/2014