Stránka 2 z 4

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: pon dub 26, 2010 22:51
od KakosWRC
martyr píše:A nebolo by lepšie - ako tu už niekto písal - hodiť tam turbo dúchadlo a po tom chipovať?
....no to mas zbytocne vyhodene investiicie davat duchadlo na 1.2 8v na 1.4 16V uz hej tam som to videl to robi aj bordel na ceste alebo rovno si zohnat lacetti 1.6 16V motor a svacnut a robit stym....tie montovali v amerike do avei a myslim ze aj na ukraine....ale davat do 1.2 to rovno mozes kupit plechovy sud a hodit tam 2000evri.. :lol:

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: úte dub 27, 2010 10:51
od martyr
Ja si tiež myslím, že upravovať motor o obsahu 1.2 je zbytočné. Najlepšie začať od 1.6.

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: úte dub 27, 2010 11:42
od Baryk
Škodovka začala dávat do fóbií a dalších modelů nový motor s turbem o obsahu 1,2 s výkonem 63 a 77 KW. Námitka, že Aveo motor 1,2 16V má srovnatelný výkon, myslím, že neobstojí. Protože porovnatelný výkon motoru Škodovky má podstatně větší kroutící moment a to při podstatně nižších otáčkách. Bude-li ta úprava na motoru 1,2 8V pro použití dmychadla finančně úměrná, tak bych se ji nebránil. Do motoru 1,2 16V bych ji nedělal.

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: úte dub 27, 2010 16:44
od martyr
Prečo by si nebol prori turbodúchadlu do 8V ale do 16V už nie?

Tieto motory nie sú zlé, ale, ako sme sa zhodli s predajcom, objem neoklameš. Prinízkych otáčkách proste neťahajú. Neviem, či turbo by to aspoň čiastočne spravilo.

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: úte dub 27, 2010 16:51
od Baryk
martyr píše:Prečo by si nebol prori turbodúchadlu do 8V ale do 16V už nie?

Tieto motory nie sú zlé, ale, ako sme sa zhodli s predajcom, objem neoklameš. Prinízkych otáčkách proste neťahajú. Neviem, či turbo by to aspoň čiastočne spravilo.
Martyr a o tom to právě je. Turbo to ne částečně, ale plně vylepšilo. Nemyslím to ve zlém, ale "trocha teorie nikoho nezabije".
A proč bych to nedával do motoru avejka 1,2 16V? Protože motor avejka, beru to podle mého subjektivního zjištění, je dostačující a přitom nemá tuto velmi namáhavou a drahou součástu. Mám na mysli porovnání s motorem Škodovky 1,2 - 63 KW s turbem.
Jinak vše spěje k tomu, že výrobci aut tlačení ke snižování emisí, půjdou touto cestou. Motory s turbem, popřípadě s turbem v kombinaci s kompresorem tak, jak doposud jsme byli zvyklí u motorů velkých obsahů. Takže se budeme setkávat s tím, že motory s malými obsahy budou mít turba.

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: stř říj 13, 2010 18:48
od jari
Také si chci dát čipnout motor...

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: čtv říj 14, 2010 17:19
od martyr
Baryk píše:Martyr a o tom to právě je ...
Njn, ja by som si vedel celkom živo predstaviť turbo v 1.2 16V. ;)

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: čtv říj 14, 2010 18:03
od ladinek
oprava turba nebo repas je tak 20-30 000kč to nee kdybych chtěl závodničku nekupoval bych Aveo,mě stačí klasický atmosférák -i na ty couračky v Brně a okolí dostačuje -i

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: čtv říj 14, 2010 20:01
od lomngi
jari píše:Také si chci dát čipnout motor...
Tak keď si myslíš že to ma zmysel. Zvýšiš výkon o 7.3 percenta spotrebu o 0.8l a životnosť motora znížiš o 24percent. Krútiaci moment odoklameš.

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: čtv říj 14, 2010 20:08
od KakosWRC
lomngi píše:
jari píše:Také si chci dát čipnout motor...
Tak keď si myslíš že to ma zmysel. Zvýšiš výkon o 7.3 percenta spotrebu o 0.8l a životnosť motora znížiš o 24percent. Krútiaci moment odoklameš.
...to su len udaje ktore su z niecoho vypocitane....motory su seriovo stavane aby vydrzali co najviac km...ale kazdy jeden je poskladany individualne...nenajdu sa 2 rovnake motory ktore by na 1km presne rovnako vydrzali...priznavam je tam kratsia zivotnost..ale chcem vidiet cloveka ktory si necha auto ktore bude mat cez 300 000km....a chipom sa zvysi vykon aj spotreba....ale druha stranka veci nebola spomenuta ze pri normalnej jazde netreba tolko slapat na plynovy pedal lebo ma auticko vacsi vykon tym padom je spotreba podstatne nizsia ako u serioveho auta....samotny chip je len a nacasovani vstreku vybuchu uvrati vacky na milistotinu presne....auto ktore sme predali ma uz cca 100 000km a chipnute je cez 80 000km a majitel nema absolutne ziaden problem.... ;)

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: pát říj 15, 2010 23:09
od jari
KakosWRC píše:
lomngi píše:
jari píše:Také si chci dát čipnout motor...
Tak keď si myslíš že to ma zmysel. Zvýšiš výkon o 7.3 percenta spotrebu o 0.8l a životnosť motora znížiš o 24percent. Krútiaci moment odoklameš.
...to su len udaje ktore su z niecoho vypocitane....motory su seriovo stavane aby vydrzali co najviac km...ale kazdy jeden je poskladany individualne...nenajdu sa 2 rovnake motory ktore by na 1km presne rovnako vydrzali...priznavam je tam kratsia zivotnost..ale chcem vidiet cloveka ktory si necha auto ktore bude mat cez 300 000km....a chipom sa zvysi vykon aj spotreba....ale druha stranka veci nebola spomenuta ze pri normalnej jazde netreba tolko slapat na plynovy pedal lebo ma auticko vacsi vykon tym padom je spotreba podstatne nizsia ako u serioveho auta....samotny chip je len a nacasovani vstreku vybuchu uvrati vacky na milistotinu presne....auto ktore sme predali ma uz cca 100 000km a chipnute je cez 80 000km a majitel nema absolutne ziaden problem.... ;)
Ano přesně o tom to je. Motor vykoná méně cyklů, tedy při normální jízdě, protože se nemusí čestěji podřazovat, tudíž méně otáček, méně cyklů, menší spotřeba.
Tedy pokud se nejezdí sportovně.

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: pát říj 15, 2010 23:38
od smolko
Chipnutie zobere motoru zivotnost, ja osobne serem na cele chipovanie ja som uplne max spokojny aj s 1,2 zabehol som si ho vyborne, tah je dobry zrychlenie dobre, co viac si treba priat :D ja motor nikdy nedusim skor vytacam cize auto lenive urcite nieje, nema kedy

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: ned říj 17, 2010 00:26
od KakosWRC
smolko píše:Chipnutie zobere motoru zivotnost, ja osobne serem na cele chipovanie ja som uplne max spokojny aj s 1,2 zabehol som si ho vyborne, tah je dobry zrychlenie dobre, co viac si treba priat :D ja motor nikdy nedusim skor vytacam cize auto lenive urcite nieje, nema kedy
.....presne tak to máá byt... -i -i -i

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: úte kvě 31, 2011 20:17
od kalin
zdravim všechny tak ja pracuju ve škodovce jako automechanik a fabia 1 2 tsi to je uplne dablík pro mě aj lepší jak ty 1 4 fabie staré uplně bombovní motory (taky by sem chtěl mít v avejku :o) :o) ) ale myslím že turbo by udělalo zlé na aveu1 2 8V...též mam ten motor sice to není žádna pila ale hlavně žě jezdí...když je motor teplý tak mu někdy dám co proto a protáhnu ho..motor zaběhnutý je dobře ale jak přijde delší stoupání kopec tak to jde hodně pocitit že je to slabé.....řešil bych to ne čipem ale spíš nasaváním studenyho vzduchu ale

Re: chiptuning na Aveo 1,2 8V

Napsal: stř čer 01, 2011 21:53
od martyr
kalin píše:zdravim všechny tak ja pracuju ve škodovce jako automechanik a fabia 1 2 tsi to je uplne dablík pro mě aj lepší jak ty 1 4 fabie staré uplně bombovní motory (taky by sem chtěl mít v avejku :o) :o) ) ale myslím že turbo by udělalo zlé na aveu1 2 8V...též mam ten motor sice to není žádna pila ale hlavně žě jezdí...když je motor teplý tak mu někdy dám co proto a protáhnu ho..motor zaběhnutý je dobře ale jak přijde delší stoupání kopec tak to jde hodně pocitit že je to slabé.....řešil bych to ne čipem ale spíš nasaváním studenyho vzduchu ale
to vieš, objem neoklameš . . . prave preto som myslel, že možno turbo by tomu pomohlo . . . ale možno sa mýlim