martyr píše:Prečo by si nebol prori turbodúchadlu do 8V ale do 16V už nie?
Tieto motory nie sú zlé, ale, ako sme sa zhodli s predajcom, objem neoklameš. Prinízkych otáčkách proste neťahajú. Neviem, či turbo by to aspoň čiastočne spravilo.
Martyr a o tom to právě je. Turbo to ne částečně, ale plně vylepšilo. Nemyslím to ve zlém, ale "trocha teorie nikoho nezabije".
A proč bych to nedával do motoru avejka 1,2 16V? Protože motor avejka, beru to podle mého subjektivního zjištění, je dostačující a přitom nemá tuto velmi namáhavou a drahou součástu. Mám na mysli porovnání s motorem Škodovky 1,2 - 63 KW s turbem.
Jinak vše spěje k tomu, že výrobci aut tlačení ke snižování emisí, půjdou touto cestou. Motory s turbem, popřípadě s turbem v kombinaci s kompresorem tak, jak doposud jsme byli zvyklí u motorů velkých obsahů. Takže se budeme setkávat s tím, že motory s malými obsahy budou mít turba.