Stránka 2 z 4

Napsal: stř kvě 21, 2008 21:10
od Rado77
OK, diki Vaclav, odvzdusnim a uvidime ;) Bud. mesiac ma caka totizto STK-cka, tak sa na to poriadne pozriem. Ale ak to nepomoze, budem nuteny pouzit servis. A nieje dovodom len STK, ale aj bezpecnost.

Ondas - jedna drobnost sa mi stala, ked som daval bubny dole viac krat, tak ta zavlacka ce maticu, co ju treba zakazdym ohnut sa mi zlomila. Je to len banalita, ale pre istotu aby si mal po ruke kus silnejsieho drotu al. novu zavlacku. Inak by sa ta matica odkrutila, lebo dotahuje sa nalahko iba rukou, nie klucom.

Este dodatok - dnes som skusal pedal. Po nastartovani som ho stlacal a jeho draha koncila stale v tej istej rovine (nezkracuje sa), co je pozitivne. Co je negativne je to, ze koniec drahy pedala je "pruzny", a az ked zatlacim nohou fest, vtedy pocujem zozadu, ako zabrali celuste.

matiz

Napsal: čtv kvě 22, 2008 10:50
od Serpico
...to Václave jasný, nejdřív jsem psal soukromě ale jinak brzdy jsou to nejdůležitější na autě, a je dobře, že si předáváme zkušenosti...

Mějte se fajn

Napsal: sob kvě 24, 2008 20:08
od Rado77
Tak sme dnes odvzdusnili (do kriza samozrejme), kazdemu kolesu 7 krat. Doliat som musel po kazdom kolese, celkovo som minul asi 3/4 nadrzky. Zadne sa trochu zlepsili, co je fajn. Ale stale mam pocit, ze to este nieje ono. Myslim, ze STK uz nebude problem a tiez to vyzera, ze brzdia natolko dobre, aby splnili ucel bezpecnosti.

Napsal: sob kvě 24, 2008 20:59
od V.Brousek
do kříže ? co to je ? POUČ MĚ.
Já zásadně odvzdušňuji tak, že začínám od nejvzdálenějšího kola brzdového válce
Tj. pravé zadní, levé zadní, pravé přední, levé přední po směru jízdy.

Napsal: sob kvě 24, 2008 21:16
od Mikeš
Tak to do kříže mysim neee.Odvzdušnoval sem vždycky ja píše V.Brousek a bez problému.Snad jedině u ABSka je to pořadí jiné...

Napsal: sob kvě 24, 2008 22:45
od Rado77
Jeeeje, jasne, zle som sa vyjadril. Samozrejme "do kriza" je rieseny brzdovy system, odvzdusnovali sme tak ako pise Vaclav :-)

Napsal: sob kvě 24, 2008 22:58
od V.Brousek
Rado77, stále píšeš že to není ono. Myslím si že to bude pouze tvůj subjektivní dojem. Dokud si nenecháš změřit účinnost na válcích, nebude to nikdy ono a nejistota tě bude stále hlodat. Auto musí brzdit a nesmí táhnout ke straně. Posilovač nesmí mít žádné úniky podtlaku a musí posilovat až 5x sešlápnutí za sebou s posilovacím účinkem při jízdě bez motoru. Někde je napsáno i přesný údaj kolik sešlápnutí musí vydržet. Jsem líný to hledat.
:D Tak a máš zase o čem přemýšlet. :D
Přeji hezkou dobrou noc Obrázek

Napsal: ned kvě 25, 2008 07:43
od Rado77
Cau Vaclav. Ano, je mozne ze je to len subjektivny dojem :-) Ale pravdou bolo, ze som odhalil to neskore brzdenie zadnych celusti, co sa vyriesilo vcerajsim odvzdusnenim. V lete este skontrolujem vnut. priemer bubnov, ci nahodou nieje rovny al. vecsi ako 18,2 cm. Zaroven odmastim povrch, aj kotucov a skontrolujem vole lozisiek.

brzdy

Napsal: ned kvě 25, 2008 09:18
od Serpico
...to Brousek jasně nejvzdálenější kolo - trubka, ale pozor u sebe nexie 1,5 8 V křížem právé zadní - levé přední a naopak, je to dané dvouokruhovým brzdovým systémem a jeho zapojením ale třeba u souseda nexie 1,5 16 V s ABS nejsou okruhy křížem, ale předek - zadek...

Mějte se fajn

Re: brzdy

Napsal: ned kvě 25, 2008 11:46
od V.Brousek
Serpico píše:...to Brousek jasně nejvzdálenější kolo - trubka, ale pozor u sebe nexie 1,5 8 V křížem právé zadní - levé přední a naopak, je to dané dvouokruhovým brzdovým systémem a jeho zapojením ale třeba u souseda nexie 1,5 16 V s ABS nejsou okruhy křížem, ale předek - zadek...

Mějte se fajn
Ty máš do prasátka dvě trubky ?

brzdy

Napsal: pon kvě 26, 2008 10:12
od Serpico
...to Brousek to je dané " hlavním brzdovým válcem " má prostě dva písty a tedy dva okruhy - rozvody- levej zadek, pravej předek a naopak nebo u ABS předek - zadek, do prasátka jde tedy jenom jedna trubka, jednookruhové brzdy skončily někdy v 50letech právě pro svou zranitelnost - pokud dojde k poruše u jedneho prasátka - únik, vystřelení, máš šanci dobrzdit nikoli dojet...jinak dobrá je kniha " Jak na to " tam se dovíš konkrétní zapojení dvouokruhových brzd u toho kterého typu, nevím a neznám všechno a matize jsem nedělal...anebo ty máš rampu tak se podívej na hlavní brzdový válec a jdi podle trubek, dvojice trubek je za sebou v podstatě kopírují právě dva pístky a jejich funkci...

Mějte se fajn

Napsal: pon kvě 26, 2008 10:32
od Rado77
Tu je asi len problem s nazvoslovim - dvojokruhove riesenie. To teda neznamena, ze by boli na jednu brzdu 2 okruhy, ale len to, ze sa deli rozlozenie brzdnej sily, aby auto drzalo stabilitu pri poruche jednej z brzd(PP-LZ, a LP-PZ). Preto je to riesene do kriza, a su to 2 okruhy samozrejme.

Este k tomu odvzdusnovaniu - ked si to tak premietam v hlave, preco sa vlastne musi odvzdusnovat v konkretnom poradi - PZ, LZ, PP a LP ? Inym poradim sa ostane vzdy nejaky vzduch v systeme ? Pytal som sa jedneho cloveka, co ma Punto a vravel: "Haaaa, ja som vzdy odvzdusnoval hocijako, ani manual k Puntu nepise, ze by sa to malo robit dajako konkretne..." . S brzdami nemal nikdy problem... Ze by to bolo dane konkretnou konstrukciou Matizka? Neviem ako ine auta, nemam skusenost...

Re: brzdy

Napsal: pon kvě 26, 2008 18:08
od V.Brousek
Serpico píše:...to Brousek to je dané " hlavním brzdovým válcem " má prostě dva písty a tedy dva okruhy - rozvody- levej zadek, pravej předek a naopak nebo u ABS předek - zadek, do prasátka jde tedy jenom jedna trubka, jednookruhové brzdy skončily někdy v 50letech právě pro svou zranitelnost - pokud dojde k poruše u jedneho prasátka - únik, vystřelení, máš šanci dobrzdit nikoli dojet...jinak dobrá je kniha " Jak na to " tam se dovíš konkrétní zapojení dvouokruhových brzd u toho kterého typu, nevím a neznám všechno a matize jsem nedělal...anebo ty máš rampu tak se podívej na hlavní brzdový válec a jdi podle trubek, dvojice trubek je za sebou v podstatě kopírují právě dva pístky a jejich funkci...

Mějte se fajn
Milane, díky za výklad. Ale zde se bavíme o odvzdušnění kol a né o principu dvojokruhového systému. Proto ta připomínka trubkám. Brzdovému válci (hlavnímu) je jedno kolik má okruhů, ale musí vytlačit vzduch. Když bereme za platnou minci, že je hlavní brzdový válec v pořádku. Zatím jsem neviděl, že by vedly k jednomu kolu dvě brzdové trubky. Ale i tento můj příspěvěk bude vytržen z kontextu, protože začátek debaty začíná někde nahoře. Odvzdušnění do kříže.

matiz

Napsal: úte kvě 27, 2008 11:19
od Serpico
...to Brousek právě proto, že se bavíme o odvzdušnení - souhlas s tím, že písty v hlavním brzdovém válci musí vytlačit vzduch ale musíš dokončit odvzdušnění každého okruhu zvlášť a o tom to je - většinou jsou křížem ( pravej zadek levej předek a naopak u ABS to může být nejdřív zadek oba a pak předek oba - nexia 16V s ABS ), třeba máš ABS a přečet sis to v návodu, pak se přeme o ničem..., pokud ostatní již otravuji, omlouvám se, prostě ze mě promluvil bývalý učitel z autoškoly - no vlastně oprávnění vyučovat je už propadlé - obnovuje se každé 4roky a hlavně technika je už někdě jinde - základy jsou ale stejné - proto teď beru novinky od palikxe a vůbec se nestydím, viz vyhazování kvaltů ( zvyšuje spotřebu - protože Jáchym - ECU neví co se děje - čidla tachometr, otáčky motoru atd. )....no novinky jsou o překot viz Volvo aj. auto zastaví samo před překážkou a nebo sám udržuje jízdu mezi pruhy, pokud jsou namalované tedy z médií...no prostě, udržovat přehled je nakonec i zábavné a to asi děláme všichni, to Brousek taky nevím všechno a nemám patent, prostě vím, že nic nevím ale vážně kdo to řekl?, tak to třeba už zase nevím...
A tak se mějte fajn

Napsal: úte kvě 27, 2008 12:28
od Rado77
Tiez mi je divne, ze sa musia odvzdusnit najprv zadne, potom predne a nie napr. do toho kriza...Zrejme to suvisi s odvzdusnenim od samotneho valca, kde sa da najprv "dokopy" jedna cast a potom druha. A asi to suvisi aj s obmedzovacom brzdovej sily na zadne kolesa, aby netahali auto do smyku, ak je v systeme porucha. Pri Matizkovi sa v "Jak na to" pise, ze auta s ABS sa tusim odvzdusnuju naopak - najprv predne brzdy, potom zadne.