Zdravim
Tiez mam podobny problem. Mam Nubiru sedan r.v.2000, 1,6l, 16V, benzin+plyn. Kupil som ju priblizne pred mesiacom z bazaru, 138800km. teraz ma 140100km. Pri prihlaseni (dovoz Taliansko) absolvovala TK, EK, a KO. TK, KO v poriadku, cez emisnu nepresla, svietil check - menili lambda sondu, potom boli vysledky v norme.
Problem s poskakovanim som si vsimol az nedavno. Predtym som auto nastartoval na benzine, po chvili prepol na plyn (prepina sa automaticky pri dosiahnuti asi 2500 otacok), a nasledne jazdil na plyn. Vsetko bolo v poriadku, az na vysoku spotrebu - 12 az 13 litrov kombinovane, vacsinou mesto.
V poslednej dobe vsak kvoli zahriatiu motora, hlavne rano, prejdem aspon 1 az 3 km na benzine (spotreba plynu mi klesla na priblizne 10l/100km kombinovane, ale zase stupla spotreba benzinu
.
A vtedy som si vsimol, ze ked idem na benzin a mam zaradenu rychlost a zlozim nohu z plynoveho pedalu, a potom ho znova stlacim - tak auto zacne skakat (skakavy, klokani benzin). Zrychli dopredu, potom znova spomaly, zase zrychli, asi v pol sekundovych intervaloch. Toto skakanie je citelne hlavne pri jednotke, dvojke, a postupne ku 5-tke je slabsie, ale stale ho je citit. Pri nizsich otackach je velmi citelne, pri vyssich menej.
Pri jazde na plyn sa vsak tento problem neukazuje, ziadne skakanie necitit, proste nic. Bud je skakanie velmi jemne, alebo autom vobec netrha.
Tak teraz neviem - precital som si vela diskusnych prispevkov, a vypisal potencialne chyby - zatial som vsak nemenil a neopravoval nic, zbieram informacie. Tiez som sa docital, ze vacsinou auta s plynom maju vsetko ok na benzine, a na plyne potom skacu, skapinaju a podobne. U mna je to skor naopak - plyn ok, benzin skace.
Vypisem tu zoznam moznych chyb, ktore by skakanie mohli sposobovat (niektore su uvedene aj v tomto fore, zopakujem ich):
1. vybite silenbloky na motore - vymenit
2. ERG ventil - odpojit, ak pomoze odpojenie, potom zaslepit
3. riadiaca jednotka nespravne odpaja privod paliva pri zlozeni nohy z plynoveho pedalu
4. chyba v palivovom cerpadle
5. zaneseny palivovy filter
6. lambda sonda (u mna vsak bola menena - urcite vsak nie za novu, ale len pouzivanu - menil ju este predajca v bazare)
7. nasavanie falosneho vzduchu
8. prerazanie vysokonapatovych kablov
9. spojka
10. sviecky
Neviem, do coho sa pustit ako prve.
Asi nie je mozne s urcitostou povedat, ze presne v tom je problem - pretoze ako som cital, niektori mali problem v tom, ini zase vsetko vymenili a stale ziadne zlepsenie.
Este jedna vec - mal som podozrenie zo zratia oleja motorom - predajca totiz tvrdil, ze olej vymenil, pri kupe vsak bolo oleja hlboko pod minimom. Dolial som dva litre, a po prejdeni cca 1500 km sa stale drzi na urovni po doliati. Preto si myslim, ze predajca olej nemenil, lebo od udajnej vymeny po predaj auto nabehalo 800km, a olej bol pod minimom, a ja som nabehal skoro dvakrat viac, a ziadna zmena v mnozstve nenastala. Okrem toho, motor a jeho okolie vyzera na pohlad suche, aj zospodu. Vyfuk je cierny, ale pri zohriatom motore a 2500-3000 otacok na volnobehu su vyfukove spaliny bez farby - nie je vidno ziadny modry, biely alebo cierny odtien. A to ani pri plyne, ani benzine.
Ak viete poradit, co by mohol byt problem so skakanim v mojom pripade, velmi by mi to pomohlo
Vdaka.