Stránka 2 z 2
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: pát čer 05, 2009 22:34
od conpet
Vypravca píše:
Nemoze to byt zle nastavenym rozvodom?
To bych vyloučil když jim to jelo . Ale kdo ví
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: sob čer 06, 2009 18:39
od Kamila
Prosím ja som to s tým krokovým motorčekom domotala, my sme ho nenašli a dnes som už dve hodiny na fóre a nenašla som príspevok
kde ho nájdeme, len jeho fotografiu, nemôžete mi v skratke napísať ako ho nájsť? Prosím ....... a palivové čidlo je kde ? Keď je nové čerpadlo treba aj to čidlo? Skúste po lopate vysvetliť ......
Vďaka .....
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: sob čer 06, 2009 22:46
od macky
Zdravim,minule som dosiel na benzinku,natankoval a nenastartoval...rozdelovac cistim asi tri-krat rocne aj s kablom z inducky-tam je to najviac zaoxidovane...vytiahol som kabel z rozdelovaca strcil naspat a naskocil...odvtedy som najazdil asi 400 km a vsetko je v pohode...stalo sa mi to asi pred tyzdnom...nech jazdi
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: sob čer 06, 2009 22:53
od macky
Este raz ako to bolo s tym resetom-a co to resetuje? Ten problem som uz mal pred tromi rokmi ale prisiel a odysiel sam-neriesim to zatial,netreba lebo ide
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: sob čer 06, 2009 23:41
od ppp
Krokovy motorcek je na skrini s klapkou v skratke na klapke. Klapka je to, kde sa konci plynove lanko a to s cim toci je sucast klapky. Pod tym kolieskom ktorym plynove lanko toci je maly cierny bazmek
, z ktoreho ide konektor s kablikmi. Na opacnej strane klapky teda pri motore je tiez konektor s kablikmi ale to je snimac polohy klapky a ten nie je urobeny ako demontovatelny
. Ale neviem co chcete robti s tym krokovym motorcekom. Maximalne vyskusat ci sa hybe ale ani to netusim ako.
Dalej neviem co myslite pod palivovym cidlom, o nicom takom v nasich autickach neviem, ak regulator spatneho tlaku tak ten je pri pohlade na motor spred auta pravo pri sacom hlinikovom potrubi, tam kde sa konci rurka so vstrekmi.
Este mozete spravit test ci ide benzin. Kusok na alternatorom su dve rurky s navlecenymi hadickami cez take sikovne plastove zaistenia. Da sa to celkom lahko rozpojit staci tie plastove zaistenia stlacit k rurke. Potom treba zapojit cerpadlo, asi najlepsie tym slepym kablom co sa hompala nad prevodovkou, treba ho pripojit na plus od baterie. A potom uvidite ako tlaci to nove cerpadlo. Ak bude benzin tryskat (dajte si tam daky pohar alebo hrncek aspon 2dcl.) tak benzin ide. Potom este postava po nepodarenom pokuse vyskrutkovat aspon jednu sviecku ci je mokra od benzinu a ci z valca smrdi benzin.
A potom treba spravit test na iskru, ako tu niekto pisal. Ked budete mat sviecku vonku alebo aspon kabel zo sviecky nastoknut na kabel sviecku, dotknut sa jej zavitom kostry auta, napriklad motora (kludne aj horneho krytu cize krytu ventilov) a skusit startovat. Ak bude sviecka iskrit tak iskra je ok. Radsej pouzivam dalsiu sviecku nech na mna nefuni motor cez otvor na sviecku, este by mohol nasat daky bordel co sa okolo otvoru nausadzal.
Ak je jedno aj druhe ok, tak ostava skontrolovat spraven poradie zapalovacich kablov, ak do nich od poslednej uspesnej jazdy nebabral tak tato kontrola odpada.
Potom mozete skusit startovat s trosku otvorenou klapkou, cize trosku prisliapnutym plynovym pedalom to keby bol nahodou skrtiaci motorcek obtoku klapky zadrety v uzatvorenej polohe, tak aby sa nejaky vzduch do motora dostal.
A nakoniec len nahrat zvuk alebo video ako sa pokusat nestartovat tu potvoru (tocene pri motore) a nedari sa a video ako prezerate cely motorovy preistor a umiestnit napr. na youtube a poslat cem link.
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: ned čer 07, 2009 00:18
od Servisman
Ja typujem na cievku v rozdeľovači.
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: ned čer 07, 2009 20:43
od Kopaszkutya
Kamila píše:Dobrý deň, prosím Vás o radu pri riešení nasledujúceho problému. Máme DAEWO ESPERO r. v. 1996, 1500/16 V a problém so štartovaním. Problémy boli najskôr s centrálom, so sťahovaním okien, nezasúva anténu, nezamyká zadné ľavé dvere a pod. Niektoré sa časom vyriešili sami, opravili sa samé od seba a niektoré pretrvávajú. A začali ´dalšie problémy, najskôr len keď
bolo vlhko-mokro a teraz už stále, auto malo problém s naštartovaním. Batéria je v poriadku, benzín dáva, iskru hádže, ale máme pocit že slabú.
Čerpadlo palivové je už vymenené. Je problém v elektrike? Poradíte čo ešte rozobrať, prečistiť, príp. vymeniť.
Ďakujem za každú dobrú radu.
Nič viac ti netreba robyt len vymenit rozdelovač nie celi len thlavu tym mislim to naco sa zapoja kable zo sviečky!a plus este vymenit unas takzvany palec to sa nachadza vo vnutri rozdelovača!To najdeš tak že odmontuješ hlavu rozdelovača z 5,5 kluč najlepšie gola s nastavcom!A to palec sa odmontuje velmi jednoducho len silno ho chytiš a stiahneš ho dole!Potom pozry sa na kabeláž či vo vnutri pri kontakte nie je hrdza ked hej bud ho vyčistiš alebo ich vymeniš!Ked to všetko urobyš uvydiš prestaneš mat problemy!Hlava rozdelovača stoji 23€/palec 7-12€/kábeláž komplet 27€
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: ned čer 28, 2009 21:38
od Vypravca
No Kamilka tak ako ste dopadli? Esperko Casperko už štartuje?
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: stř srp 05, 2009 16:06
od Dark69
Kamila píše:Páni ďakujem, auto naštartovalo, ale nejde motor tak ako by mal.
motor zdochýna.
Ďakujem.
Tvoj problem je v zapalovacich kabloch, ak su koncovky na nich zhrdzavene tak kable treba okamzite vymenit nie cistit! 16V motory su na tie kable velmi haklive.. A preto mas aj dojem ze auto nejde ako ma a veru ze nejde kedze hrdza znizuje prietok prudu k svieckam. Vymen zapalovacie kable a uvidis ako auto od razu ozije, budes milo prekvapena! Pri tejto prilezitosti vymen aj veko rozdelovaca kedze budu zaoxidovane aj kontakty na nom zvonku alebo zvnutra uplne vypalene aj s uhlikom! . A aby som nezabudol, vycisti prefukni alebo vypras aj vzduchovy filter aby sa autu lepsie dychalo a sa upravi aj volnobeh k lepsiemu.Krokovy motorcek zatial nechaj tak, on len riadi volnobeh po nastartovani, a ked je zasvineni vzduchovy filter tak potom krokovy motorcek uplne sam nezvlada prisuvat vzduch k vstrekovaniu, takze jeho cistenie nechaj na koniec a i tak je tam strasny pristup .... ak by si mala chybnu cievku v rozdelovaci tak auto vobec nenastartujes, ak by bola vadna indukcna cievka tak sviecky by neiskrili a kedze vravis ze iskria slabo tak su uz na konci zivotnosti zapalovacie kable + veko rozdelovaca..a lambda sonda zacne pracovat az po nahriati na urcitu teplotu, takze lambda tiez to nebude kedze po starte motoru este nepracuje..
To je moj nazor, maj sa pekne.
Na tych nasich 16V motoroch by som odporucal vymenit naraz Sviecky, Zapalovacie kable, Veko rozdelovaca + palec a hlavne tiez vzduchovy filter a na dlho budete mat pokoj. A potom sa nebudete stacit cudovat co to mate doma za zihadlo
Da to autu uplne druhy dych a hlavne vykon
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: sob bře 20, 2010 19:37
od massic
Dark69 píše:Kamila píše:Páni ďakujem, auto naštartovalo, ale nejde motor tak ako by mal.
motor zdochýna.
Ďakujem.
Tvoj problem je v zapalovacich kabloch, ak su koncovky na nich zhrdzavene tak kable treba okamzite vymenit nie cistit! 16V motory su na tie kable velmi haklive.. A preto mas aj dojem ze auto nejde ako ma a veru ze nejde kedze hrdza znizuje prietok prudu k svieckam. Vymen zapalovacie kable a uvidis ako auto od razu ozije, budes milo prekvapena! Pri tejto prilezitosti vymen aj veko rozdelovaca kedze budu zaoxidovane aj kontakty na nom zvonku alebo zvnutra uplne vypalene aj s uhlikom! . A aby som nezabudol, vycisti prefukni alebo vypras aj vzduchovy filter aby sa autu lepsie dychalo a sa upravi aj volnobeh k lepsiemu.Krokovy motorcek zatial nechaj tak, on len riadi volnobeh po nastartovani, a ked je zasvineni vzduchovy filter tak potom krokovy motorcek uplne sam nezvlada prisuvat vzduch k vstrekovaniu, takze jeho cistenie nechaj na koniec a i tak je tam strasny pristup .... ak by si mala chybnu cievku v rozdelovaci tak auto vobec nenastartujes, ak by bola vadna indukcna cievka tak sviecky by neiskrili a kedze vravis ze iskria slabo tak su uz na konci zivotnosti zapalovacie kable + veko rozdelovaca..a lambda sonda zacne pracovat az po nahriati na urcitu teplotu, takze lambda tiez to nebude kedze po starte motoru este nepracuje..
To je moj nazor, maj sa pekne.
Na tych nasich 16V motoroch by som odporucal vymenit naraz Sviecky, Zapalovacie kable, Veko rozdelovaca + palec a hlavne tiez vzduchovy filter a na dlho budete mat pokoj. A potom sa nebudete stacit cudovat co to mate doma za zihadlo
Da to autu uplne druhy dych a hlavne vykon
s 250000 na tachaku bych si uz tak jistý nebyl
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: sob bře 20, 2010 19:54
od foose
aloha mam podobný problem... rozdelovac mam uz novy len som domotal poradie svieckovych kablov ako zistim ktory kabel ma ist do ktoreho vyvodu na rozdelovaci prosim??
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: ned bře 21, 2010 10:59
od Dark69
Napisal som ti to v prispevku v sekcii Nexia.
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: pon dub 04, 2011 21:18
od sonakaj
zdravim vie mi niekto poradit....mam espero 1,5 16ventil noo a hladam tzv.krokovy motorcek kde sa nachadza??? a moze to mat nieco so startom?? lebo mi vobecnechce nastartovat..dakujem..
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: stř dub 06, 2011 10:43
od ppp
Krokovy (aj ked ci je naozaj krokovy to netusim) motorcek skrtenia obtoku klapky je presne tam kde podla nazvu by mal byt. Takze pohladaj na motore teleso skrtiacej klapky, to je ten kus hlinikoveho odliatku medzi sacim potrubim (tiez z hliniku, len vacsi kus
) a gumenym kolenom, ktore spaja skrtiacu klapku s filterboxom. Druhy sposob hlaania, je, ze najdes v motorovom priestore plynove lanko a ides po nom az kym sa nedostanes na koliesko, na ktorom plynove lanko konci. A toto koliesko je sucastou telesa skrtiacej klapky. A motorcek je pod tymto klieskom, ide do neho konektor z kabelaze. Tusim je este zakryty aj hadicou vyhrievania klapky. Motorcek je z cierenho plastu a je vacsi nez to druhe cudo, zvane snimac polohy skrtiacej klapky, ktore je na opacnej strane telesa klapky. Motorcek velmi nevycistis, kym ho nerozoberies a to som si zatial netrufol. Skor je dobre vycistit kanal obtoku, ten som mal zasvineny olejovym blatom.
Na startovanie to vplyv moze mat, ale ci az taky velky aby auto ani nemalo snahu chytat, to sa mi nezda. Navyse ak skusi startovat s mierne prisliapnutym plynom, tak nema uz ziaden vplyv ani keby mal kanal obtoku upchaty betonom.
Ak ti auto nechce startovat, tak musis zistit, ci ti ide benzin do motora, teda ci mas po neuspesnom starte benzin vo valcoch (podla smradu, podla mokrych sviecok, a nazretim do valcov cez otvor pre sveicku pripadne). Ak je benzin na mieste, tak musis este skontrolvoat iskru. Cize kazdy kabel postupne vytiahnes zo zviecky a skontrolujes, ci hadze iskru oproti hlave napriklad a aku dlhu. na 10kV by mala urazit cca 1cm a espero ma tusim az 34kV, cize aspon cm alebo dva by mala skocit. Ak iskra skace benzin benzinuje tak uz ostava len moznost, mechanickeho problemu, napriklad poprehadzovane kable
alebo voda vo valcoch alebo kaput sviecky. Tie sa daju tiez otestovat aj ked nie 100%, vo valci sa mozu chovat inak aj ked pocas startu nemaju dovod, to skor za jazdy ked je uz motor zahriaty.
Toto su univerzalne zasady pre takmer kazdy benzinak.
Ako som uz pisal, tak dnes uz ma mobil s kamerou aj macka, pes a sliepky na dvore a na youtube sa da tiez lahko dostat, takze nie je problem nahrat chovanie motora a co si skusal.
Re: Problém s naštartovaním
Napsal: ned dub 10, 2011 22:10
od sonakaj
no skusal som cievku kable a motorcek huciii tak ja neviem a kable som si prehodil podla druheho daewa espera