Stránka 2 z 3

to pajda

Napsal: pon zář 06, 2004 09:33
od Návštěvník
Pajda píše:V chladiči ale není čistá vod a. Je tam Fridex nebo něco takovýho :)
ja tam ale mela cistou destilku, davala jsem tam nemrzn, kap. OMV, ale jak mi voda tak ubyla, tak jsem to dolila destilkou a pak lila jenom destilovanou vodu...

Re: to pajda

Napsal: pon zář 06, 2004 09:35
od viki
Anonymous píše:
Pajda píše:V chladiči ale není čistá vod a. Je tam Fridex nebo něco takovýho :)
ja tam ale mela cistou destilku, davala jsem tam nemrzn, kap. OMV, ale jak mi voda tak ubyla, tak jsem to dolila destilkou a pak lila jenom destilovanou vodu...
zapomela jsem se predtim prihlasit..

Napsal: pon zář 06, 2004 09:43
od viki
jakub píše:
viki píše:pokud jsi dolevala pomalu den, co den, tak to nekde muselo doslova chcat jak svin a pokud by to opravdu bylo vickem, videla bys to na nadrzce a/nebo kolem ni - vlastne hned napravo je na na bloku motoru plastovy kryt (cerny) byl by jakoby osoleny ...
premyslim nad tim a kdyz tam je cista destilovana voda (je zbavena vsech mineralu a sul je taky mineral-pokud se nemylim) takze i kdyby mi ta voda tekla vrchem, tak je mozne, ze jakmile to uschne, neni nikde nic videt...nebo to neni mozny?

Napsal: pon zář 06, 2004 10:56
od jakub
viki píše:
jakub píše:
viki píše:pokud jsi dolevala pomalu den, co den, tak to nekde muselo doslova chcat jak svin a pokud by to opravdu bylo vickem, videla bys to na nadrzce a/nebo kolem ni - vlastne hned napravo je na na bloku motoru plastovy kryt (cerny) byl by jakoby osoleny ...
premyslim nad tim a kdyz tam je cista destilovana voda (je zbavena vsech mineralu a sul je taky mineral-pokud se nemylim) takze i kdyby mi ta voda tekla vrchem, tak je mozne, ze jakmile to uschne, neni nikde nic videt...nebo to neni mozny?
To s tim polevanim byla nadsazka - nic tam nelejte :), v nadrzce je imho mensi cast obsahu celeho obehu, takze tam stale stoprocentne zbylo nejake reziduum fridexu/nemrznouci kapaliny a tudiz by to videt bylo.

Jak rikam, pri utrate 150kc nema smysl hnat to na krev a doklad, pri vyssi cene radeji ano. Profi servis navic jinak dela predavaci/prejimaci protokol vlastne temer vzdy - jako zakazku.

Pokud jsi laik (jako ja), tak leccos neuhlidas, ani kdyz u toho primo budes, s tim clovek nic nenadela, nas pak uhlida prave papir ...

znovu rikam, udelal bych si tu praci a nekde mirne sviznejsi jizdou ujel 20km (vcelku) - i kdybyste navecir objela mesto :) - dyt je to pul hodka

kazdopadne vic se asi dozvime az casem ...

Napsal: pon zář 06, 2004 13:52
od Návštěvník
Tak já už příčinu ztráty kapaliny znám na 100 procent. V garážovém servisu, na který mám ale výborné reference, zjistili, že mi to teče tělesem topení - neměnili ho, jen tam přidali nějaký těsnící přípravek, se kterým mají údajně kladné zkušenosti. Víc napíšu zitra, kdy si půjdu auto převzít.

Napsal: pon zář 06, 2004 13:54
od Ido
Ani jsem se nestihl zaregistrovat, jak sem chtěl byt rychlý....

to jakub:

Napsal: pon zář 06, 2004 13:56
od viki
dobre, nic tam lit nebudu :D
aha to me nenapadlo, tak pak uz to nechapu, ze nikde po nicem ani stopa...
no kvuli par korunam bych se asi nedohadovala (i kdyz jde spis o princip) nicmene pro priste vim, ze to mam chtit:)
laik? myslim ze tu neni vetsi nez ja :)
jojo, jeste to prijedu a uvidim. pristi tyden mam delsi cestu, urcite pres 500km, takze to sem zvedava nejvic.

Napsal: úte zář 07, 2004 06:29
od zabijec
Tak jsem to všechno precetl a musim rict ze spotreba kapaliny za tyden pul nadrzky neni bezna, tudiz ti to nekde tece, az uz ven z motoru nebo do nej. Mozna bych zkusil nejaky utesnovaci pripravek, koupi se u kterekoliv benzinky asi za tri kila. A asi by nebylo spatne zkouknout topeni jak psal anonym.

Napsal: úte zář 07, 2004 12:02
od Ido
Tak mi to mechanik vysvětlil. Voda se ztrácela v topném tělese, částečně se odpařovala, částečně mi vytekla pod kobereček - byla tam prý docela hezká loužička se vzácnými obojživelníky a početnou flórou. Nalili mi do chladící kapaliny těsnící přípravek, za který si naúčtovali 140 korun a popřáli mi hezkou cestu. Dohromady jsem i s opravou za poškozený nárazník a výměnu předního blatníku zaplatil včetně stříkání do metly a novým podkolím osm tisíc. Dneska du ještě večer zalepit prasklinu v čelním skle - za to si naúčtuje kolem 200 korun. Tak a teď doufám, že moje jediná investice do konce roku bude pořádné naleštění Matize, abych si neudělal na srazu v Hlinsku ostudu :lol:

Napsal: úte zář 07, 2004 12:11
od zabijec
A kolik se ti ztracelo vody, kdyz to teklo tim topenim?

Napsal: úte zář 07, 2004 13:03
od Ido
No docela dost. Určitě jsem tam za červenec a srpen dolil dva litry destilky.

Napsal: stř zář 08, 2004 18:14
od petrm
Únik kapaliny kolem víčka expanzky je naprosto běžná a normální věc na tom úniku není zase tak moc vidět kde ale je většinou trošku mokrý silenblok pod expanzní nádobkou a když povolíte víčko a nemáte zrovna přetlakovaný motor aby vám vyběhla kapalina nahoru tak je mokrý závit expanzky. Únik z radiátoru topení se taky občas stává protože jeden čas nalil výrobce do motoru agresivní chladící kapalinu a ta způsobovala nadměrnou korozi těchto částí a nejvíc byl postižen právě radiátor . Měla se v rámci garance měnit chladící kapalina a kompletně vyplachovat celá chladící soustava jestliže to někdo neudělal důsledně a zbyla část té původní náplně tak je to potom jasný. Jinak můj názor na různé utěsňovače je v sekci nexia zrovna nedávno sme spravovali jeden takovej motor taky někým utěsněnej aby netekl bohužel oprava toho co všechno se tím zničilo byla jen 25 000 Kč :( Jinak aby ste se nemuseli ptát pracuji v servisu Daewoo 6 let 8)

To PETRM :

Napsal: čtv zář 09, 2004 08:55
od viki
jo tak to sem klidnejsi, ted voda drzi stalou hladinu, takze to bylo na 99% tim vickem, no docela jsem si zacala pripadat jako idiot, protoze ja nikde nic nevidela..ten mechanik mi tam nalil nejakou ruzovou vodu (nejspis nejaka chlad. kapalina, i kdyz ruzovou sem jeste nevidela...). Jak casto se mam proplachovat ta chladici soustava?ted si budu komplet nechat menit vodu za nemrzn. smes a tak to asi necham udelat (pokud se to nedela automat.)
jo tak to jsem pochopila, ze ty utesnovaci kapaliny jsou peknej humus...mrknu na ty prispevky.

Napsal: čtv zář 09, 2004 15:58
od V.Brousek
petrm píše:Únik kapaliny kolem víčka expanzky je naprosto běžná a normální věc na tom úniku není zase tak moc vidět kde ale je většinou trošku mokrý silenblok pod expanzní nádobkou a když povolíte víčko a nemáte zrovna přetlakovaný motor aby vám vyběhla kapalina nahoru tak je mokrý závit expanzky. Únik z radiátoru topení se taky občas stává protože jeden čas nalil výrobce do motoru agresivní chladící kapalinu a ta způsobovala nadměrnou korozi těchto částí a nejvíc byl postižen právě radiátor . Měla se v rámci garance měnit chladící kapalina a kompletně vyplachovat celá chladící soustava jestliže to někdo neudělal důsledně a zbyla část té původní náplně tak je to potom jasný. Jinak můj názor na různé utěsňovače je v sekci nexia zrovna nedávno sme spravovali jeden takovej motor taky někým utěsněnej aby netekl bohužel oprava toho co všechno se tím zničilo byla jen 25 000 Kč :( Jinak aby ste se nemuseli ptát pracuji v servisu Daewoo 6 let 8)
Chtěl bych se vrátit k tomu víčku.Nezlob se na mě,ale jakýkoliv únik kapaliny,byť pod víčkem vyrovnávající nádržky normální není a nesouhlasím s tím co tvrdíš.V případě Viki,která měla úniky vody nad přípustnou mez,se musela chladící kapalina někde projevit jako únik.Pokud to bylo pod víčkem,nefungoval správně přetlakový ventilek a voda se musela natlačit "někam".A když ji Viki nikde neviděla,kam se tedy poděla?Dávám všem hádanku: " Kam se poděla chladící kapalina ? "

Díky za odpovědi

Napsal: čtv zář 09, 2004 19:34
od petrm
Já nemyslel že je normální že se strácí takové množství vody já myslel že je to normální a běžná závada na Matizech nad kterou se zkušení mechanici nepozastavují a dávají tam rovnou nové víčko 8) . Samozřejmě jde o netěsnící ventilek ve víčku . Jinak je to poznat vždy na pravém podběhu a silenbloku motoru který je pod expanzkou ale díky teplotě vody a motoru velmi rychle usychá a je to poznat jen podle vápenných usazenin na místech kudy teče voda v případě dolévání destilovanou vodou se samozřejmě žádné úsady neukáží a v tom bude zakopanej pes proč nikde nebylo nic vidět . Matiz má ještě jedno konstrukční bolavé místo a to je u sání motoru to také občas teče je to z hlavy .
Nemrznoucí směs se má měnit po 45 000 kilometrech a nebo po třech letech provozu podle toho co nastane dřív :lol: Směs růžové barvy je jen jiný typ používaný hlavně koncernem VW a není mýsitelný se zelenou kapalinou jinak můžete jakoukoliv zelenou kapalinu dolít do zelené a k dolévání vody není potřeba dolévat destilovanou vodu dnešní směsi obsahují velké množství protikorozních a ochraných látek které chrání chladící systém proti korozy. Vypláchnutí systému je třeba při přechodu z jednoho typu na druhý a vždy když je stará směs znečištěna :x (což je také častý problém Matizů) je to časově náročné když se to dělá důkladně mě osobně to trvá 4-5 hodin né trvalé práce ale občas musím k autu chodit a něco udělat a pak zase chvíli čekat ;)