Stránka 2 z 2
Re: Seřízení ventilů
Napsal: stř lis 04, 2009 16:00
od diesell
diesell píše:Dobry den,
mohu poprosit take o navod serizeni ventilu? E-mail:
diesell@volny.cz
Moc diky
Dekuju za velmi rychle zaslani super navodu
Re: Seřízení ventilů
Napsal: úte pro 29, 2009 11:45
od Stanley
Prosím o zaslání návodu na seřízení ventilů.Po 10 letech a 133000 km by to bylo možná dobré seřídit.Nevím jak byl hýčkán od mlada,ale já ho mám 5 rok a najeto 68000 km.Děkuji.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: úte pro 29, 2009 12:22
od V.Brousek
Re: Seřízení ventilů
Napsal: úte pro 29, 2009 12:26
od V.Brousek
Potřebné nářadí :
Pro usnadnění demontáže krytů ventilů
jsem si zhotovil dle nákresu klíč.
Zahnutá část je záměrně krátká pro
nedostatek místa pro otáčení již
povoleného šroubu.
Na povolení je nutno nastrčit prodloužení
spárové měrky
kladívko nebo dřevěnou násadu
očkový klíč č.12
trubkový klíč 21 mm o délce 14 cm na svíčky
baterku nebo jiné osvětlení
šroubovák
Seřízení ventilů jsem prováděl na Daewoo Matíz rok výroby 1999 motor 0,8 litru
1. s víka ventilů jsem stáhnul gumovou hadičku odsávání
2. demontoval 6 ks imbusových šroubů ventilového víka
3. jemným poklepem zhora na hrany víka dřevem(násada od kladívka) uvolnit víko
4. opatrně sejmout víko - dát pozor na těsnění vent.víka
5. demontoval svíčky motoru (pro snadné protáčení motorem)
Seřízení ventilů - provádí se na studeném motoru
sací ventil musí mít vůli 0,15 mm tolerance plus-mínus 0,02 mm
výfukový ventil musí mít vůli 0,30 mm
1. křídou si označit zářez(rysku) na spodní řemenici - lepší orientace při otáčení řemenicí
2. otáčíme motorem za spodní řemenici klíčem č.17.Když střihá 1.válec tj. výfukový ventil jde nahoru a sací dolů
(horní úvrať),je ryska na spodní řemenici na stupni nula.Stupnice je vyznačená na bloku motoru a je ze zhora
vidět.Potom otočíme řemenicí o jednu otáčku a rysku postavíme opět na stupnici kde je č. nula
3. nyní můžeme seřídit ventily sací a výfukový 1.válce , ventil sací 2.válce a ventil výfukový 3.válce.
4. nyní opět otočíme motorem o jednu otáčku a nastavíme rysku na č.nula.Nyní seřídíme ventil sací 3.válce a
ventil výfukový 2.válce
5. očistíme dosedací plochu pro kryt ventilového víka a očistíme těsnění víka,vše suchým hadrem a víko nasadíme
na blok motoru.Jemně dotahujeme křížem 6 ks imbusových šroubů.Po dotažení nasadíme hadičku sání na
ventilové víko. Očistíme a seřídíme vzdálenost elektrod zapalovacích svíček a svíčky namontujeme.
Poznámka:
Válce počítáme od řemenice směrem k rozdělovači 1,2,3
Motorem otáčíme směrem dopředu tj.když se postavím čelem řemenicím, tak do prava
Ventily sací jsou na motoru vzadu tj. stojíme před vozidlem čelem k motoru
Ventily výfukové jsou na motoru vpředu tj.stojíme před vozidlem čelem k motoru
[/list]
Re: Seřízení ventilů
Napsal: čtv pro 31, 2009 13:05
od Stanley
to V.Brousek-moc děkuji za dosti podrobný plánek na seřízení ventilů.Hodně bezproblémových km v Novém roce.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: pát lis 05, 2010 08:40
od Robert08
Ahoj,
tak sem seřídil ventily stejně jako je zde popsáno.
Stáhnul sem to někde na internetu na Tico a je to stejné jen vůle sem nastavil podle tohoto vlákna.
sací byly dobré výfukové měly větší vůli a jedn výfukový na 3. válci měl vůli obrovskou.
Po seřízení, jsem pozoroval dvě věci.
1.zmizela díra v plynu
2. snížení výkonu
Poradíte ?
Re: Seřízení ventilů
Napsal: sob lis 06, 2010 09:12
od V.Brousek
Zdravím, pokud snížení výkonu není jen subjektivní dojem, zeptal bych se ? Kdy byly měněny zapalovací svíčky ? Motor běží pravidelně ? Při běhu naprázdno a přidáním plynu , jde dobře do otáček ?
Re: Seřízení ventilů
Napsal: sob lis 06, 2010 13:25
od Robert08
Ahoj,
motor se zklidnil volnoběh je hladší.
Chytá dobře.
Zároveň se seřízením veitilů byl vyměněn olej, olejový filtr a vzduchový filtr.
Svíčky a kabely sou tam rok staré, dal sem tam kabely tesla a svíčky brisk.
Najeto na ně 12000 km.
Právě sem se těšil, když to tak pěkně běží jak to pojede, ale hned po seřízení sem pozorval snížení výkonu.
Spotřeba je spíš větší, nebo asi stejná to už je subjektivní.
Pravda je, že matesa asi zlobí už krokovej motorek na volnoběh, protože za určitých podmínek zůstávájí vyžší otáčky volnoběhu. Když prošlápnu plyn zpravidla spadnou kam mají.
Re: Seřízení ventilů
Napsal: pon lis 07, 2011 11:04
od misojogi
je nutne nastavit vacku na rysku?
nechcelo sa mi rozoberat obal na rozvody
a tak som nastavoval vzdy ked sa striedali ventily na zvysnych valcoch
(rovnako ako na skodovke)
uvedomujem si moznu nepresnost ak vacka je nepresne vyrobena
ale zda sa ze ked som tocil klukovkou tak sa vola nemenila (mozno v rozsahu 0,02 a menej)
nastavoval som to takze napr saci ventil
mierka 0,15 isla vsunut do vole ventilu a pohybovat
zatialco mierka 0,20 uz nesla zasunut hlbsie len som nou "nahmatal" medzeru
analogicky som nastavil vyfukove ventily na 0,30 tak ze 0,35 uz neslo zasunut
zistil som zaujimavu vec:
povodne ventily bola nastavene takto:
sacie na 0,10 vyfukove 0,35
MYslite si ze to bol zamer?
ze z nejakeho dovodu sa to takto robilo vo vyrobe ?
ale v kazdom pripade teraz ma motor o nieco vacsi vykon ...
ale ten motorkovy zvuk ktory mal motor na zaciatku sa stale nepodarilo dosiahnut
nevim co mam este robit
naopak teraz je zvuk este temnejsi ....
PS mozno este skusim tie rozvody vymenit ...
:
Re: Seřízení ventilů
Napsal: čtv lis 10, 2011 01:53
od misojogi
zaujimave
ked pridam plyn na teplom motore
napr ked idem do kopca alebo sa prudko rozbieham
proste ked ho zatazim ...
tak motor zacne vrcat
inak na tych istych otackach ide ticho
ma to tak byt ?