Stránka 2 z 3
Re: Palikx 4000
Napsal: pon lis 30, 2009 07:30
od Vazoun
Serpico píše:...už posoudily Pavle...,a není o čem pochybovat, tak já se jenom připojujii s přáním dalších 5 000...
Mějte se fajn
----------------------
Zdravim tímto " PALIKXE " a k přání se také připojuje
" Vazoun "
Vážíme si tvé ochoty a umu
Re: Palikx 4000
Napsal: pát led 08, 2010 15:38
od alvin
Dnes som zas vďaka Palikxovej rade ušetril cetu do servisu a minimálne 25 € za napojenie na diagnostický prístroj. Ale,keďže som to nenašiel tu,je možné,že mi to poradil osobne a teda chcem sa podeliť aj o ostatnými o tú cennú radu,ako sa vyhnúť zbytočnej ceste do servisu,a netýka sa to len Matízkov,ale aj iných typov,či dokonca aj značiek,tak to dávam sem.
Pri práci motorovom priestore,alebo čistení motora a pod.sa môže nechtiac stať,že bez toho,aby sme si to všimli sa nám povytiahne nejaký konektor,či voľný spoj a pod. Ono to po naštartovaní okamžite signalizuje rozsvietením kontolky CHCEK. Jasne,že po zdvihnutí kapoty,na chybu ľahko prídeme,dáme vec naporiadok,ale POZOR
Kontrolka po znovunaštartovaní motora svieti znova. Tak som si spomenul práve na Palikxovu radu. Vypol motor, VYTIAHOL KĽUČ ZO ZAPAĽOVANIA -
NA TO SA NESMIE ZABUDNÚŤ!!! a potom odpojil záporny pol od baterky. Po cca 3 minutách znovu zapojil a po naštartovaní už CHECK nesvietil. Podobný fígeľ používajú aj autobusári na vyresetovanie palubného počítača,ono totiž nestačí,ako na niekdajších autách len odstrániť príčinu,ale treba ju aj vymazať z pamäti,na počítačom riadených strojoch bolo na to tzv.Kvitovacie tlačítko,alebo nulovanie chýb,tu si treba pomôcť takýmto činom.
Re: Palikx 4000
Napsal: pát led 08, 2010 16:01
od -peha-
Re: Palikx 4000
Napsal: pát led 08, 2010 16:10
od V.Brousek
Nepřu se, ale z bezpečnostního hlediska se první vždy odpojuje mínus pól, nebo respektive kostra. U problému s vynulováním řídící jednotky je to možná naopak - Pavle, jak to je ?
Re: Palikx 4000
Napsal: pát led 08, 2010 16:19
od alvin
Re: Palikx 4000
Napsal: pát led 08, 2010 16:45
od -peha-
Re: Palikx 4000
Napsal: pát led 08, 2010 17:36
od Serpico
...a tak se nepřeme, každý ví svoje a má svoje zkušenosti, je to podobné jako se startovacími kabely zapojovat mínus přes kostru atd., podstatné je nejspíš spojit plusový a mínusový kabel od baterky k vynulování - resetování jáchyma - ŘJ
Inu mějme se fajn a neserme " Jáchyma " - ŘJ, dovede pozlobit...
Re: Palikx 4000
Napsal: pát led 08, 2010 19:09
od palikx
spravne se musi nejdriv minus a potom plus a ten ukostrit.
jde samo jen plus ale u toho opatrne.
a jasne tohle dost pomaha.
Re: Palikx 4000
Napsal: pát led 08, 2010 20:54
od Hynek
No ono je to z toho důvodu, že u mnoha aut se mohlo a může velmi špatně k plus pólu baterky. Když se začalo opačně a smekl se ti na př. klíč, který propojil + s kostrou ,tak ti "shořel" v ruce a mohlo to skončit i požárem vozu.
Proto postupujte tak, jak píše Venda a Palikx : Odpojte nejdřív mínus pól, potom plus a kabely odpojené od akumulátoru spolu spojte, aby se "odstranilo" zbytkové napětí i z paměťových nebo jiných kondenzátorů.
Při zapojování postupujte opačně.
Re: Palikx 4000
Napsal: sob led 09, 2010 06:37
od Vazoun
Hynek píše:No ono je to z toho důvodu, že u mnoha aut se mohlo a může velmi špatně k plus pólu baterky. Když se začalo opačně a smekl se ti na př. klíč, který propojil + s kostrou ,tak ti "shořel" v ruce a mohlo to skončit i požárem vozu.
Proto postupujte tak, jak píše Venda a Palikx : Odpojte nejdřív mínus pól, potom plus a kabely odpojené od akumulátoru spolu spojte, aby se "odstranilo" zbytkové napětí i z paměťových nebo jiných kondenzátorů.
Při zapojování postupujte opačně.
----------------------
Přeji hezký den a zdravim všechny na foru -
další rada kterou jsem nevěděl jak odstranit zbytkové napětí
díky klucí všem co tu radíte dobře a účelně -
zdraví " Vazoun "
Re: Palikx 4000
Napsal: sob led 09, 2010 08:56
od Ozorák Mikuláš
Pavle aj ďakujem za dobré rady. Skutočne boli situácie keď som nevedel ako ďalej. Po prečítaní Tvojich rád som sa postupne dopracoval k závade a podarilo sa mi ho odstrániť. Boli závady ktoré som síce pred činžiakom nedokázal odstrániť a bol som nútený ísť do servisu , ale už som mal aj náhradnú súčiastku na základe Tvojich rád a bola len výmena a bolo to lacnejšie. Ešte raz díky za Tvoje dobré a odborné rady.
Re: Palikx 4000
Napsal: sob led 09, 2010 18:18
od Serpico
...tak tak Pavel je zdroj informací i praxe, nakonec co už tady díky jemu " ožilo "... nejvíc jsem to cenil u Wraca, mrzlo... a Pavel jenom " makal "... a " makal " ...
Mějte se fajn
Re: Palikx 4000
Napsal: ned led 10, 2010 18:24
od bjes_des
Serpico píše:...a tak se nepřeme, každý ví svoje a má svoje zkušenosti, je to podobné jako se startovacími kabely zapojovat mínus přes kostru atd., podstatné je nejspíš spojit plusový a mínusový kabel od baterky k vynulování - resetování jáchyma - ŘJ
Inu mějme se fajn a neserme " Jáchyma " - ŘJ, dovede pozlobit...
...a kruciš!!! To by asi byl fofr!!!
Re: Palikx 4000
Napsal: ned led 10, 2010 18:35
od Serpico
...to bjes_des to si špatně pochopil - odpojené přívodní kabely k baterii prostě spojíš - tedy baterie je už dávno mimo hru a prosím nedělej ze mně vola....
Re: Palikx 4000
Napsal: ned led 10, 2010 19:13
od bjes_des
Serpico, pohoda! Pochopil jsem to mooooc dobře, ale uznej, že takový nádherný dvojsmysl jsem si nemohl nechat ujít...
))