Stránka 2 z 10
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: stř pro 08, 2010 16:38
od jiruna
Tak jsem se vrátil z chipu a navýšení výkonu je opravdu znát. Abych se vrátil k tématu, tak spotřeba šla dle počítače cca o litr a půl dolů ale to může být tou úpravou software, že počítač kecá. Skutečnost zjistím až po delší době měřením plná plná. Zatím spokojenost- pokud se to první den dá odhadnout.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: stř pro 08, 2010 20:33
od dettektorr
Na 1000% ti už teď můžu prozradit, že počítač ti začal neuvěřitelně lhát.
Rád bych se konečně jednou pletl v této záležitosti, ale po zkušenostech, a nejen mých, s cihpy a powerboxy, bych řekl, že se opět nepletu. V podstatě je jen jediná možnost jak díky chipu či powerboxu uspořit palivo a tou je jízda na vyšší převodové stupně a tedy nižší otáčky při zachování stejné rychlosti. Tedy pokud před úpravou jelo auto 50 na 4. ve městě jen ztěžka a motor byl jistější na trojku tak po úpravě zpravidla čtyřku zvládá bez problémů a to díky tomu, že kroutící moment se posouvá do nižších otáček. Vyšší výkon poznáš pouze ve vysokých otáčkách a tedy na top speed, ale to se nebavíme o spotřebě.
Přeju hodně šťastných km. Jo a jen pro doplnění, skutečnou spotřebu změříš pouze a jedině tak, že budeš dlouhodobě tankovat pouze u jedné a té samé čerpací stanice a když do plna a tak pouze do prvního vypnutí tankovací pistole. Na stejné čerpačce většinou (nemusí být zaručeno) berou PHM z jednoho zdroje a zpravidla stejné kvality a tím i pěnivosti. Pouze první vypnutí pistole zaručí, že přebytkové palivo neodteče do odvzdušňovacích kanálků palivového systému a tedy přijde k znehodnocení a ne k užitku. (Např. u Fabie jsou odvzdušňovací cesty schopny pojmout až 5 litrů PHM!!! ty ale přijdou vniveč a ne do spalovacího prostoru).
No nic vodporník nejsem, ale něco už jsem kolem toho vyzkoušel a načetl atd.
Mj. i s kvalitní úpravou softu se po čase na motoru začne projevovat určité zhrubnutí chodu a to především vlivem stabilně vyšších vstřikovacích tlaků, na které motor z dlouhodobého hlediska není stavěn a pak také vlivem stabilního vstřikování většího množství paliva. Ale toto ber s rezervou nicméně u mého předchozího auta, které jsem měl od 15 kilometrů!!! se toto začalo projevovat. Šlo o powerbox. Když jsem jej vyřadil z obvodu tak se motor vrátil na původní kultivovanost a bylo to poznat. Teda já to poznal, spolujezdec věděl kulový
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: stř pro 08, 2010 21:21
od mzprx
Zasadna otazka je, kde by sa ten zvyseny krutiaci moment pri nizsich otazkach asi vzal ?
A navyse, kedze auto pohana vykon a nie krutiaci moment, ak ma stupnut vykon a klesnut otacky, musi ten krutiaci moment stupnut este viac.
Su len dve moznosti:
- alebo sa nachipovanim podarilo zvysit ucinnost motora o nezanedbatelne percento (10% ? - dovolim si zapochybovat),
- alebo to bude tym, ze sa tam spricne viac paliva.
Priklanam sa skor k pesimistickej druhej moznosti...
Cize predpokladam, ze sa akurat ten zvyseny vykon dostavi "skor", cize pri mensom stlaceni plynoveho pedalu.
Pri beznom jazdeni je strmsi narast vykonu to iste, ako ked silnejsie stlacim plynovy pedal.
Ale keby sa vymenil staly prevod za ten z benzinovej 2,4ky, tak by sice maximalka klesla na 150km/h, ale zrychlenie by mali pod 9 sekund na 100vku.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: stř pro 08, 2010 21:30
od dettektorr
Souhlasím, že jde o úpravu informací o množství paliva, které je reálně vstříknuté, a které senzory hlásí jednotce. Jednotka dostává informace takové, že paliva je méně a tedy krmí motor větším přísunem paliva.
Zkus mi prosím ještě popsat, jak turbo dosáhne toho, že se současně zvýší plnící tlak? To od začátku nechápu. Přece turbo má účinnost závislou od otáček nebo se pletu? tomuhle fakt nerozumím. Nejsem fyzik no
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: čtv pro 09, 2010 08:54
od mzprx
Turbo byva predimenzovane, t.j. maximalny plniaci tlak dosahuje pri nizsich otackach, ako su maximalne.
Regulacia sa moze robit bud menitelnym sklonom lopatiek (vyssi tlak pri nizsich otackach), alebo obtokom (ked uz tlak prevysi nastavene maximum).
Napr. zo skusenosti s dieselovou Captivou s automatom viem, ze sa riadiaca jednotka usiluje o stale dostatocne
roztocene turbo a drzi otacky okolo 2000. U benzinu ich nechava klesnut aj na 1200.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: čtv pro 09, 2010 12:23
od Berry
Tak jsem nelenil a zavolal jsem zpět do Toptuneru aby mi vysvětlili způsob úpravy mého vozu. Nejedná se ani o powerbox, o výměnu jakéhosi švába ani jaký si prodlužovač vstřiku, nýbrž o flash řídící jednotky , tedy přehrání softwaru. Na místě udělají měření na mot brzdě před i po úpravě . Tuto variantu jsem nezvolil , ale z důvodů vašich pochyb si nechám změřit výkon u kamaráda , který brzdu vlastní. I když si myslím že po zkušenostech s navyšováním výkonu mám jako uživatel dostatečnou zkušenost . Každopádně zvýšení výkonu je na autě znát dost citelně a to hlavně v nízkých otáčkách . Motor se sbírá mnohem lépe od spodu a to mi u turbodiesela max vyhovuje . Jinak předjíždění je teď úplně jiné kafe . Je jasně že člověk , který si nechá nakrmit motor a využívá zvýšeného výkonu na 100%, může počítat s dřívějším opotřebením a poruchou jistých částí. To že se po úpravě sníží spotřeba je dané tím , že člověk využívá spíše nižších otáček , tudíž zvýšeného kroutícího momentu. Já to mám vyzkoušené u několika vlastních aut a hlavně při cestách s karavanem . Tam člověk pocítí vyšší krouťák ihned na jízdě a později na spotřebě . Pro nevěřící Tomáše sem pak dám výsledek měření mé Captivi na mot brzdě.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: čtv pro 09, 2010 12:25
od dettektorr
Já za sebe nepochybuji o tom, že nárůst bude markantní, ale s tou spotřebou jsem opatrnější.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: čtv pro 09, 2010 18:01
od Dravec11
Chip na Captivu 2.0D 110kW nedoporučuji !!! Jinak spotřeba 8l/100km jezdím celou ČR. Captiva 2.OD 110kW r.v.2010 najeto 40tisíc.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: čtv pro 09, 2010 18:51
od mzprx
Berry: Pokial nevyuzivas maximalny vykon (plyn po podlahu), je ti tuning nanic. Je to to iste, ako keby si zosliapol plynovy pedal viac, alebo mal iny pomer na prevode k potenciometru, co riadi elektronicky plyn. Ak chces brutalny zatah "odspodu" staci zmenit v riadiacej jednotke reakciu na potenciometer plynu.
A odkial by sa bral ten vyssi krutiaci moment pri nizsich otackach ? Jedine z viac nafty a viac vzduchu. To by tuneri dostali davno nobelovu cenu, ze dokazali zvysit ucinnost spalovacieho motora, ako nikto iny....
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: čtv pro 09, 2010 20:08
od Berry
Nevím kolik jsi měl vozidel takhle upravených , ale nemůžu s tebou souhlasit. Jinak spotřeba před úpravou byla 7,5 až 8 l. Teď přeci jen počítám s fixlováním počítače, tak to napíšu až několikrát natankuju a propočítám. Jinak zítra večer jedu na tu brzdu a hned to sem napíšu jak jsem dopadl .
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: čtv pro 09, 2010 21:06
od jiruna
Dravec11 píše:Chip na Captivu 2.0D 110kW nedoporučuji !!! Jinak spotřeba 8l/100km jezdím celou ČR. Captiva 2.OD 110kW r.v.2010 najeto 40tisíc.
Já zase doporučuji, ta jízda je úplně o něčem jiném. Auto je pro mě spotřební materiál a až bude mít nějakých 150-200 tis.km, kdy by se mohly projevit PŘÍPADNÉ negativní dopady na upravený motor, tak již dávno nebude v mém vlastnictví. Pokud se jedná o MOŽNY nárůst spotřeby o pár deci, tak ta úprava opravdu za to stojí. Když budu chtít řešit tyto drobnosti, tak bych zůstal u Š100 a jezdím s ní dodnes.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: čtv pro 09, 2010 23:04
od Dravec11
Ja jsem neřešil a ani neřešim spotřebu.To jsou mé náklady. Chip v Captivě má uplně jiný problém a myslim, že ho asi budeš řešit.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: pát pro 10, 2010 00:20
od dettektorr
Je ten motor jiný než v Epice nebo Cruzovi?
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: pát pro 10, 2010 08:46
od mzprx
Je to samozrejme ten isty motor.
Berry a spol: Ked sa pozriete, na moju Captivu (v podpise), pochopite, ze jazdit s vytunenym (na mozno 120kW) dieselom je pre mna "downgrade", cize hovorit o nejakych zazitkoch z jazdy s nim asi nema zmysel...
Co sa tyka spotreby, stojim si za svojim, fyzika nepusti, zazraky sa nedeju. Zlepsenie spotreby vplyvom vyssieho vykonu motora moze nastat len u brutalne podmotorovaneho auta presunom z velmi nevyhodneho rozsahu otacok do vyhodnejsieho. Ale to byva u slabeho motoru obmedzene lahsim prevodom a rozdiely su radovo v decilitroch. Navyse, ak sa bavime o ustalenej rychlosti na rovine, uvedomte si, ze pri nej je na prekonanie jazdnych odporov potrebnych len nejakych mozno 20kW, vtedy prestavaju byt uz zanedbatelne vplyvy spotreby klimatizacie, svetiel a podobne.
Strmy narast vykonu turbodieslu je typicka vlastnost tohto typu motoru a vyrobcovia sa vykonovu krivku snazia skor splostit, aby jazda bola aspon trochu plynula a neskladala sa z rychlych poskokov a dojazdov na volnobeh. Preto sa znizuje u modernejsich motorov kompresny pomer, davaju sa turba s nastavitelnymi lopatkami a podobne.
Re: Spotřeba ted v zimě?
Napsal: pát pro 10, 2010 14:10
od Berry
To mzprx:Tak s tím s tebou také nesouhlasím . V Captivě s tvojí motorizací jsem jezdil běhen předváděcích jízd a právě proto jsem se rozhodl pro turbodiesel, protože u tohoto auta chci využít spíše sílu Nm nežli jízdu přez 200km/h. U benzínové Captivi je jedna výhoda a to , že je benzínová a to jen pro odpůrce nafty . Kdybych chtěl sportovnější vůz o který se v tomhle případě Chevrolet snažil, vrátil bych se k sportovně laděným vozům , kterých jsem několik vlastnil. Captivu jsem si pořídil pro ježdění především po všech cestách-necestách , včetně polních , horských a hlavně na dovolenou s karavanem. Táhnout 1500kg karavan benzínovou Captivou, musel bych nějakou tu dovolenou oželet z důvodů vysokých provozních nákladů
. Zvýšení výkonu se mi již nejednou při tahaní karavanu osvědčilo i při propočítávání spotřeby . Ale jak koukám je zbytečné tady někomu něco vysvětlovat o tom s čím má a nemá člověk zkušenosti, jelikož jsou tady tací,kteří razí jen svoji teorii bez praxe. Nicméně jsem přesvědčen že kdo neodolal úpravě softwaru , je spokojen jako já.