Stránka 2 z 3
Napsal: úte říj 03, 2006 20:45
od palikx
jo nadrze to je věda.muj plynovej favorit mel plynovou nadrz na 42 litru a vcelku normalne sem tam tankoval 45.
no a naftova 306 s ofic 60 l se v lete naplni asi 64 a v zime 59.jen posledni dobou netankuju do plna cena me trosku nici.(1740 kc)
Napsal: úte říj 03, 2006 20:58
od ppp
Ja mma tiez toroida 45l cize y som tam nemal narvat viac nez 36l ale pri nich to len cvakne a ide sa dalej az po 42. ALe to som nemal vela cansi vyskusat, zatial som bol s lpg na suchu len dvakrat.
Obcas to vypne pekne pri 80% a obcas sa mi ventil zasekne a nenatankujem ani prd a musim to ist rozhrkat na cestu a skusti u konkurencie
. Asi to budem musiet rozobrat.
Napsal: stř říj 04, 2006 00:14
od ninja3
Já mám toroid 47 litrů od firmy BRC, když jsem na suchu, natankuju 38,5 litrů, takže je vše nejspíš v pořádku.
Napsal: stř říj 04, 2006 00:23
od Akri
No to neni moc, ale zajimave
V zime i v lete vic ani ň?
nádrž
Napsal: stř říj 04, 2006 11:46
od Serpico
jo jo palikx - nádrž a PHM, to je věda - objem plnícího porubí, hadice - u nesiie se musí plnící pistole natočit na 3/4 na 9 - odvzdušňování při plnění - atd. Rozdíl v mém případě až 1 - 4 litrů ( objem je také ve vztahu k teplotě, naplníš nádrž a následně vytéká ), nedávno jsem se vracel z Moravy a chtěl jsem tankovat v Makru v Čestlicích - dvakrát mi čerpadlo nasálo vzduch - prázdno, naposledy na kolotoči a poslední 3 metry už jsem dotlačil ke stojanu a dostal jsem tam 54 ( objem nádrže 50 ). Není to dobré na benz. čerpadlo - nedělám to, toto byla výjimka.
Ještě k rozdílům při tankování - kalibrace stojanů - povolená tolerance ? - kontroly objemu dle displeje, to už se snad ani neprovádí
( naposledy jsem to četl ve SM před 20lety - pokud se mýlím opravte mě ).
Tu si provádí obsluha, aby nebyla v mínusu tzv. zrcadlo a společná dělba. Dělala to Benzina - znala svoje farizejský ( nakonec měli plat
1 200 Kč ).
Takže při průměrných 30litrech tankování 1% = 0,3 l = 8,70 Kč * 500 odběrů = 4 350 Kč při 8stojanech = 34 800 Kč - tj.: nezdaněných
( při 0,5% polovic atd. ). .
Stav měřidel mechanických v minulosti překonaný problém - digitální už vůbec není problém
Plnění cisteren průtokové měřidla + váha. Větší tolerance - cisternu nelze zcela vypustit - jednotlivé přepážky ( jinak by s ní nešlo jezdit ). Plnění nádrží na benzínové stanici průtokové měřidlo na cisterně - odhadem zůstane v cisterně 100 až 200 litrů.
A nakonec, pokud pantáta - majitel dá zaměstnanci plat 5 - 8tisíc, někde to ten chudák zaměstnanec musí dohonit ( je nutné brát v potaz také kolik lidí odjede od stojanu bez placení - do 5tisíc se jedná o přestupek a policie ho většinou odkládá - zaměstnanci rozdíl doplatí ze svých prostředků).
a prostě jsme tam, kde jsme - demokracie v ideálním stavu ( ideál, ale prostě neexistuje, vždy je a musí být určitá tolerance i ve strojírenství - prostě vůle dvou součastek ) má představovat narovnání vztahů ( tedy i pracovních versus - zažitá praxe - šedá ekonomika ) ve všech rovinách? ale jak ? Záměrně neužívám formulaci zlodějna - řekněme, že se jedná o ekonomické vstupy - prostě faktory.
Mějte se fajn
Napsal: stř říj 04, 2006 17:52
od Jenda
Serpico:
Asi dvakrát jsem si všiml u Aralu v Sokolově, že přijelo civilně vypadající auto s přívěsem, na kterém byla prapodivná nástavba, do které panáčkové v pracovních stejnokrojích natakovali palivo ze stojanů. Obsluha ČS se zmiňovala o tom, že to je kontrola (snad z ČOI), kontrolují stojany (metrologie) a následně vezmou vzorek do laborky. Prý jezdí především na udání.
Napsal: stř říj 04, 2006 20:25
od ppp
Zima alebo leto to je minimalny rozdiel ono sa to pri takmer prazdnej nadrizi velmi neohreje v zime.
Ale v lete ak ide clovek tankovat skoro rano este kym je na nadrziach an cerpacke rosa a vonku je zima v tricku, tak na rovnake mnozsto litrov nabeha viac km vdaka vyssej hustote studensieho paliva. Bohuzial uz si nespominam kolko % to je ani neviem podla akeho udaju z tabuliek som to ratal, kedze propan a butan su pri 20stupnoch C vadzane v tabulkach nedzi plynmni a nie kvapalinami.
Napsal: čtv říj 05, 2006 00:24
od ninja3
Akri píše:No to neni moc, ale zajimave
V zime i v lete vic ani ň?
Jj, je to furt stejný cca +/- 1 litr LPG
Napsal: čtv říj 05, 2006 01:41
od orgi
Krtek píše:Pamatuju jak jsem do BXa tankoval prvně naftu. jestli to němělo nějkou záklopku či co... prostě na 3 cvaknutí jsem pistoli povytáh, zmáčk to nadoraz a ...... od nafty mi smrděly vlasy ještě tejděn
Přeplňování je normální. ale zkuste u služebního Paviána obhajovat 52 litrů, když má nádrž na asi 45L...
Na plyn mam toroida místo rezervy 47L, takže asi 40L čistej objem. Dneska už bych volil spíš co největší válcovou do kufru O kufr stejně přijdeš páč tam máš rezervu, a válcová nádrž je skoro 2x větší a znatelně levnější.
ty nosis rezervu?
takto by som nechcel prist o kufoor
)
Napsal: čtv říj 05, 2006 01:43
od orgi
ppp píše:Ja mma tiez toroida 45l cize y som tam nemal narvat viac nez 36l ale pri nich to len cvakne a ide sa dalej az po 42. ALe to som nemal vela cansi vyskusat, zatial som bol s lpg na suchu len dvakrat.
Obcas to vypne pekne pri 80% a obcas sa mi ventil zasekne a nenatankujem ani prd a musim to ist rozhrkat na cestu a skusti u konkurencie
. Asi to budem musiet rozobrat.
zaneseny ventil to moze byt, to mi uz robili... po prvom tyzdni pouzivania
) nejake svinsto prislo s plynom dnu
Napsal: čtv říj 05, 2006 18:42
od Krtek
orgi píše:Krtek píše:Pamatuju jak jsem do BXa tankoval prvně naftu. jestli to němělo nějkou záklopku či co... prostě na 3 cvaknutí jsem pistoli povytáh, zmáčk to nadoraz a ...... od nafty mi smrděly vlasy ještě tejděn
Přeplňování je normální. ale zkuste u služebního Paviána obhajovat 52 litrů, když má nádrž na asi 45L...
Na plyn mam toroida místo rezervy 47L, takže asi 40L čistej objem. Dneska už bych volil spíš co největší válcovou do kufru O kufr stejně přijdeš páč tam máš rezervu, a válcová nádrž je skoro 2x větší a znatelně levnější.
ty nosis rezervu?
takto by som nechcel prist o kufoor
)
Já už taky ne. Sprej na pneu je na nic když 2x do tejdne rupneš gumu 10cm šlicem
Bez rezervy ani ránu. Prvně mně to stálo protelefonovanou neděli a shánění někoho, kdo mi doveze do Plzně náhradní kolo od našich ze sklepa. Přece jenom neni možný použít kdejaký kolo od škodofky
Napsal: čtv říj 05, 2006 20:11
od Akri
jasne, bez rezervy jezdi jen trubka, sehnal sem si dojezdofku, ale i kdyby ne, lezela by mi v kufru klasicka
Napsal: pát říj 06, 2006 10:44
od orgi
Akri píše:jasne, bez rezervy jezdi jen trubka, sehnal sem si dojezdofku, ale i kdyby ne, lezela by mi v kufru klasicka
diiiky Akri, to si ma hezky tituloval
)) ja si ako trubka pripadam, ale pneu by sa mi v kufri nosit necelo.. hm, este ze mam tu havarijnu a v tom asistencne sluzby
Napsal: pát říj 06, 2006 23:08
od peco
orgi píše:Akri píše:jasne, bez rezervy jezdi jen trubka, sehnal sem si dojezdofku, ale i kdyby ne, lezela by mi v kufru klasicka
diiiky Akri, to si ma hezky tituloval
)) ja si ako trubka pripadam, ale pneu by sa mi v kufri nosit necelo.. hm, este ze mam tu havarijnu a v tom asistencne sluzby
mate problemy ako a kolko tankovat
ja dam tankovat, cvakne vyberiem, zaplatim a idem:) obvykle to je nieco okolo 34 L (nejazdim az rucickou do cerveneho)
a co sa tyka rezervy, neviem ako casto mavate defekty(a nehovorim uz o 10cm prerezani pneu) ale ked nechces rezervu kup sprej na kolesa co pouzivaju motorkari, kompresor a nepotrebujes rezervu
a ani kluce na koleso, ani hever. a mas prazdny kufor
Napsal: pát říj 06, 2006 23:19
od orgi
a rovno mozem kupit druhu nadrz na lpg
))