Stránka 2 z 2
Napsal: pon lis 17, 2008 00:17
od takky
Tak mam hotovo.
Dnes jsem Matize odvzdušnil podle popisu V.Brouska (pouze kola).
Je to výrazně lepší, bylo to zavzdušněné.
Tak jsem to hned jel projet, taky jsem zkoušel brzdit jako prasátko, až na ABS, je to velmi dobré.
Ale prohlídka zadních bubnů stejně proběhne, pro klid duše a pro provedení údržby.
Jsem rád, že se to potvrdilo.
Jinak bych ještě napsal svůj dojem z Matize.
Nikdy jsem nebyl na malá auta, ale tohle vůbec není špatné. Měli jsme ovšem štěstí a vybrali dobrý kus.
Při dnešní projíždce jsem to docela pohonil, po dálnici do 140, proti kopci atd. Motorek se snažil, že jsem až zapomněl, že je to jenom 800-ka.
Obul jsem nové Barum Polaris2 155/65 R13, výborně seděj na silnici. Pro ženskou ideální auto a i já se občas rád svezu. Je to mazel.
Ještě dotaz: Jak se to má hustit?
Napsal: pon lis 17, 2008 07:11
od Rado77
Mne to hned po odvzdusneni tiez brzdilo dobre, ale potom sa mi to vratilo kde som bol, lebo cez to prasiatko sa to mierne zavzdusnovalo
Co sa tyka hustenia pneu, bolo tu pisane, ale zhrniem po svojom:
- podla knizky su predne 2.0, zadne 1.8
- zavisi, ci dojdes na pumpu s teplymi gumami
- podla pneu je kazde hustenie ale inak posunute
- ja to riesim opticky (kukam na tvar "hrusku", az kym nezmizne). Kludne narvem do kola 2.6, a ked vyzera dobre, dam aj do druheho 2.6 . Raz som narval dokonca 2.8 a zdalo sa mi to uplne primerane. Treba vymaknut ten spravny tlak na styl jazdy. Vyborne sa otacalo na mieste kolesami, kedze som nemal posilovac. Ale brzdenie sa trochu zhorsilo. Mozno aj trochu vykon, kedze bolo treba roztocit o nieco vecsie kolesa. Ale vykon minimalne.
Takze moj nazor - narvi na vsetky kola 2.5 . Ak ale riesis zimne, daj nejakych 2.3
Napsal: pon lis 17, 2008 11:05
od Telekom [Bot]
Rado77 píše:Co sa tyka hustenia pneu, bolo tu pisane, ale zhrniem po svojom:
- podla knizky su predne 2.0, zadne 1.8
Podle štítku v předních dveřích jsou všechny 2,1
.
Napsal: pon lis 17, 2008 11:31
od V.Brousek
ccedar:
já bych se tak neradoval, musíš zjistit příčinu, z jakého důvodu se vzduch do systému dostal. Je možné, že se za nějaký čas bude situace s propadem pedálu opakovat. Chtělo by to zvážit, jestli neudělat celkovou výměnu všech gumových částí v brzdovém systému.
tak a máš o čem přemýšlet
Napsal: pon lis 17, 2008 15:59
od alvin
Presne tak hustím ako píše Rado 77,akurá ja aj zimné aj lentné dávam všetky 4 na 2,5
Napsal: pon lis 17, 2008 17:08
od V.Brousek
Já hustím přední 2,5 a zadní 2,00.
Napsal: pon lis 17, 2008 19:07
od alvin
V.Brousek píše:ccedar:
já bych se tak neradoval, musíš zjistit příčinu, z jakého důvodu se vzduch do systému dostal. Je možné, že se za nějaký čas bude situace s propadem pedálu opakovat. Chtělo by to zvážit, jestli neudělat celkovou výměnu všech gumových částí v brzdovém systému.
tak a máš o čem přemýšlet
Aj to je možné,ale dosť častá príčina zavzdušneia býva,aj nedbalé odvzdušnenie po výmene brzdovej hadičky,či kvapaliny,ale aj úplne prozaická - brzdová kvapalina (ďalej len BK), po záruke,resp.nevyhovujúcich parametrov,t.j. s nedostatočným bodom varu,ale aj nevhodne zmiešaná.napr.nieje DOT4 ako DOT4, iné je minerálna a syntetická,vzájomne zameniteľné sú,pri celkovej výmene BK,ale ROZHODNE NIE MIEŠATEĽnÉ. taká zmeska môže pri intenzívnom brzdení spôsobiť tzv.parný vankúš a ono sa to potom presne chová ako zavzdušnéný systém,nasleduje neraz aj šliapnutie do prázdna
Napsal: úte lis 18, 2008 15:27
od takky
Výměna prasátek mě určitě nemine, už se pomalu chystají.
Jinak ABS funguje vítečně, na mokré vozovce si pěkně zachrochtalo.
Ještě by mě zajímala věc ohledně chladiče:
V nádobce chlazení je jakási žlutá chladící kapalina. Né rezavá, prostě žlutá.
Já znám pouze zelenou K11 nebo růžovou K12.
Co by se tam mělo lít? Zatím jsem nestudoval návod, musím se tam podívat.
Napsal: úte lis 18, 2008 16:05
od Mikeš
Žlutá?Tak takovou jsem ještě neviděl
Já tam měl origo nějakou zelenou a někdy před asi čtyřmi roky ji vyměnil za červenou G+ od Velvany.Má prodlouženou výměnou lhůtu na 5 let.Ale hlavně by to měla být taková,která nepoškozuje hliníkové části motoru...
Napsal: úte lis 18, 2008 16:22
od Rado77
Zelena s cervenou = hneda
Modra s cervenou = zelena
Modra so zelenou = hmmm, teraz uz neviem
Napsal: úte lis 18, 2008 21:43
od sepo
Na zaciatku ked sa ta kvapalina leje je zelena po case hneda a este po dlhsom case je ta farba neurcita....
Napsal: úte lis 18, 2008 22:05
od Rado77
No to som chcel poukazat, ze modra so zelenou vytvori zltu, ak si dobre spominam z vytvarnej vychovy
Takze tam niekto sprcol aj aj
Napsal: úte lis 18, 2008 22:13
od Telekom [Bot]
Žlutá je taky letní směs do ostřikovačů
.