Stránka 2 z 2
Napsal: stř říj 15, 2008 11:06
od Rom@n
no teraz som to pozeral mam dobrý program takže ide tam PREVODOVý OLEJ API GL-4 všetký teploty SAE 80W a množstvo 1,8l
olej
Napsal: stř říj 15, 2008 12:42
od Serpico
...no benky71 olej do převodovky to je tady věčná diskuse - JRD McLAREN to je hodně dobrá " marka " jeho doporučení SHELL DONAU TA dextron 2 případně 3 olej pro automatické převodovky - dlouhodobě stálý jinak je podobný složením běžných olejů ale má něco navíc a je červený ( tmavě červený mi tekl z kontrolního šroubu )...nicméně ani ve značkových servisech neznají originální olej a dávají GL 4 SAE 80W...mám 11let starý originální olej v nexii a jsem bez problémů...a tady na nettu někdo vyměnil olej a začly problémy, tak nevím...
Mějte se fajn
re.
Napsal: stř říj 15, 2008 23:50
od benky71
No meniť ho nemusím,ale kontrola či ho tam je dosť by nezaškodila.Aj tá prevodovka potrebuje mazať,Neverím tomu že po tolkých rokoch je tam stále dostatok oleja.
olej
Napsal: čtv říj 16, 2008 11:01
od Serpico
...to benky71 od toho je kontrolní šroub ze strany...Mějte se fajn
Napsal: čtv říj 16, 2008 23:49
od benky71
to je pravda,je tam.Cez víkend sa na to pozriem a urobím fotky prevodovky snaď so všetkých strán,lebo tu žiadne nie sú.
espero
Napsal: úte lis 04, 2008 13:15
od Serpico
to benki71 dej na JRD McLaren - olej jsem kontroloval a fakt teče červený.. a nakonec rozdíl mezi oleji do automatu a manuálu není kromě ceny - prostě shell DA dextron II ( případně dextron III ) je olej s dlouhou trvanlivostí a asi tam něco takovýho dávali v prvovýrobě...nikdo mi ani v renovovaných servisech neřekl co tam fakt dávali - odpovědi GL 4, 80W ap. prostě neshodli se...
Mějte se fajn
Napsal: úte lis 04, 2008 18:06
od mravco
Jestli to má stejnou nebo podobnou převodovku, jako Nexie, tak by měla náplň vydržet nejméně 15 let. Vypouští se odšroubováním vany, dolévá odvzdušňovacím šroubem a hladina oleje by měla být zároveň s kontrolním šroubem, který je u pravé poloosy. To znamená, že pokud šroub vyšroubovaný a olej až začne vytékat, je ho tam dost, takže co vyteče, už tam nepatří a už stačí ten šroub jen zašroubovat.
Napsal: čtv lis 06, 2008 15:47
od Serpico
...to Jindrich75 těch 15let minimálně no to je dost hodně - obyčejně je udávaná espirace v originálním obalu 5let - můžeš sdělit zdroj informace - aneb jeden neví...
Mějte se fajn
Napsal: čtv lis 06, 2008 18:51
od mravco
Serpico píše:...to Jindrich75 těch 15let minimálně no to je dost hodně - obyčejně je udávaná espirace v originálním obalu 5let - můžeš sdělit zdroj informace - aneb jeden neví...
Mějte se fajn
Ani nevím, bylo to v nějaké příručce "Jak na to", myslím, že na nějaký Opel a tak předpokládám, že i Espero má klasickou GM převodovku F13, F16 nebo hodně podobnou a tam bylo uvedeno, že dle výrobce se náplň nemusí měnit po celou životnost vozu, ale jelikož u nás zpravidla auta jezdí déle, než výrobce předpokládá, není na škodu ten olej vyměnit. V té souvislosti tam bylo uvedeno i těch 15 let, jako předpokládaná životnost vozu.
Re: Olej v prevodovke
Napsal: pát čer 15, 2012 11:54
od ozzman
nevie niekto náhodou či je vnútri v prevodovke nejaký magnet na ktorom sa zachytávajú piliny z oteru? Na autách s vypúšťacím šroubom to býva magnetka osadená v nich, ale tu vypúšťací nie je...ako to teda je? je tam niečo také?
Re: Olej v prevodovke
Napsal: pát čer 15, 2012 12:28
od Serpico
...výpustný šroub tam samozřejmě není a tedy ani magnet, 15let na převodový olej je moc, celoživotní náplň je v našich podmínkách, průměrné stáří vozového parku 14 - 15 let kravina, sám jsem měnil olej v převodovce po 12letech a bylo to třeba ( espirace olejů v originálním obalu je 5let ), podstatně se zlepšilo řazení za studena z 1 na 2. Je tam originál červený olej GM Transmission bez další specifikace viz. pokud zalistuješ najdeš i foto. Prodejce za rozumnou cenu okolo 200 Kč Autotechnik Zralý 602 464 322 nebo 241 408 579, pankrác@zraly.cz, Na Pankráci 101, 140 00 Praha 4
Mějte se fajn