Stránka 2 z 3
Napsal: stř zář 03, 2008 23:18
od JRD McLAREN
..no ..
1.
Riadiaca jednotka v Espere nema ani ponatia o tlaku oleja..
2.
Tlak oleja urziava v chode palivove cerpadlo za pomoci cidla oleja, okrem pripadu startu motora, kedy si z hruba na 10sec. spusti benzinpumpu riadiaca jednotka..
JE TO POISTKA "na blbost" v pripade straty oleja..
3.
To ze si to rozhybal, je asi tym ze to trosicka ochladlo, a kusnute loziska ci kruzky sa "takpovediac odlepili"..
Mal si stastie, ze sa to dalo este rozhybat, ale startovat si to uz urcite nemal BEZ OLEJA..
4.
Ked neverish, zober 10nu kluc zhod dole olejovu vanu, a potom rozober niektore lozisko..
5.
To co popisujesh v prvom prispevku, je typicky popis zadretia motora,
ak ho starter nedokaze pretocit, nic ine to nebude.. (okrem zadretej prevodovky)
MOTOR KTORY JE NASTARTOVANY BEZ OLEJA SA PRIBLIZNE PO 30sec ZADRE..
je jedno ci je teply, studeny, fungl novy, stary, vylagrovany ...atd..
Napsal: stř zář 03, 2008 23:21
od Rumcajz
aaaaamen... a či kameň ???
Napsal: stř zář 03, 2008 23:29
od palikx
no tak jsem se zase po pul roce podival a nestacim se divit co se tu resi za zavady.a pokud nestacil nazor jrd pridam svuj.pokud jsi videl svitit kontrolku mazani za jizdy nebo i na volnobeh znamena to problem.a podle popisu je to problem KO MOTOR:
Napsal: stř zář 03, 2008 23:36
od HusarJan
ok tak dajme tomu ze je motor zadrety olejov vana je doe tak jak to znova oddret ??:D a co ma to bude stat priblizne
Napsal: stř zář 03, 2008 23:37
od JRD McLAREN
Nazdarek Pavle..
jaa ze ta deti uz ubili...a ze uz ta neuvidiime....
Napsal: stř zář 03, 2008 23:53
od palikx
ahoj no zatim ne ale ubiji me pracovni vytizeni.uz aby byla zima a ja nemohl nic delat.
no pokud je opravdu motor chyceny je nutne se podivat co vse je poskozene.pokud je to jen klikovka jde to udelat bez vyndani motoru v pripade ze mas typ prevodovky s velkym krycim plechem u spojky.
takze krom vany jeste hlavu dolu a vytahat pisty.pak se rozhodne co tomu je.
cena lozisky kliky cca 700,prebrouseni cca 600 tesneni hlavy cca 600 nejaky tmely a trochu prace.
pokud je to i nahore tak prebrouseni valcu cca 1500 pisty nevim cenu myslim kolem 1600 krouzky asi 1400.je to jen orientacni
tak hodne stesti
Napsal: čtv zář 04, 2008 08:17
od JRD McLAREN
..No ...kukam ze sa asi nenudish..
jo a ceny treba prepocitat na slovenskee..
prebrusenie kluky je tu od 1000 do 1500
kruzky su 1700,- jeden piest okolo 430,-
loziska na kluku a na ojnice to bude aspon 1600,-
..tesneni olej filtre .a ostatneee...asi 2500,-
..(drahy start bez oleja co)..
Napsal: čtv zář 04, 2008 08:41
od Telekom [Bot]
typ píše:kamarat mechanik vravel ze domov stym este mozm dojst...ze to este vydrizi
Ten kamarád je mechanik přes co
? Není to bývalý gynekolog, jako v jednom vtipu (ale tam to vlastně bylo obráceně, gynekolog se přeškolil na automechanika)?
BTW to mně připomnělo, co mně kdysi vyprávěl táta... Učil se v padesátých letech automechanikem a dělali někomu generálku motoru, když si to dotyčný přebíral, tak mu řekli, aby zpočátku jezdil pomalu... Chlap se vrátil za dvě hodiny pěšky s tím, že motor zadřel. Když mu řekli, že měl jezdit pomalu, odvětil "Ale já jel pomalu, celou cestu jsem jel na jednotku."
.
Napsal: čtv zář 04, 2008 21:03
od palikx
jo je to podobne jen jsem zapomel pripocitat loziska hlavni na kliku asi 700 takze celkem loziska asi 1300.jsem linej hledat v katalogu dilu.
Napsal: sob zář 06, 2008 00:10
od HusarJan
no dbre paanove auto je hotovee a viete coo hosi nic prosti vam ale jrd nnomm co ti poviem newim co si to za majstra lebo vymenil som vanu nalial olej a auto slape jak hodinky
takze asi tak ale dik za vse takze zadrety hmm:D
Napsal: sob zář 06, 2008 12:43
od Richard
Buď rád, ale pamatuj si jedno: jak nemáš olej nebo se ti rozsvítí kontrolka mazání, vypnout motor a hledat příčinu. Hlavně nestartovat!!!! Ten motor se stejně asi trochu kous, když s ním nemohl stratér otočit, takže uvidíš co na to řekne v dalších kilometrech. Ono jako ložiska v motoru se dá použít i kožený pásek, ale ta výdrž není nějak velká........ Kdysi kámoš koupil asi za 10000 Spartaka a motor jen předl po asi 1000 km bouchalo skoro všechno a našel na klice šály z pásku od kalhot....
S autama se tehdy dělaly i další zvěrstva, např. dubové piliny do oleje a taky motor taky pěkně ztichl... V zásadě ale platí:
NEMAŽETE - KLEPE TO
Napsal: sob zář 06, 2008 19:09
od JRD McLAREN
..no sak cas ukaze...
ci a co ti zacne klepat...
..lutujem ze nemam odfotene tie loziska zo zadretych motorov..
..aby si videl ako asi teraz vypadaju tvoje...
..ked stym najazdish v pohode dalsich aspon 50tkm a nebude ti to zrat olej, tak si mal stastie..
..a potom ti zagratulujem...
..a za majstra som asi takyto..
http://195.168.25.155/dohc/motor
http://195.168.25.155/dohc/Mino
Napsal: sob zář 06, 2008 19:18
od -peha-
Napsal: sob zář 06, 2008 20:59
od ppp
peha -> ked to mas kde rozobrat a vies kam ist zrovnat hlavu tak go motora nie je ziadna veda, ved je to len mechanika, go skodovackych motorov robia este aj dnes sialenci v obyvackach a kuchyniach
JRD -> uz som aj zabudol ako sa zadarilo to cim sa chvalis
dufam ze sa nezadari aj mne, ked po vymene rozvodov to furt bzuci
Napsal: sob zář 06, 2008 21:07
od JRD McLAREN
co teraz myslush ..?? ten 16V Daewoo ..??
..to sa uz musish spytat REBRA...
a napr RAPIDKA jadzii jak utrhnutaa..
..a z na to, ze sa dosrala radiaca tyc..
takze 1ka a 3ka nejdu zaradit..
(ale to som cakal, ze prevodovka rupne, taa konkreetna)