Stránka 2 z 5
Napsal: pon bře 31, 2008 22:15
od Hanzy
Jura píše:Habron píše:V servisu si vezmou cca 3000 za práci, 1000 za srovnání hlavy, 1000 olej, 600 těsnění pod hlavou + další drobný materiál ...
Cena tak kolem 6000,-
Sem tam to někdo udělá i levněji, dá se dostat na tu 1000 za práci, materiál se moc srazit nedá.
Opravdu na tom v servisu stráví +/- 8 hodin práce??? A proč by rovnali hlavu, pokud nebude křivá? A proč 1000 za olej? Tam přijde 10W40, ne? Sory, nerozumím tomu příliš, ale tyto částky mi připadají přestřelené.
Ja po zkusenostech a rade naseho dvorniho mechanika Palikxe uz liju radeji 5W 30 jelikoz me to bylo doporuceno a sledoval jsem rozdil a je hodne veliky hlavne slysitelny rano pri prvnim studenem startu je motor o hodne tichsi a nezaklepou tolik hydrostely.
Jinak Picasso samo jsem zvedav co jinak muze tomu byt urcite dej pak vedet...
Napsal: úte dub 01, 2008 07:40
od Habron
Jura píše:
Opravdu na tom v servisu stráví +/- 8 hodin práce??? A proč by rovnali hlavu, pokud nebude křivá? A proč 1000 za olej? Tam přijde 10W40, ne? Sory, nerozumím tomu příliš, ale tyto částky mi připadají přestřelené.
Já v servsiu nedělám, ale ty částky jsou odsledované z praxe. Hlava se vpodstatě rovná vždy, diskutovalo se to tu zde mnohokrát - pokud se nesrovná hlava, tak je
pravděpodobné, že se závada obejví po 40tkm znovu.
Pokud se dostala voda do oleje, což se občas stane, tak je nutné motor propláchnout, takže vlastně 2 náplně oleje a samozřejmě proplach a výměna náplně chladicího okruhu.
Práce je to tak na 4 - 8 hodin podle toho, jestli to půjde hladce, nebo se něco přidá ... Pokud výměnu těsnění pod hlavou někdo udělá i s materiálem pod 3000, tak před ním osobně smekám (je s tím kupa práce), nebo si příliš necení svojí práce.
Tolik na vysvětlenou ...
Napsal: úte dub 01, 2008 09:16
od Jura
Habron píše:
Já v servsiu nedělám, ale ty částky jsou odsledované z praxe. Hlava se vpodstatě rovná vždy, diskutovalo se to tu zde mnohokrát - pokud se nesrovná hlava, tak je pravděpodobné, že se závada obejví po 40tkm znovu.
Pokud se dostala voda do oleje, což se občas stane, tak je nutné motor propláchnout, takže vlastně 2 náplně oleje a samozřejmě proplach a výměna náplně chladicího okruhu.
Práce je to tak na 4 - 8 hodin podle toho, jestli to půjde hladce, nebo se něco přidá ... Pokud výměnu těsnění pod hlavou někdo udělá i s materiálem pod 3000, tak před ním osobně smekám (je s tím kupa práce), nebo si příliš necení svojí práce.
Tolik na vysvětlenou ...
Hm, asi jsem to silně podcenil, stran té pracnosti, nemám zkušenost. Ale voda v oleji snad není (nepřibyl, není z něj bělavá emulze), takže by se teoreticky nemusel motor proplachovat. Bude se ale opravdu určitě muset propláchnout chladicí okruh, což je však určitě levnější - jen nevím čím z něj dostat ten uniklý olej (pokud se tam opravdu dostal) - voda se saponátem a pak voda, voda a ještě voda...?
Napsal: úte dub 01, 2008 09:27
od Picasso
Tak jsem volal do servisu a domluvily jsme se na zítra ráno na 7:00.Takže budu chytřejší až zítra ráno,ale mám z toho hrůzu co mě čeká.Akorát mi nejde pořád do hlavy,proč jde jen olej do vody a ne i voda do oleje(což jsu sice rád),tak jak to tu pseal Richard.
Napsal: úte dub 01, 2008 11:44
od wagon
Ja pridam svoju skusenost. Zralo to olej ako stara skodovka, kazdych par sto km bolo treba doliat liter, ale nevsimol som si, ze by to nejako extra dymilo. V expanzke je trocha usadenej spiny, ale nic extremne.
Mozne priciny: Motor isiel za studena na 3 valce (zla sviecka alebo kabel - menili sa naraz), prasknuta hadicka odvetravania klukovej skrine (ktora usti v nasavani pred klapkou), posunute rozvody ( tusim 1 vackovy hriadel o 1 zub?).
Po vyrieseni tychto problemov nepozorujem ziadnu spotrebu oleja ani po 10000km. Takze ziadne tesnenie, ani vylagrovany motor.
Kazdopadne nasavanie aj klapka boli za...ne od ciernych usadenin - asi spaleny olej. Takze olej unikal asi do nasavania aj do vyfuku...
Napsal: úte dub 01, 2008 15:01
od Tomáš
to Wagon : sání od oleje , způsobuje odvětrání karteru právě tou gumovou hadičkou a ještě se k tomu přidá EGR s reciklací výfukových plynů a je to bahníčko , máme to tam asi všichni . Za 10 tis . to tam máš znovu ať žere , nebo nežere .
Napsal: stř dub 02, 2008 09:06
od Picasso
Tak jsem se právě vrátil ze servisu a jsem tak trochu překvapenej a zmatenej.Prohlídly auto a závěr byl takovej,že chladící kapalina má být taková jako mastná,že pokud není kalná nebo dokonce bílá,tak se nic neděje.Ven není vidět že by olej unikal a když jsem řekl jakou to máspotřebu oleje,tak mi řekli,že v tech. listech motorů se prý běžně uvádí 1l oleje na 1000km a že mám být klidnej a nejlépe to vysledovat,jakou to má spotřebu přesně.Další argument proč mizí olej je prý to,že pokud je hodně studených startů(a motor se neohřeje a zase zastaví),tak to taky víc žere olej a prý je to jedno z druhým.
A tak jsem si koupil 1l oleje(320Kč) a odjel jsem domů s tím že budu přesně měřit.
PS:Stejně mi nikdo nevymluví,že takováto auta by neměly potřebovat dolívat olej(jen vyjímečně)
Napsal: stř dub 02, 2008 09:22
od Hanzy
Presne tak to se mi taky nezda,ja jezdim od vymeny do vymeny s normalnim olejem to je 15000km,bude tam nejaka zrada,daval bych si pozor a hodne to sledoval...
Napsal: stř dub 02, 2008 11:16
od Richard
Já mám najeto ca 90tkm a od výměny do výměny tedy 15tkm olej nedolévám.
Co jsem ale vypozoroval: je důležité měřit olej když stojí auto na rovné - vodorovné ploše. Měřit třeba u auta které je zaparkované u chodníku je u Nubi blbost, protože má měrku vlevo a olej je nateklej vpravo.
Tedy sleduj spotřebu oleje nejlépe v garáži a po dojetí nech olej stéct zpět do vany a až třeba po 10 minutách měř. Já používám olej 10W-40 API SL.
Je možné že pokud dáš do motoru řidší olej 5W-40 nebo 0W-30 bude ho motor víc papat. Také krátké časté jízdy se studeným motorem zvyšují spotřebu oleje, v tomhle mají v servisu pravdu
Napsal: stř dub 02, 2008 11:31
od Picasso
No co se týká toho oleje tak mi tam daly Castrol Magnatec 5W-40 c3 s tím,že je to velmi kvalitní olej.Jenže já tomu nerozumím,tak snad je.
Napsal: stř dub 02, 2008 12:13
od Tomáš
já používám 10 W40 a ten to nežere , možná , že u řidčího je problém , když už má motor něco najeto....
Napsal: stř dub 02, 2008 12:19
od Picasso
Motor má najeto 90 tisíc a sedí to i podle servisní knížky.Což si myslím že není zas až tak moc.
olej
Napsal: stř dub 02, 2008 13:05
od Serpico
...to Picasso já bych udělal v servise s tebou toto - auto bych projel v mezních hodnotách, tedy protáh - pokud by emise prokázali vyšší HC...no pak bych projel kompresi jednotlivých válců...pokud by byli hodnoty stejné vyloučil bych pístní kroužky... nu a pak mi zbývají jenom zmiňované " gufera " dříků ventilů ( emise 500 + 300 změření komprese, no do 1tis by si se vešel, bez gufer - jenom diagnostika )...ty když vystárnou chovají se jako pumpičky...no a protože, tyto možnosti nemám požádal bych kamaráda aby jel s tím autem... no a jenom bych sledoval kouřivost při přidání plynu...no a pak bych změřil kompresi ( manometr mám ) no a pak bych vyměnil gufera bez demontáže hlavy...jedno stojí 24 - 40 Kč
Mějte se fajn
Napsal: stř dub 02, 2008 20:05
od Pavel Beneš
Tak a teď raďte: já byl úplně v pr...
Taky mi to žere olej (dřív jsem na 15 tis. dolíval do půl litr max..) teď jezdím málo a dolívám jak črt - nic nenormálního
ale: Aby po dvaceti vteřinách jízdy na 6000 ot. ubyl litr!!!! Tak jsem hledal úniky - nic, trošku rosí, asi jako normál..
nechal jsem udělat vršek (komplet gufera, přetěsnit) - pořád žral jak prase a smrděl. (asi 1l/400km krátkých tras)
tak jsem si změřil tlaky 11.5-11.8-11.8-11.6 (po 9 letech a 92000 km!!) myslím že slušný.... volám do servisu daewoo a tam mi řekli že náhlý úbytek oleje při ostré jízdě je normální jev a že se to stává...no co dodat
Tak to asi vypadá na stěrací kroužky
A kvůli stěrákům rozhazovat motor, který je na kompresi slušný se mi zdá zbytečný, hold budu dolívat...až se něco většího odporoučí, pak možná budu řešit..
Napsal: čtv dub 03, 2008 07:16
od Tomáš
No , je to fakt , když budeš jezdit do 4 000 , tak nesežere vůbec nic , alespoň mě se to takhle jeví , ale občas to nejde nesešlápnout .....