Stránka 2 z 2
Napsal: čtv bře 27, 2008 17:46
od Hynek
Hmmm - to, že je bílé víčko pěnou, ještě nemusí znamenat defekt na těsnění hlavy.
Stačí jet párkrát na kratší vzdálenost, neprohřát motor a ta pěna se tam objeví i když máte těsnění pod hlavou v naprostém pořádku.
olej
Napsal: čtv bře 27, 2008 18:12
od Serpico
...to Hynku a co " měrka oleje ", každopádně bych to nechal natlakovat v servisu nebo u známýho, když se mi už snažíš zviklat, ale víš tyhle rady na dálku prostě mají svoje úskalí...sám jsem se po opravě hlavy setkal s tzv. malým neznatelným únikem kapaliny - prostě jenom umytá svíčka na posledním válci...nesrovnali hlavu a jenom naúčtovali...ale to je prostě život a přečti si soukromý zprávy...
Mějte se fajn
Napsal: čtv bře 27, 2008 19:17
od martinko
diky za rady ale este by som chcel vedet ako je to s tou rucickou teplomera
Napsal: čtv bře 27, 2008 19:26
od ferino28
Ak je ta biela suspenzia mastna tak nie je co riesit. Bud je v haji tesnenie alebo hlava (co je menej pravdepodobne). Na Nexii sa nema ako inak dostat olej do vody. Inak, ak je zmes uz v oleji, tak to urcite aj zle maze. Ja osobne som este nikdy nespozoroval v expanzke (pokial je vsetko v poriadku) ziadnu penu a ani neviem preco by sa tam mala tvorit a to na nijakom aute. Ale to je moja skusenost, mozno ma niekto aj inu. Mat taketo problemy, tak by som si to dal urcite pretlakovat a mozno by som to dal aj preventivne vymenit. Lepsie je vymenit tesnenie ako ostat niekde vysiet s zavarenym motorom. Ak sa motor niekolko krat zavari tak uz asi nebude stacit vymenit to tesnenie, zrejma bude treba tu hlavu zrovnat co uz je o niecom inom (myslim financne), nehovoriac, ze moze ta hlava aj prasknut, co uz je zlozitejsie na opravu. Inak ak by tu hlavu neskontrolovali aspon tym sprejom na praskliny (moc servisov ho nema) este pred montazou, tak sa ta oprava moze znacne predrazit (vlastna skusenost).
Napsal: pát bře 28, 2008 09:07
od Hynek
To ale není olej ve vodě! Jedná se pouze o vzdušnou vlhkost, která zkondensuje a motor , pokud se dokonale neprohřeje, nedokáže tuto vlhkost "odpařit" a ta se pak sráží na chladných místech, jako je víčko nebo měrka.
Proto se také doporučuje dřívější výměna oleje, pokud se jezdí na krátké vzdálenosti, tuším pod 15 km.
V případě proniknutí vody do oleje se z něj stává emulze, která se dá velmi lehce i laikem poznat. Olej je buďto čirý nebo tmavý, podle toho, jak dlouho v motoru je. Jakmile dostane mléčný nádech je to průser, který je nutno řešit, ale pěna na víčku je normální projev prostředí vzdušné vlhkosti, oleje a teploty.
Napsal: pát bře 28, 2008 10:51
od conpet
Taky jsem byl vodník
nádržka mě syčela trvale i po zastavení.
Napsal: pát bře 28, 2008 18:16
od ferino28
Jazdim denne 4 x 2 km + sem tam nieco dlhsie (napr. 7 km), parkujem vonku asi 3 metre od rieky, leto, zima a nikdy som nic nespozoroval na oleji, ale menim ho pravidelne napr. po kazdych 6000-8000 km. Inak som pisal o tej suspenzii pri studenom motore a na vycku expanzky, tam urcite nema byt preco mastna. Uz ma to necham tak, nech si robi kto chce co chce.
Napsal: pát bře 28, 2008 21:45
od Habron
Ručička teploměru se musí začít hýbat, když se teplota kapaliny v motoru ohřeje na teplotu, kdy otevírá termostat, nebo tak nějak přibližně by to mělo být (neberte mě přliš za slova, ale takhle nějak to funguje prakticky na všech benzínových autech, co jsem možnost kdy vyzkoušet - prostě hadice od motoru k chladiči se začne ohřívat a přibližně v tu chvíli se začne zvedat ručička teploty).
Při současných ranních teplotách kolem 10°C tak přibližně po třech až pěti km běžné jízdy.