Stránka 2 z 3
Napsal: pát dub 11, 2008 14:12
od Richard
Napsal: pát dub 11, 2008 21:15
od Picasso
A proč by jsi šel radši do těch 15" - tek?Nebylo by to pak moc vysoký?Aby to pak nevypadalo jako koza?Nedokážu si to představit,ale po pravdě řečeno jsem o tom taky uvažoval a není vyloučeno,že je neprodám a nekoupím ty 15"-ky.Ale muselo by mě to nějak přesvědčit.Na druhé straně si klidně nechám poradit.
Napsal: pát dub 11, 2008 23:43
od Ivoš
15ky vypadají líp bezesporu....a dá se na ně dát normální pneu, takže to nebudeš mít jako žebřiňák
Napsal: sob dub 12, 2008 00:08
od Hanzy
Napsal: sob dub 12, 2008 00:10
od Ivoš
Tak mi to vysvětli ty, jak je to doopravdy
Napsal: sob dub 12, 2008 12:20
od Richard
Picasso píše:A proč by jsi šel radši do těch 15" - tek?Nebylo by to pak moc vysoký?Aby to pak nevypadalo jako koza?Nedokážu si to představit,ale po pravdě řečeno jsem o tom taky uvažoval a není vyloučeno,že je neprodám a nekoupím ty 15"-ky.Ale muselo by mě to nějak přesvědčit.Na druhé straně si klidně nechám poradit.
Kolo je větší a guma nižší. origo je 185/65/14 a na 15 ráfky dáš 195/55/15, tedy nižší profil. Kola mají stejný celkový průměr, tachometr nekecá nesmysly a mimo to jsou i ve velkým techničáku zapsaný, takže žádný problém
Myslím že Nubi má i na sloupku u řidiče na nálepce o tlaku tyhle 2 průměry ráfků uvedeny
A ještě jedna poznámka, Daewoo používá dost vysoké ET ráfku plech má ET 49 a u 15" hliníků píšou snad ET 54. ET je tzv. zális, může být kladný nebo záporný a vyjadřuje o kolik mm je posunuta dosedací plocha ráfku od osy ráfku. Cifra ET 54 značí, že kolo je dost zapuštěné. Hezčí je ET cca 37 nebo i o malinko míň, kola se jakoby víc vysunou směrem ven a nejsou tak utopená.
Koukal jsem do svého techničáku a schválené je 6Jx15 ET 54 a pneu 195/55 R15 V
Napsal: pon dub 14, 2008 19:25
od Richard
No Rudlo, teoreticky jo, ale úřední šiml je nevyzpytatelnej
je možný, že by ti 205 někde při propérování mohly škrtat o lemy blatníků zvláště, pokud máš i nižší ET. Např. v manuálu na Nubi píšou, že se při použití ráfků 15" nesmí používat řetězy, asi se nevejdou, ono i se 14" tam moc místa není
ET dost ovlivňuje "škrtání" o blatníky např. ET 54 je hodně utopený ET kolem 35 je hezčí víc vystrkuje ráfky z blatníků ET kolem 0 či - už by se nemuselo vejít
Napsal: pon dub 14, 2008 20:44
od Ivoš
Otázkou je, jak je to u Tacumy....U Nubi Kombika jsem museli lemy trochu ohnout, aby neškrtaly...zkoušeli jsme je dát i na Sedana a tam se nevešly vůbec....ten zadek je u Sedana užší než u Kombajna.
Napsal: úte dub 15, 2008 08:33
od Tomáš
Tacuma má šrouby s roztečí jako Matiz ???
Nevím , jen mě to zarazilo ........
Napsal: úte dub 15, 2008 12:44
od Brainman
Aby te z toho rozcileni nekleplo
a nemas pravdu. Steft je samozrejme lepsi nez sroub a to z dvou duvodu, zaprve je lepsi manipulace s kolem pri nandavani a za druhe nemusis mit dve sady sroubu ( to z duvodu ruzne tloustky materialu rafku, vadi to hlavne vzadu kde prosroubujes buben a sroub ti sktrta o brzdy. Za druhe nevim jestli je dobre oznaceni samoutahovaci, ale na plechove a hlinikove rafky se pouziva rozdilny radius konusu, na hlinikove se pozivaji s ostrym uhlem a na plechove s tupym. Proto se muze stat ze pokud pouzijes hlavu z plechacu na hlinik nema to spravnou dosedaci plochu a muze se stat ze se povoluji. It´s all.
Napsal: úte dub 15, 2008 14:05
od Hanzy
Ja a rozcilit se to jde hodne stezi me jen tak neco a nekdo nerozhodi...
To teda bych rek je hodne diskutabilni ted jsem prehazoval kola na 5 autech z toho 3 byly sroubove a 2 steftove a muzu rict ze sroubove se prave nandavaji lip nebot se nemusis trefovat primo na srouby jen nahodis na stred a pak v klidu natocis na diry navic ted jsem daval podlozky a musel jsem zhanet se stefty a to byl problem kdezto tak staci jen delsi srouby takze si myslim ze srouby maji x vyhod oproti steftum ale pro samotny normalni provoz bez vymysleni ptakovin jako podlozky je to bych rek suma fuk ale ze bych nemel pravdu to si nemyslim...
Slova z praxe....
Napsal: úte dub 15, 2008 14:22
od Ivoš
Já třeba vždycky proklínám, že máme na Nubirách šrouby, protože když nahazuju kola - ty hliníkáče - tak je tam větší díra, než je středovej výstupek...doteď tam nebyly ty středící kroužky, takže nahazování bylo šílený....a tehdy mě vždycky napadlo, že by bylo super mít tam štefty. Teď už tam kroužky budou, tak to třeba bude lepší, ale i tak jsem zvědavej, jaký to zas bude.
Podle dnešních zpráv jsou už disky v lakovně a do týdne by měly být hotový
Hurááá
Asi nás neminou i nový gumy (doufali jsme, že vydrží ještě sezonu, ale chlapík, co ty kola dělal nebyl moc nadšenej, tím, že bychom je chtěli zpět....)...říkal, že nám dá nějakou nabídku, ale dneska jsme narazili na 205/45 R16 se symbolem V Matador (dál nevím) za 1 260 Kč/ks na Ráj Pneu....podle příspěvku jsou to gumy na normální jízdu, jsou tichý a když se s tím řádí, tak jdou po 15 000 km do kytek, ale tohle najedem tak za 4 roky, takže skóre je fajn
Napsal: úte dub 15, 2008 14:25
od Hanzy