Alu kola na Nubiru
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Picasso, nejde ani o ten rozměr (maximálně ti bude kecat tachometr), ale gumy 185/60/14 mají nosnost 82 tedy 475 kg a na Nubi je potřeba alespoň 86 tedy 530kg Označení nosnosti najdeš spolu s rychlostním indexem. Na Nubi potřebuješ gumy 185/65x14 86H H= guma do 210km/hod. Jestli máš na gumě T ta je jen do 190 ! a to je málo:!:
Nechci strašit, ale když použiješ na Nubi gumu s nižší nosností a možná i s nižším rychl. indexem, může se ti stát, že např. v létě při rychlé jízdě ve vedru na dálnici se guma rozpadne a je to pak tóčo
Nechci ti kazit radost, ale kdybych měl zbytečný peníze dal bych na Nubi určitě 15" disky rozdíl v ceně mezi 14 a 15 je skoro nulový....
Nechci strašit, ale když použiješ na Nubi gumu s nižší nosností a možná i s nižším rychl. indexem, může se ti stát, že např. v létě při rychlé jízdě ve vedru na dálnici se guma rozpadne a je to pak tóčo
Nechci ti kazit radost, ale kdybych měl zbytečný peníze dal bych na Nubi určitě 15" disky rozdíl v ceně mezi 14 a 15 je skoro nulový....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Reklama
A proč by jsi šel radši do těch 15" - tek?Nebylo by to pak moc vysoký?Aby to pak nevypadalo jako koza?Nedokážu si to představit,ale po pravdě řečeno jsem o tom taky uvažoval a není vyloučeno,že je neprodám a nekoupím ty 15"-ky.Ale muselo by mě to nějak přesvědčit.Na druhé straně si klidně nechám poradit.
Daewoo Nubira II combi 09/2000 - 1,6DOHC 16V,78kW - radio CD,ABS,2xAirbag,klima,el.okna+zrcátka,Alu Platin,červená 70U
Momentálně bez vozidla
Momentálně bez vozidla
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Jake samodotahovaci co to placate tady za nesmysly a to same jestli je lepsi steft nebo sroub co to je za logik nesmysly,rek bych ze placate hodne mimo misu...je uplne jedno jestli je sroub a zavit v vne nebo steft a matka a ty samodotahovaci matky me dostaly nejvic to jako je co???Ivoš píše:Jééé, zase jeden co mě chytá za slovo Ty šrouby co tam jsou přece fungují tak, že jakmile je utáhneš, tak se nestane, že se vyšroubujou ven (třeba při jízdě...)...jak se jim říká normálně? Samodotahovací?Tomáš píše:Tak to mě zarazilo , II Nubi má štefty ? Proč to mění , šroub je přece lepší , no nevím .
Nejlepší to má Ivoš tem má samoutahovací šrouby ...... Ivošku , co to je....
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Kolo je větší a guma nižší. origo je 185/65/14 a na 15 ráfky dáš 195/55/15, tedy nižší profil. Kola mají stejný celkový průměr, tachometr nekecá nesmysly a mimo to jsou i ve velkým techničáku zapsaný, takže žádný problém Myslím že Nubi má i na sloupku u řidiče na nálepce o tlaku tyhle 2 průměry ráfků uvedeny A ještě jedna poznámka, Daewoo používá dost vysoké ET ráfku plech má ET 49 a u 15" hliníků píšou snad ET 54. ET je tzv. zális, může být kladný nebo záporný a vyjadřuje o kolik mm je posunuta dosedací plocha ráfku od osy ráfku. Cifra ET 54 značí, že kolo je dost zapuštěné. Hezčí je ET cca 37 nebo i o malinko míň, kola se jakoby víc vysunou směrem ven a nejsou tak utopená.Picasso píše:A proč by jsi šel radši do těch 15" - tek?Nebylo by to pak moc vysoký?Aby to pak nevypadalo jako koza?Nedokážu si to představit,ale po pravdě řečeno jsem o tom taky uvažoval a není vyloučeno,že je neprodám a nekoupím ty 15"-ky.Ale muselo by mě to nějak přesvědčit.Na druhé straně si klidně nechám poradit.
Koukal jsem do svého techničáku a schválené je 6Jx15 ET 54 a pneu 195/55 R15 V
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
No Rudlo, teoreticky jo, ale úřední šiml je nevyzpytatelnej je možný, že by ti 205 někde při propérování mohly škrtat o lemy blatníků zvláště, pokud máš i nižší ET. Např. v manuálu na Nubi píšou, že se při použití ráfků 15" nesmí používat řetězy, asi se nevejdou, ono i se 14" tam moc místa není
ET dost ovlivňuje "škrtání" o blatníky např. ET 54 je hodně utopený ET kolem 35 je hezčí víc vystrkuje ráfky z blatníků ET kolem 0 či - už by se nemuselo vejít
ET dost ovlivňuje "škrtání" o blatníky např. ET 54 je hodně utopený ET kolem 35 je hezčí víc vystrkuje ráfky z blatníků ET kolem 0 či - už by se nemuselo vejít
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
Aby te z toho rozcileni nekleplo a nemas pravdu. Steft je samozrejme lepsi nez sroub a to z dvou duvodu, zaprve je lepsi manipulace s kolem pri nandavani a za druhe nemusis mit dve sady sroubu ( to z duvodu ruzne tloustky materialu rafku, vadi to hlavne vzadu kde prosroubujes buben a sroub ti sktrta o brzdy. Za druhe nevim jestli je dobre oznaceni samoutahovaci, ale na plechove a hlinikove rafky se pouziva rozdilny radius konusu, na hlinikove se pozivaji s ostrym uhlem a na plechove s tupym. Proto se muze stat ze pokud pouzijes hlavu z plechacu na hlinik nema to spravnou dosedaci plochu a muze se stat ze se povoluji. It´s all.Hanzy píše:Jake samodotahovaci co to placate tady za nesmysly a to same jestli je lepsi steft nebo sroub co to je za logik nesmysly,rek bych ze placate hodne mimo misu...je uplne jedno jestli je sroub a zavit v vne nebo steft a matka a ty samodotahovaci matky me dostaly nejvic to jako je co???Ivoš píše:Jééé, zase jeden co mě chytá za slovo Ty šrouby co tam jsou přece fungují tak, že jakmile je utáhneš, tak se nestane, že se vyšroubujou ven (třeba při jízdě...)...jak se jim říká normálně? Samodotahovací?Tomáš píše:Tak to mě zarazilo , II Nubi má štefty ? Proč to mění , šroub je přece lepší , no nevím .
Nejlepší to má Ivoš tem má samoutahovací šrouby ...... Ivošku , co to je....
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Ja a rozcilit se to jde hodne stezi me jen tak neco a nekdo nerozhodi...
To teda bych rek je hodne diskutabilni ted jsem prehazoval kola na 5 autech z toho 3 byly sroubove a 2 steftove a muzu rict ze sroubove se prave nandavaji lip nebot se nemusis trefovat primo na srouby jen nahodis na stred a pak v klidu natocis na diry navic ted jsem daval podlozky a musel jsem zhanet se stefty a to byl problem kdezto tak staci jen delsi srouby takze si myslim ze srouby maji x vyhod oproti steftum ale pro samotny normalni provoz bez vymysleni ptakovin jako podlozky je to bych rek suma fuk ale ze bych nemel pravdu to si nemyslim... Slova z praxe....
To teda bych rek je hodne diskutabilni ted jsem prehazoval kola na 5 autech z toho 3 byly sroubove a 2 steftove a muzu rict ze sroubove se prave nandavaji lip nebot se nemusis trefovat primo na srouby jen nahodis na stred a pak v klidu natocis na diry navic ted jsem daval podlozky a musel jsem zhanet se stefty a to byl problem kdezto tak staci jen delsi srouby takze si myslim ze srouby maji x vyhod oproti steftum ale pro samotny normalni provoz bez vymysleni ptakovin jako podlozky je to bych rek suma fuk ale ze bych nemel pravdu to si nemyslim... Slova z praxe....
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
Já třeba vždycky proklínám, že máme na Nubirách šrouby, protože když nahazuju kola - ty hliníkáče - tak je tam větší díra, než je středovej výstupek...doteď tam nebyly ty středící kroužky, takže nahazování bylo šílený....a tehdy mě vždycky napadlo, že by bylo super mít tam štefty. Teď už tam kroužky budou, tak to třeba bude lepší, ale i tak jsem zvědavej, jaký to zas bude.
Podle dnešních zpráv jsou už disky v lakovně a do týdne by měly být hotový Hurááá Asi nás neminou i nový gumy (doufali jsme, že vydrží ještě sezonu, ale chlapík, co ty kola dělal nebyl moc nadšenej, tím, že bychom je chtěli zpět....)...říkal, že nám dá nějakou nabídku, ale dneska jsme narazili na 205/45 R16 se symbolem V Matador (dál nevím) za 1 260 Kč/ks na Ráj Pneu....podle příspěvku jsou to gumy na normální jízdu, jsou tichý a když se s tím řádí, tak jdou po 15 000 km do kytek, ale tohle najedem tak za 4 roky, takže skóre je fajn
Podle dnešních zpráv jsou už disky v lakovně a do týdne by měly být hotový Hurááá Asi nás neminou i nový gumy (doufali jsme, že vydrží ještě sezonu, ale chlapík, co ty kola dělal nebyl moc nadšenej, tím, že bychom je chtěli zpět....)...říkal, že nám dá nějakou nabídku, ale dneska jsme narazili na 205/45 R16 se symbolem V Matador (dál nevím) za 1 260 Kč/ks na Ráj Pneu....podle příspěvku jsou to gumy na normální jízdu, jsou tichý a když se s tím řádí, tak jdou po 15 000 km do kytek, ale tohle najedem tak za 4 roky, takže skóre je fajn
Naposledy upravil(a) Ivoš dne úte dub 15, 2008 14:26, celkem upraveno 1 x.
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
No kdyz ti nesedi stred tak to verim to by ti stefty pomohly to musis mit o toho orgasmus nez to trefis...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG