Stránka 2 z 2

Napsal: sob bře 29, 2008 16:17
od conpet
Nevím jak 16V ale u 8V žádná voda nevyteče, když otevřu nádobku ani na volnoběh , tak nevím jestli tam ty vody nemáš moc :roll: ale to asi ne.

Napsal: ned bře 30, 2008 09:29
od vladimir fodor
Caute pani.ked ti vyhadzuje vodu z vyrovnavacej nadrzky tak je viac aka pravdepodobne ze je prasknute tesnsnie pod hlavou.Mne to robilo to iste len mne este premokal olej spod hlavy.Prakticky som menil tesnenie koli oleju a odstranil som aj tlakovanie.Ak ti tlakuje co aj v malom mnozstve tak ti postupne zavzdusni chladiaci sistem a nechce to kurit.Podla mna Espera kuria dobre a to moje tiez. :P

Napsal: ned bře 30, 2008 13:39
od conpet
Tak jo, až budeš mít studenej motor (nejlíp ráno) tak odevři nádržku a nastartuj, pokud půjde z nádržky pára je to jasný, ale nebude to pára protože motor je ještě studenej, jsou to výfukové plyny. Bude to těsnění.

Napsal: pon bře 31, 2008 10:15
od ajofo
Asi to bude to tesneni pod hlavou ale menit ho zatial nebudem lebo je to dost draha zalezitost.A co sa tyka toho tlakovania vody.Ja si myslim ze je to uplne normalny jav lebo keby netlakovalo tak je si myslim zla vodna pumpa a to vyvieranie je uplne v pohode aj na vyku co je na nadrzke je pisane otvarat pomaly.Ked je motor studeny tak tam nieje ziadny tlak len pri zohriatom motore.Inac mi to kury velmi dobre.

POMOC

Napsal: stř dub 09, 2008 17:56
od benky71
Nemá náhodou niekto tú hliníkovú prírubu v ktorej je termostat,podarilo sa mi odlomiť jednu uchytku.Ak niekto má tak dajte vedieť,tu niekde v blízkom okolí.Dík.

Napsal: stř dub 09, 2008 20:14
od ajofo
a co tak v mototechne?alebo na vrakaci v BA.

termostat.

Napsal: pon dub 21, 2008 17:49
od benky71
možno to je tu už otrepaná téma,ale musím.Menil som termostat a aj chladiacu zmes.Ručička na prístrojovke ukazuje 0,5 cm pod strednú rysku a teplota motora je O.K.Zdá sa mi,ako keby snímač teploty bol na chladiči a nie niekde na motore.Keď som motor nechal bežať na mieste,pekne ručička vystúpila na stred a potom troška klesla.Za jazdy mimo mesta mi nikdy nevystúpi na stred,len 0,5cm pod,ale v meste ide na stred.tak už som sa tomu prestal čudovať.Termostat som odskúšal doma vo vriacej vode a je v poriadku.Menil som zbytočne termostat.Tak už to ďalej neriešim.Kúri v pohode ,spotreba v poriadku.ENDE

Napsal: pon dub 21, 2008 18:39
od conpet
Před zimou jsem vyměnil všechnu chl. kapalinu a taky mě to začalo ukazovat úplně jinak - míň. Asi ta nová nemrzka ten motor líp chladí :D Ale auto topí dobře , tak jsem to neřešil.

re.

Napsal: pon dub 21, 2008 18:42
od benky71
Tá ručička ukazuje veľmi oneskorene,skús po jazde nechať ešte chvílku motor bežať a potom ti ukáže presne stred.

Napsal: pon dub 21, 2008 23:08
od ppp
ked po jazde nechas bezat motor zatial co auto bude stat, bude sa zahrievat chladic, ktory za jazdy bez problemov vsetko uchladi. A rucicka bude stupat az kym sa nespusti ventilator. Preco ukazuje rucicka tak malo je aj mne zahadou ale vymena termostatu alebo nemrzky nepriniesla ziadnu zmenu. Neriesim to, pretoze to vyzera byt v poriadku. Jedine co nie je v poriadku, je ze nemam este furt zapojeny spinac ventilatoru, takze mi vetrak musi zopnut az RJ ked je rucicka na predposlednej ciarke.

Napsal: úte dub 22, 2008 09:54
od ajofo
Takze pani dnes som sa odhodlal na vymenu tesnenia pod hlavou.
Ked som asi po dvoch tyzdnoch pozrel na motor ze ho trocha prekontrolujem tak som bol uplne mimo.V expanzke bolo hotove mlieko motor zasraty od oleja a vody no hruza :oops: :oops: .Takze auto ide do servisu na pretesnenie. :lol: :lol:


mimochodom neviete co to vyjde?

Re: Espero a termostat

Napsal: pon zář 19, 2011 22:52
od ozzman
obnovím staršiu tému...necelé 2 mesiace dozadu mi menili termostat na espere s tým že keď som doniesol servisákovi termostat, povedal že mi predali zlý termostat že správny je ten kde je termostat napevno zaliaty v plaste t.j. je zaliaty v prírube ako nerozoberateľný celok. Nakoniec mi namontovali taký ako bol na aute, ten nerozoberateľný v plaste. Problém je že tá plastová príruba v ktorej je ten nový termostat zaliaty praskla a tečie mi to. Pozeral som v katalógu dielov a tam je termostat pre 1.5 vyobrazený ako rozoberateľný celok s 2 tesneniami, prírubou a držiakom do ktorého sa vkladá samotné teleso termostatu. Pozeral som to a mám dojem ako keby ten plastový nerozoberateľný bol ten z Lanosa. Vie mi niekto poradiť aký správny typ termostatu vlastne ide na espero 1.5 (A15MF)? Chcem tam dať niečo čo tam patrí od výroby a nie nejaké pochybné zlepence.

Re: Espero a termostat

Napsal: úte zář 20, 2011 11:43
od ppp
klasika, odzubali ta, plastovy je drahsi, takze vyssia marza, nemusia sa s nim tolko ondit a ked sa o chvilu zlomi tak si znova u nich aj s dalsimi euracikmi :lol:
navyse plastaky sa akoze montovali az do nubiry, takze je to original a nie pochybny zlepenec, ale v casoch espera o nich este nik nechyroval. Ale kedze je ten motor velmi podobny, kopa dielov je zamenna tak to samozrejme prehodit ide. Plastovy ma jedinu vyhodu a to ze ho "nemrzka" (stara 10rocna mozn odokonca nevhodna do tohoto motora) nevyzerie ako hlinikove puzdro. Inka ma hlavne nevyhody, lame sa (aspon tvrdili v obchode a po skusenostiach s feliciou im verim), je drahy. Ale vlastne este jedna vyhoda bvy sa nasla, bude dlhsie na trhu, Inak plastak je priblizne taky drahy ako vlozka s oboma hlinikovymi puzdrami. No mozno trosku lacnejsi ale len trosku. Zase mne sa zlomil aj hlinikovy domec ale to bola moja hlupost.
Inak podla manualu ma ist do 8V aj 16V motorov len 87stC ale ja mam 92stC a vsetko funguje v poriadku. Ono tych 5stC nie je nic a pri poposuvani sa v zapche cez leto ma nemrzka aj tak bez problemov 120stC.

Re: Espero a termostat

Napsal: úte zář 20, 2011 19:36
od ozzman
aha, tak vďaka za osvetlenie problematiky. Idem s tým do servisu, klasický termostat mám. Mám teda trvať aby mi tam dali to hliníkové rozoberateľné prevedenie? To plastové sa mi nepáči, tečie to, a aj vzhľadom že je to blízko výfukových zvodov by som tam dal kovové diely. Nemrzku som teraz dával novú (tú modrú). Tento prasknutý si eventuelne opravím epoxidom a nechám do rezervy.

Re: Espero a termostat

Napsal: úte zář 20, 2011 21:27
od ppp
ak chces mat termostat bez problemov tak chci hlinikovy dvojdielny domec ako tam bol original, jednak tam original bol (aj ked plastovy diel je zamenny) a hlavne len tak lahko nepraskne zatial co plastak vraj ano a ako tak citam tak je to naozaj tak
alebo sa vykasli na servis a termostat si vymenis aj sam, ak si kupis nove diely tak nemusis ani pouzivat silikon, aj ked ten je rana istoty, ale inak by to malo stacit tesnit len na gumene tesnenia, ktore su k tomu. Jedno je navlecene na vlozke termostatu a jedno je pod spodnym domcom.

inac este raz som si precital prvy prispevok, a mozno som zle obvinil sevisakov, mozno doslo len k nedorozumeniu. Niekto uz menil termostat predtym ak som spravne pochopil mal si tam uz predtym plastak. A servisaci videli ze im nesies vlozku, ale na motore mas plastak a s tym by nic nespravili, kedze pochybujem ze by na nase stare rarohy mali na sklade hlinikove domce termostatu. Takze asi mali na mysli, to, ze s tou vlozkou co si im priniesol nic nespravia a asi mali len ten novsi typ v plaste, ktovie s akymi motormi je to kompatibilne, predpokladam nejake ople, tak ti tam supli plastaka.