Stránka 2 z 8
aaa
Napsal: stř bře 12, 2008 22:23
od simone
Rádio je "podsvícené" diodami a ty nereagují stejně jako žárovky.
ty kokoso taku somarinu to kto ti povedal!!!!
snad na diody nepasuje ohmov zakon???
pošli svojho poradcu ... ved vieš kam a skontroluj KABLE uchytenie na kostru ale od zosika a autoradia ŤAHAJ samostatný kabel k baterke .
Kapacitor v aute je podla mna reklamný ťah akumulator / ako sa piše vyššie/ je tvrdý zdroj to pri napajani zo siete sa použivaju kandenzatory/ čo je vlastne kapacitor pre menej fundovaných/ ale to preto že trafo nema taku rýchlu odozvu. no dufam že som to nejako rozumne popísal ak nie
pracujem s tým od cca 89 roku aj v profi ozvučení. ak chceš viac napiš mi SS s konkretým zapojením a po prepočtoch ti odpoviem
aaa
Napsal: stř bře 12, 2008 22:42
od simone
A nechcelsom to písať do predchadzajucej reakcie rozoberte si svoje zosilovače a najdite si výkonove tranzistrory a v google vyhladavači si najdite prislušný datasheet a uvidite kolko FAKT zosiluje vaš zosik ako príklad vid obrazok zosilovací tranzistor v car amplifier Blaupunkt GTA 480 je tam použitý tranzistor B688
tam je výkon 80W ale pri 120V a 8A!!! a to vyrobiť v aute je ... kumšt da sa ale.... nejako tak zavadzaju vyrobcovia a hned je zo 480W len 80 Wak maš dobre kable a akumulator
proste ohmov zakon nepustí
Re: aaa
Napsal: stř bře 12, 2008 23:21
od ferino28
simone píše:A nechcelsom to písať do predchadzajucej reakcie rozoberte si svoje zosilovače a najdite si výkonove tranzistrory a v google vyhladavači si najdite prislušný datasheet a uvidite kolko FAKT zosiluje vaš zosik ako príklad vid obrazok zosilovací tranzistor v car amplifier Blaupunkt GTA 480 je tam použitý tranzistor B688
tam je výkon 80W ale pri 120V a 8A!!! a to vyrobiť v aute je ... kumšt da sa ale.... nejako tak zavadzaju vyrobcovia a hned je zo 480W len 80 Wak maš dobre kable a akumulator
proste ohmov zakon nepustí
Uz so to tu niekde pisal, ze na zosiku moze byt napisane co chce (aj reproduktoroch). Priblizny vykon sa da z casti odhadnut podla doporuceneho istenia (poistky). Inak je trocha blbost tahat k zosiku (normalne ozvucenie) "zvaracie kable" ako napajanie. Pre take jednoduche vysvetlenie si predstavte zasuvku 230 V v domacnosti kde dlzka toho kabla k nej je neporovnatelne vacsia ako dlzka v aute a z tej zasuvky vam napr. r. konvica atd. taha 10 A bez toho aby sa nieco prehrievalo. Ak zosik v aute ma skutocny (elektricky) prikon napr. 140 Watt, co je pri napati 14 V v aute prud 10 A, tak taky kabel o priereze 2.5 mm2 sa nemoze prehrievat, avsak vznikne tam ubytok na napati cca 0.11 V, co znamena ze zosik nedosiahne max. vykon, bude znizeny asi o 1 %, mozno 2% (pretoze to neni linearna charakteristika), co je podla mna zanedbatelne. Ale komu sa chce, nech si tam taha co chce, aj tak mu nebude v spickach stihat baterka a alternator. Apropo, treba si uvedomit, ze tranzistory (IO) je napajany cez nozicky ktore maju neporovnatelne mensi prierez, a ak by sa "zohrieval" privodny vodic, tak to by tie nozicky museli svietit na cerveno a DPS by sa musel zpalit.
Napsal: stř bře 12, 2008 23:37
od Hanzy
Souhlasi ja mam 600W zes pojistky ma 2x 20A zadni repro maximal 340W nominal 70W predni uz nevim presne ale kolem 280W max a nominal kolem 50W...a pere to slusne...
aaa
Napsal: čtv bře 13, 2008 09:36
od simone
Feerino suhlasim s tebou
ale späť k teme ten kapacitor predaj a poriadne sprav kablovanie a bude všetko OK
Napsal: čtv bře 13, 2008 17:14
od Franta P.
No a já mám podsvícení auta z diodových trubic a to je přímo připojené také na baterku a ty blikají nejvíce. Bliká to i když mám vyplej motor. Nevim kamarád než mi tu muziku prodal tak jí měl v nubiře a než si pořídil kapacitor tak mu to blikalo také a s kapacitorem mu to přestalo.
Napsal: čtv bře 13, 2008 21:00
od ferino28
Franta P. píše:No a já mám podsvícení auta z diodových trubic a to je přímo připojené také na baterku a ty blikají nejvíce. Bliká to i když mám vyplej motor. Nevim kamarád než mi tu muziku prodal tak jí měl v nubiře a než si pořídil kapacitor tak mu to blikalo také a s kapacitorem mu to přestalo.
Kapacitor je ako zasobnik energie a o kapacite 2 F je to uz naozaj slusne, navyse este malinko zvysuje napatie pre ten zosik. Tie trubice ti blikaju, pretoze su tie diody v nich asi zapojene seriovo/paralelne, a preto su citlive na kolisanie napatia. Ale aj tak si myslim, ze pokial nechces chodit po sutaziach, tak take blbosti netreba riesit, pretoze naplno to aj tak nemavas pustene casto, jednoducho sa s tym zmierit, ze ked tomu osolis, tak nieco ti bude preblikavat (vlasne budes mat barevnu hudbu zadara
)
Napsal: úte bře 18, 2008 14:56
od Franta P.
Tak sem koupil tenhle:
http://www.tipa.eu/cz/produkt/05580148- ... ,0f%7C24v/
akorád mě zmátlo že je tam 24V. to bude fungovat když auto má 12V???
max. napětí 20V (krátkodobě 24V)
Napsal: úte bře 18, 2008 15:00
od Hynek
Je to neskutečné co se tu dovídám! Bez komentáře! Píšte prosím jen o tom, čemu rozumíte pánové!
LAIK SE DIVÍ - ODBORNÍK ŽASNE !!!!
Slyšeli jste někdy termín sínusový a akustický výkon zesilovače?Proč by proboha na diody nedal použít Ohmův zákon? A mnoho jiných "chytrých" úvah, včetně srovnávání kabeláže střídavého napětí 220v a stejnosměrných 12V. Nemáte vůbec poněti o čem diskutujete!
Berte to prosím jako konstatování! Bez urážky, pokud by se někoho má slova dotkly!
Napsal: úte bře 18, 2008 15:02
od Hynek
To je nejvyšší napětí, na jaké jej můžeš použít! Nemělo by být překročeno ani ve špičkách!
Napsal: úte bře 18, 2008 15:15
od Franta P.
Takže ho tam můžu použít???
Napsal: úte bře 18, 2008 18:21
od Hynek
Jasan Františku, bez obav ho tam šoupni, nic se nestane. Pozor při prvním zapnutí, je to dost velký proudový náraz.Zkus to napřed zformovat přes odpor asi jeden kiloohm po dobu asi 10 minut.
Napsal: úte bře 18, 2008 18:39
od Franta P.
V návodu píšou že před uvedením do provozozu je nutné zapojit do obvodu paralelně přiložený rezistor. to je asi takový odpůrek přibalený ke šroubkum co tam jsou k tomu v pytlíku, ale už tam nepíšou kam přesně se to má připojit. ani ve schématu zapojení to není.
Napsal: úte bře 18, 2008 19:23
od Hynek
Paralelně , to znamená vlastně jakoby do "zkratu". Mezi plus a mínus.
To je tak zvaný "vybíjecí odpor."
Pokud by napětí na svorkách zůstalo , mohl by ses při náhodném zkratu těžce popálit. Vybíjecí proud tak obrovské kapacity může být řádově v desítkách ampér. Taková menší svářečka. Ty to zařízení třeba vypneš, ale vlastně velká energie,srovnatelná s akumulátorem, ti zůstane v kapacitě a průser je na světě.
Napsal: úte bře 18, 2008 19:44
od Franta P.
takže tim mám propojit + a - na kapacitoru? a nechat to tam nastálo???