Stránka 2 z 3

Napsal: sob úno 02, 2008 17:23
od JRD McLAREN
..a neni...
..just..

Napsal: sob úno 02, 2008 20:22
od conpet
Trochu odbočím. Otázka asi pro JRD :D na volnoběh motor asi po 2 minutách začne cukat a nakonec zdechne, po vyblikání závady chyba 45 - Lambda - příliš bohatá směs, znamená to teda že mě šel do výfuku nespálený benzín ?? :?:

Napsal: sob úno 02, 2008 20:27
od -peha-
S lambdou má pravdu JRDčko lebo aj kamarát jazdí na Esperku už pol roka bez lambdy :lol: teda nie že by sme nemali na novú ale má v háji krúžky a dymý jak lokomotiva a tak nová príde až po GO :lol: :lol: :lol:Jo tým som chcel povedať že aj bez Lamdy to jazdí normálne ani nešklbe :lol:

Napsal: sob úno 02, 2008 22:37
od palikx
no to ze to napise bohata smes neznamena ze je lambada v haji.spis to znamena ze ti motor zere jako blazen a jednotka pripadne vstriky motor krmi benzinem co se do nej vejde.
takze by to asi chtelo najit duvod proc to je bohaty.proto se to taky po 2 minutach udusi.
rozvody vstriky zapalovani palivove vedeni a hlavne regulacni ventil na liste.
jo a jeste to ze je to bohate opravdu muze znamenat nespaleny benzin ve vyfuku.

Napsal: ned úno 03, 2008 10:35
od Dark69
palikx píše:no to ze to napise bohata smes neznamena ze je lambada v haji.spis to znamena ze ti motor zere jako blazen a jednotka pripadne vstriky motor krmi benzinem co se do nej vejde.
takze by to asi chtelo najit duvod proc to je bohaty.proto se to taky po 2 minutach udusi.
rozvody vstriky zapalovani palivove vedeni a hlavne regulacni ventil na liste.
jo a jeste to ze je to bohate opravdu muze znamenat nespaleny benzin ve vyfuku.
uz ked ste pri tom tak mam jeden problem...ked nastartujem citim vzdy silno benzin aj ked je motor zohriaty....ked zastavim auto necham ho nastartovane na volnobeh pridem k vyfuku aj z neho silno citim benzin co si myslim nemalo by to tak byt citit z vyfuku....ked zaradim spatecku totalna katastrofa ako keby som jazdil na parnej lokomotive tolko dymu...neviem co s tym :roll: ..... a lambda ma pracovat v rozmedzi ci ako to je 0.8 do 1.2 a mne ukazuje ze 1.1 asi uz ju porazilo...a ten benzin preco je citit tak neviem neviem

Napsal: ned úno 03, 2008 11:19
od JRD McLAREN
Lamda ma pracovat cca od 0.180V do 1.100V cca...
podla toho ako sa hrajesh z plyn-pedalom..

takze neco je zle...

ja som mal tiez celkom zaujimavu poruchu..

odpojena lamba isla tak ako maaa,
prippojena behala okolo 800mV
a ze vadny kondenzatorik v ECU..
(ci co to bolo za SMD mrchu)

Napsal: ned úno 03, 2008 13:28
od Dark69
JRD McLAREN píše:Lamda ma pracovat cca od 0.180V do 1.100V cca...
podla toho ako sa hrajesh z plyn-pedalom..

takze neco je zle...

ja som mal tiez celkom zaujimavu poruchu..

odpojena lamba isla tak ako maaa,
prippojena behala okolo 800mV
a ze vadny kondenzatorik v ECU..
(ci co to bolo za SMD mrchu)
jaaj takze pravdepodobne mam nieco zle..alebo uz odisla lambda sonda ano??takze asi ma caka servis :cry: :cry:

Napsal: ned úno 03, 2008 14:29
od palikx
ja nevim ale lambda nemusela odejit.zkusil bych ji odpojit co to bude delat.
jak jsem rekl moc benzinu muze zpusobovat vysoky tlak v systemu.
a samozrejme i poskozena ridici jednotka.
na diagnostice by bylo videt cas vstrikovani.
pokud nebudete jezdit v takovyhle pripadech do servisu na diagnostiku nikdy na problem neprijdete

Napsal: ned úno 03, 2008 21:49
od SK
otazka???

mam 5 kablikovu lambdu po merani som zistil ze ohrevom dosiahnem pracovnu teplotu zhruba za 45-60 sec...........cize ak nahradim 1 kablikovu nevyhrievanu v NEXII touto a spravim si nejaky jednoduchy obvod co bude kontrolovat aby bola lambda vyhriata mal by motor menej "zrat" pri mestskej prevadzke????

co na to povedia skusenejsi???

v mestskej premavke mam spotrebu cca 13-14 lit./100 km (pozor jazdim 4-6x denne trasu 1-2km v intervaloch asi 3 hodin cize stale dokonale chladny motor a takmer 100% trasy idem na sytic.
koli tejto prevadzke aj menim olej v intervaloch 5-6 tis km

Napsal: ned úno 03, 2008 22:05
od ferino28
PeterMI_SK píše:otazka???

mam 5 kablikovu lambdu po merani som zistil ze ohrevom dosiahnem pracovnu teplotu zhruba za 45-60 sec...........cize ak nahradim 1 kablikovu nevyhrievanu v NEXII touto a spravim si nejaky jednoduchy obvod co bude kontrolovat aby bola lambda vyhriata mal by motor menej "zrat" pri mestskej prevadzke????

co na to povedia skusenejsi???

v mestskej premavke mam spotrebu cca 13-14 lit./100 km (pozor jazdim 4-6x denne trasu 1-2km v intervaloch asi 3 hodin cize stale dokonale chladny motor a takmer 100% trasy idem na sytic.
koli tejto prevadzke aj menim olej v intervaloch 5-6 tis km
No, ten olej, ze menis, noo, zodpovedne. Uvaha je to pekna, ale pochybujem, ze by ju niekto realizoval a tiez, ze by to prinieslo nejaku vyraznejsiu usporu. Ak uberies benzin na studenom motore (lepsie povedane - ochudobnis zmes) tak ti motor bude "dechnut". Ja tiez jazdim caste a kratke trasy kazdy den (rano - maly do skoly, na obed znova, navyse prestavujem a tak neustale do stavebnin a tak pod.) a spotrebu mam (pri poslednom tankovani) 11,2 l/100 km. Som zo severu slovenska. Je kopu inych veci, ktore maju zasadny vplyv na spotrebu, takze neni potreba vsetko zhadzovat na lamda sondu.

Napsal: ned úno 03, 2008 22:41
od JRD McLAREN
..NO..
Lamda ma viac nez vplyv na spotrebu, vplyv na emisie..
cize by si dosiahol mozno toho, ze by davala "pouzitelne hodnoty" uz za studena..
ale prd by si to pomohlo,...
lebo ECU ide za studena podla uplne ineho programu..

mozno by ti ale pomohlo WEBASTO..

Napsal: pon úno 04, 2008 09:04
od SK
JRD McLAREN píše:..NO..
Lamda ma viac nez vplyv na spotrebu, vplyv na emisie..
cize by si dosiahol mozno toho, ze by davala "pouzitelne hodnoty" uz za studena..
ale prd by si to pomohlo,...
lebo ECU ide za studena podla uplne ineho programu..

mozno by ti ale pomohlo WEBASTO..
nooo nezavisle kurenie som rozmyslal ze by bolo najlepsie......a prinieslo by urcite lepsiu tepelnu pohodu a aj spotrebu.

Len o tej 5 kablikovej som uvazoval lebo ta spotreba je blazniva :D a inac som skusal aj vypojit lambdu a chodit bez nej.........tak spotreba bola asi 1lit mozno 1.5lit nizsia ako s lambdou. Ale bol som aj na emiske kolo znameho a hned to ukazovalo ovela vyssie hodnoty.

Napsal: pon úno 04, 2008 18:57
od conpet

Napsal: pon úno 04, 2008 18:59
od SK
ja nemam problem s lambdou........moja lambda ma asi 1.5 roka a funguje spravne...len je 1 kablikova...a 5 kablik mam k dispozicii doma............koli tomu ta uvaha.

Napsal: úte úno 05, 2008 16:00
od SK
JRD McLAREN píše:..NO..
lebo ECU ide za studena podla uplne ineho programu..
ano viem ale ak sa nemylim tak spustacom pre prepnutie do rezimu riadenia emisii pomocou spatnej slucky (lambdy) je prave objavenie sa napatovej spicky na lambda sonde niekde okolo 1V