Stránka 2 z 3

Napsal: čtv led 31, 2008 23:18
od Robert
Aby to trochu jelo, tak se tomu musí šlapat po krku a z toho jednoznačně plyne, že to bude žrát. Se spotřebou nejsem nijak spokojen, ale vzhledem k tomu, že mám ještě jedno auto, tak je u Matize spotřeba poloviční, tak to neřeším ;)

Napsal: pát úno 01, 2008 08:53
od Rado77
Presne, keby sa jazdilo s Matizkom 90 - 100 po dialnici, spotreba by bola super. Ale ked nechcem brzdit dialnicnu premavku, treba ist 130 a viac, a tam ide spotreba hore. Ale do mesta zase, ked su prazdnejsie cesty a nejde sa stylom 1-2, tak je spotreba vcelku ok.

Napsal: pát úno 01, 2008 16:28
od jakub
ja jenom jeste k tem spotrebam 7,5 maximalne a tak ... mno asi takto, prijedte do liberce v zime a pojdte jezdit tak, ze mate nejaky dany cas na presun, tedy nejake ekoralye je pase - nerikam krev, ale pomalu to proste nejde ...

potom ponechme stranou naprosto depresivni plany jet po dalnici 90 (navic tachometrovych), ale pripustme 130 real (v pripade matize je to neco nad 140 tachometrovych :)

to jenom k te spotrebe ... nebavim se o zadnem krvavem tempu, ale proste nemam tolik casu na jezdeni, abych si mohl dovolit ekojizdu :) na sotrebu si vicemene nestezuji, navic sla mirne dolu :)

Napsal: pát úno 01, 2008 18:53
od Rado77
Takze tolko sme napisali k teme "prorezly vyfuk po 45" :D

Caute

Napsal: pon úno 11, 2008 17:18
od alvin
uvidím,čo povie spotreba,keď prezujem na letné,ale nemôžem súhlasiť s tým,že maloobjemové vozy sú náchylne apriori k vyššej spotrebe,na TICu-čo malo ešte navyše karburátorvý motor,sa mi na zimných gumách podarilo okolo 5,2 na 100km,inak tie zimné gumy urobia svoje,hlavne,keď sú len na jednej z náprav,vtedy je schopná spotreba v zime stúpnu až o vyše 2,5 l na 100 km a závisí to dosť aj od hustenia pneu,radšej nejakú tú desatinku navyše. Inak nechce sa mi tu otvárať kvôli tomuto nová téma,ani pátrať v starých,ale ako som spomínal bol som na servis. prehliadke,zistili mi nutnosť výmeny LP spodného rana,predbežnú kalkuláciu dali na 5 000 SK,tak už to mám hotové a vyšlo to so všetkým na necelé 2 tisícky,takže žiadna dráma 8) 8) 8)

Návrat k tematu

Napsal: úte úno 12, 2008 09:13
od Vazoun
Abychom se vrátili k tematu - prorezlý výfuk - abych Tě " Jakube " trochu uklidnil,tak mně odešel zadní díl výfuku při necelých 30.000 km. O svýho Matízka pečuji možná až příliš,má pravidelné servisní prohlídky,je od začátku garážovaný - no a vidíš - taky proreznul.Jinak dnes při najetých 41.200km mám veškeré ostatní díly originál a bez problémů a moje spotřeba je 5.8 - 6.2 podle způsobu jízdy.V zimním období o něco více.
Zdravím všechny na foru a přeji hezký den :lol: " Vazoun " :lol:
------------------------------
Člen Matiz clubu reg. čís. 20 :P
Matiz SE sv.zel.metlina U38 r.v. 07/2002 STK+Emise do 07/2008

Napsal: úte úno 12, 2008 10:00
od Rado77
Kokso ale pri 30tkm a uz odhrdzavie vyfuk, to je dost sila. Ja som menil zadny diel po 70 - 80 tkm, vnutri samozrejme uz vysypany a paradoxne z hornej strany tlmica bola vyzrata diera. Skoda ze to potom robi taky ramus, inak by som tam ten zadny diel nechal az kym neodhnije uplne :) Koncovy diel som kupil dost lacno (urcite Poliak), tak som zvedavy kolko vydrzi

Napsal: úte úno 12, 2008 18:05
od alvin
Rado,čo mám skusenosti,pri výfuku nerozhodujú ani tak kilometre,ako roky.Pri španielákoch,francuzákoch a kórejcoch je kritická doba okolo 5 rokov,keď sa objavia prvé diery,ale po opravách ešte môže vydržať aj 8-9 rokov.

Napsal: úte úno 12, 2008 18:44
od sepo
aby som aj ja trocha prispel tak pri dakych 70 000 odisla zadna cast vyfuku vypalila sa diera v strede hore,drziaky vyfukoveho potrubia zacali v zadnej casti odpadavat pri dakych 60 000 v spoj medzi prvou a druhou castou sa rozpadol pri 90 000 lepsie povedane v spoji prehrdzavel.
Okrem zadnej casti ktoru som musel vymenit sa zvisok pozvaralo no a podla odborneho odhadu chlapa co to zvaral ma zivotnost rok potom ho bude treba vymenit cely za novy...

Taktéž proruzlý výfuk

Napsal: čtv úno 21, 2008 10:09
od Radys
Zdravím všechny,
na matizkovi mam najeto cca 50.000 km a nechtel sem verit vlastnim usim, kdyz se mi zacal zvuk matizka zdat jako bych mel diru ve vyfuku. Vlezl sem pod nej a me obavy se potvrdily. Byla kompletne uhnila trubka od motoru tesne u tlumice vyfuku. Matizek sice neni garazovany, ale toto se prece nemuze stat u 4 roky stareho auta. ekde udelali soudruzi kontrukteri chybu.
Jine problemy jsem zatim nezjistil.

Radek

Výfuk

Napsal: čtv úno 21, 2008 14:33
od Vazoun
Nazdar " Radysi " přečti si předchozí můj příspěvek a zjistíš,že to možné je ! Do záruky nic a krátce po ní - už to bylo. Ze spod zadní díl jako nový a ze zhora prorezivělý jako prase. Mám Matize SE/ Korejce r.v.07/2002 a garážovanýho a vidíš - výfuk odešel při necelých 30.000km.Tak nesmutni,
stála mne výměna něco kolem 23stovek i s prací a zatím ostatní díly OK.
Nic jiného se nemuselo měnit - vše je origoš a zatím v cajku :lol: čau všechny Vás na foru zdraví :lol: " Vazoun " :lol:

Napsal: pát úno 22, 2008 17:18
od V.Brousek
Ahoj Vazoune, a já mám přesně opačný názor, což dokládá můj výfuk. Stáří 8 let, najeto 80000 km a vše, kromě vlnovce originál a i ten vlnovec jsem měnil preventivně, abych si v zahraničí zbytečně nezkomplikoval život.

Napsal: pát úno 22, 2008 19:12
od Topol
Pěkný den :D
No jó Václave ale ty ho natíráš i zevnitř jednou vejfuk jednou sebe :lol: Ale bez legrace na vejfuk už jsem to psal jsou nejhorší krátký trasy !!! To ti zkondenzuje uvnitř voda a nevyschne /taky odchází hlavně zadní díl který se ohřeje jako poslední/ a přitom zvenčí je jak nový :twisted:
Ať nám jezdí a nezlobí :P

Napsal: pát úno 22, 2008 19:43
od Rado77
Ja by som este tak dodal; ano, kratke trasy tomu neprospievaju a ta kondenzovana voda potom vyzerie prepazky v tlmicoch, aj ked je zvonku vyfuk nablyskany. Ale aj osetrenie zvonku ma vyznam, ved kolko vyfukov uhnilo a zkorodovalo durch zvonku trebars v spojoch, alebo cele rury... Tak ci onak, vyfuk je len vyfuk a jednoducho odide. Je pravdou ten vek, nie pocet km (ja automaticky uvazujem podla seba, ze 1 rok je +- 10tkm), takze aj ked ma auto nabehane iba 30tkm, ale ma 6 rokov, vyfuk sa mu pomaly uberie do vecnych lovist.

Napsal: sob úno 23, 2008 12:26
od alvin
Už sa tiež opakujem,ale ono rozhodujú ani nie tak kilomtre ,ale skôr roky a hlavne to,ako sa voz používa,teda keď dominujú zimné jazdy na jrátke trasy,výfuk po tých cca 5 rokoch začne odchádzať a nielen u matejov.Uvediem 2 príklady z vlastnej skusenosti. Na IBIZe ktorá takmer denne poúžíval,kúpena v júni (červnu) 1996,odhrdzavel výfuk predsne 23.2,2001,po 51.000km,kým na Š120,kde boli výfuky povestné nizkou životnosťou,ale v zime sa takmer nejazdilo,bol inak neudržovaný a neoriginálny výfuk,slovenskej výroby ešte dobrý po takmer 7 rokoch,kým predošlý odišiel po 3 rokoch a nejakých 19 000 km,ibaže voz sa celoročne používal.,takmer denne a to šlo o originál český výrobok,ktorý bol považovaný za najkvalitnejší.Inak tie slovenské (myslím,že to vyrába TEST (alebo ktovie ako sa teraz tá následnicka firma volá) v Dun. Strede a tí majú už vyše 20 ročnú tradíciu vo výrobe výfukov,majú trošku iný,nie tak pekný zvuk,ako tie originály,ale zas o čosi dlhšie vydržia.