Stránka 2 z 2
Napsal: stř led 23, 2008 07:49
od Tomáš
O nabíjecích proudech a době nabíjení se dohadovat nebudu , zase tak přesně to nevím , ale moje nabíječka si sama snižuje PROUD nabíjení podle stavu dobití baterie , NAPĚTÍ je konstantní !
A Matiz má baterku takzvanou kalciovku ......
Napsal: stř led 23, 2008 12:11
od phalanx
Ten delkor je klasicky bezudrzbovy oloveny akumulator ...
Rozdiel
:
Oloveny akumulator:
http://www.autobaterie.net/exide-excell/
Gelovy akumulator:
http://www.autobaterie.net/exide-maxxima/
To kalcium znaci len to ze su olovene elektrody upravene vapnikom
Napsal: čtv led 24, 2008 22:04
od Robert Znojmo
Koukám koukám a musím přispět.
Takže vážení mám motocykl a v něm novou gelovou baterii,při koupi mi poradili toto.převedu to na autobaterii.40Ah akumulátor nabíjet max 4A po dobu max 10Hodin.lepší je nabíjet 2A po dobu 20Hod.Nepřesáhnout nabíjecí proud by měl být maximálně desetina kapacity.max napětí14,2V,při přebíjení hrozí že se akumulátor nafoukne a zničí.
Napsal: čtv led 24, 2008 22:35
od Richard
Robert Znojmo píše:Koukám koukám a musím přispět.
Takže vážení mám motocykl a v něm novou gelovou baterii,při koupi mi poradili toto.převedu to na autobaterii.40Ah akumulátor nabíjet max 4A po dobu max 10Hodin.lepší je nabíjet 2A po dobu 20Hod.Nepřesáhnout nabíjecí proud by měl být maximálně desetina kapacity.max napětí14,2V,při přebíjení hrozí že se akumulátor nafoukne a zničí.
Jasně Roberte, v motorkách se občas používají gelové baterie z důvodu váhy výkonu a možnosti umístění třeba naležato. Jde o to, že v motorce, kde máš gelovou baterku z výroby jako standart můžeš použít při výměně jak gelovou tak i normální (bezúdržbovou -plně uzavřenou) , ale tam kde je standartní obyčejná nemůžeš dát gelovku právě kvůli přebíjení při dlouhé jízdě bys gelovku zničil.
Re: gélová baterka
Napsal: stř dub 15, 2009 12:22
od alvin
jáááj,zas sa mi ničo dnes,podarilo,dofrasa aj s denným svietením
,čakal som na svoju polovičku pred jej robotou,rádio pustené,slniečko,pohodička,akurát,keď otvorila dvere ozvalo sa pípanie,tak som okamžite zhasol svetlá,ale už bolo neskoro
,Štartér len cvakol,čas tlačil,tak som sa musel rúhať voči "desatoru" ainá pomoc nebola,len roztlačiť matizka opatrne dolu briežkom na 3-ku a dúfať že katalyzátor prežil. na opli to tiež jeden takýto núdzový tak prežil,varví sa obecne že katalyzátory sú čiastočne blbuvzdorné,akurát totálne vražedný ťah,je vypnúť motor pri jazde z kopca po pár 100 metroch,naštartovať zaradením prev.stupňa a zas zabiják ne rozvod remeň je skúšať roztláčať na nižší ako 3. prev stupeň.
Majiteľ jedne autoškoly mi bol vravel,že už boli nútení párkrát dokonca rozťahovať autá s katalyzátorom,no ale zas vravím,že netreba pokúšať osu,1000x sa nemusí nič stať,ale 1001. raz môže
Vkaždom prípade budem mať trochu malú dušičku v júni na STK
Re: gélová baterka
Napsal: stř dub 15, 2009 12:37
od Rado77
A preco myslis ze by katalyzator neprezil? Ved ked je motor OFF a auto sa hybe so zaradenou rychlostou tak vstreky nedavaju benzin nie? A az ked sa snazis nastartovat, vtedy tam nalozia... Ale aj keby to nestartlo a benzin sa nespali, tak ho tam nieje rozpraseneho so vzduchom tolko, ze by to nejako vaznejsie zapatlalo katalyzator nie?
Ved ja som chodil aspon pol roka s tym, ze mi auto blblo a preskakovali iskry cez VN kable na kostru, a na EK som mal ukazkove hodnoty ako nove auto (po cca 9 rokoch prevadzky !)
Re: gélová baterka
Napsal: stř dub 15, 2009 13:00
od alvin
Všeobecne sa nedoporučuje štartovať roztláčaním vozy katalyzátorom,akože teoreticky by sa nemnalo nič stať,ak sú ventily zapaľovanie dobre nastavené a auto stálo pár minút takých 10,rozhodne som to nerobil rád,ale inak sa nedalo,experti radia,že pri tých nepavidelných zážhoch by mohla sa čast zmesi dostať do výfuku,malá pravdepodobnosť,ale predsa,ale teraz ten motor pekne pekne naskočil na tú troječku,bez cukania a otrasov.
Na Ibize sa mi zas 2x pred STK stalo,že po umytí motora mi naskočil len na 3 valce,4. sa pridal až po chvíľke,aj som tŕpol ako dopadnem,ale technik ma odzbrojil,že hodnoty exhalátov sú takmer nemerateľné
Taktiež už bratovi aj na Ibize,aj na oboch Astrách sa podarilo minúť benzín do poslednej kvpky v nádrži,aj predtým varujú v každej literatúre a katalyzátor prežil.
Re: gélová baterka
Napsal: stř dub 15, 2009 21:41
od Rado77
A na Megane to mam tak ze cievka je napichnuta priamo na sviecke, a ked by bol problem so spalovanim vo valci, RJ vstrekovania cely valec odstavi - ako vstrek, tak aj iskru. To ale funguje len v pripade, ze cievka al. sviecka odide nadobro. Ak vynecha len obcas,RJ to nedetekuje. V kazdom pripade za ten jeden - dva "rozcuchane" starty tej zmesi nebude tolko, ze by to nejako zasvinilo kat predpokladam
Re: gélová baterka
Napsal: sob dub 18, 2009 20:00
od alvin
Tak som dal práve nabíjať tú moju,v stedu vyšťavenú a len zdrojovou sústavou matízka dobitú baterku na nabíjačku,najprv na pár minutiek naskočilo nabíjanie prúdom 3A,pototom sa to automticky preplo na 1A. Jedná sa o originál batériu zn DELKOR 12V35Ah,s uzavretým vrchom,pri potarení v nej niečo ločká,t.j je to klasika,ale myslím si,že asi do nej netreba tým pádom nič dolievať jedná sa o tú "aubsolut wartngfrei" teda tú total bezúdržbovku,aspoň podľa môjho mienenia,kto máte skúsenosti s baterkami tohto typu,opravte ma.
Ide o tzv.vápnikovú batériu ,typ 55 RC, a poraďte,kto máte skusenosti,či sa dá napr,ten vrchný kryt nad centrál,odplynovačom jemne vypáčiť šrobovákom a tak doliať destila,alebo naopak nesmie sa do toho babrať,mal som takú voľakekedy Zn. FIAMM a tam sa d odňať ten kryt,ale to bola klasika,elektrolytová,navyše odišala 18 dní po skončení záruky
a kto by zháňal náhodou novú do Matízka,to som objavil tu Zn.Akuma
http://www.nauto.sk/e-shop/baterie/akum ... -ah-b19jx/