Stránka 2 z 4

Napsal: pát led 04, 2008 11:33
od Ondras
Je to výhřev klapky. Nikdy jsem pořádně nezjistil k čemu to má vlastně být. Četl jsem spíš domněnky o tom,že je to proto, aby klapka nezamrzla v zimě (imho blbost), nebo, že příliš studený vzduch v sání není žádoucí (nebyl žádoucí u karbeců a jednobodů). U MPI jako je třeba Matiz platí čím studenější, tím lepší.

Ten výhřev se běžně odpojuje (přemosťuje trubičkou) v rámci úprav motoru. Viděl jsem někde grafy z brzdy, kdy to člověk zkoušel na Integře a rozdíl byl měřitelný.

Napsal: pon led 28, 2008 22:36
od sepo
Zdravim.Ten moj Matizek tiez cim je vecia zima tym menej kuri ale robi to odvtedy ako som menil kvapalinu v chladici.Vyzera ze sa ozvali niekolkorocne nanosi vodneho kamena lebo v kureni počujem ako voda niekedy len tak cvrlika a nakolko idu do kurenia tenke hadicky tak to tam bude cele zanesene len k radiatoru je neskutocne "super" pristup takze kym neprestane kurit na neunosnu mieru tak sa tžoho isto chytat nebudem :lol: :lol: :lol:

Napsal: úte led 29, 2008 07:56
od alvin
existujú prípravky na rozpúšťanie usadenín vodného kameňa v chlad sústave,mne to na Š120 fantasticky pomohlo,už sa mi to v lete nestíhalo chladiť,stálo to 203 Sk,po aplikácii bol 2-3 pokoj (do ďalšej výmeny kvapaliny,bez toho,že by bolo treba čokoľvek rozoberať.Len je to výhodne aplikovať pred,resp.po zime,lebo treba vypustiť celý obsah chladiacej sústavy,potom sa ,podľa návodu,naleje ten prípravok (ja som mal francúzsky,ale už si nepamätám,ako sa volal),doplní sa to čistou vodou,resp.destilkou,potom treba tak prejsť 50 km,(presne v návode jednotlivých prípravkov,tie postupy sa môžu mierne odlišovať) vypustiť prepláchnuť a môže tam ísť normálna nemrznúcka. U mňa bol vtedy efekt zjavný,po tých 50 km,keď som vypúšťal,pôvodne úplne čistu vodu,bol obsah chlad.sústavy úplne hnedý,a chladenie sa o 100% zlepšilo.

Napsal: úte led 29, 2008 08:49
od sepo
ja som použil aj pripravok na odstranenie kamena nepomohlo.Asi je tam toho vela usadeneho.Robil som to až dva krat zakaždym vytiekol riadny sajrajt ale viac to neodporučali robit takže ostava len vymena radiatora.

Napsal: úte led 29, 2008 09:08
od Rado77
Celkovo sa moc neodporuca pridavat rozne sajrajty na precistenie chlad. sustavy, lebo sa moze stat, ze povodne usadeniny v skarach sa vyplavia a zacne napr. niekde kvap. tiect. Samotne nemrzky maju dnes v sebe latky, zabranujuce usadeninam (aj ked neviem, do akej miery to pomaha). Ja by som robil preplach iba vodou.

Co sa tyka toho cvrlikaveho zvuku - mne sa to deje, ked sa motor zohrieva a zacina sa otvarat termostat. Vtedy pocujem cvrcky tak na 30 sekund az minutu a potom to stichne.

Napsal: úte led 29, 2008 11:07
od JRD McLAREN
sepo píše:Zdravim.Ten moj Matizek tiez cim je vecia zima tym menej kuri ale robi to odvtedy ako som menil kvapalinu v chladici.Vyzera ze sa ozvali niekolkorocne nanosi vodneho kamena lebo v kureni počujem ako voda niekedy len tak cvrlika a nakolko idu do kurenia tenke hadicky tak to tam bude cele zanesene len k radiatoru je neskutocne "super" pristup takze kym neprestane kurit na neunosnu mieru tak sa tžoho isto chytat nebudem :lol: :lol: :lol:
..MASH TO ZLE ODVZDUSNENE..

Napsal: úte led 29, 2008 11:49
od Robert
Nalij tam ocet, pár km pojezdi, aby se to zahřálo a topilo... pak zastavit, vypustit, propláchnout a nalít novou nemrzku a je klid ;) Odzkoušeno

Napsal: úte led 29, 2008 15:11
od sepo
JRD da sa to odvzdusnit inaksie ako otvorenim zatky na nadrzke chladiacej kvapaliny???
Robert no este vyskusam ten ocot uvidime snad to pomoze
Rado77 vodou si nepomozes chcel som to tlakom dostat vonka z radiatora nepusti ta termostat

Napsal: úte led 29, 2008 15:29
od Rado77
Cez radiator ide voda stale, termostat otvara chladiaci okruh aj cez predny chladic. Ked tam nalejes horucu, tak no problem. Ten ocot....ono to funguje predpokladam, ale neviem ci to po castejsych procedurach nezacne zrat tesnenia. Odvzdusnovak to nikde nema, iba expanzku.

Napsal: úte led 29, 2008 16:12
od Hynek
To Ondras: Ten ohřev tam opravdu není pro parádu! Pan Bernoulli pozoroval proudící vzduch v trubici a přišel na zajímavou věc.Zjistil, že když proudí vzduch trubicí, která je zúžená, tak v široké části se zvyšuje tlak a snižuje rychlost, kdežto v zúžené části se tlak snižuje, ale zvyšuje se rychlost proudění. Spolu se statickým tlakem , který je okolo nás, se tento děj dá vyjádřit vzorcem: p1+q1=p2+q2=konst. Je jedno, zda se pohybuje trubice , nebo vzduch.
Venturiho trubice,což je trubice,která je široká, zužuje se a opět se rozšiřuje je vlastně také "klapka" o které je řeč a "funguje" tu Bernoulliho zákon.. Lednička a mraznička pracují na principu , že chladící medium se stlačí,urychlí a rychle "rozepne" a tím se prudce ochladí.
Přesně proces, který probíhá v klapce. Za určitých podmínek a při nízkém rosném bodu , může neohřívaná klapka nebo karbec až zamrznout , ucpat se jinovatkou a ledem.. To se běžně stává na letadlech, kde je ohřev sání pístových motorů nařízen předpisy. I z automobilového karburátoru jsem v červnu vyndával za "příznivých" podmínek ledovou tříšť. ;) :roll: ;)Obrázek

Napsal: úte led 29, 2008 17:25
od sepo
Rado77 tak aj tlak vody potom nepomohol ked to nejde cez termostat.No myslim ze asi este skusim ocot aj ked hrozi rozpad tesnenia je to jednoduchsie ako vybratie radiatora :? :? :? :?

Napsal: úte led 29, 2008 17:39
od Hynek
Ivoš píše:Koneckonců to žádný auto nemá rádo, ale když se musí rychle vystartovat, tak se nedá nic dělat...ale aspoň chvilku by se to protočit mělo...jo a co tu máte s tím kouřením Matízka? Já jsem ještě neviděl žádný auto kouřit, natož Matízka :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ivoši! Nepovídej, že jsi neviděl kouřit auto! Wartburg, Trabant,Ifa,MB 1000 atd.atd. :D :D :D Ty hulej jak cigoš za pařezem!

Napsal: úte led 29, 2008 17:53
od JRD McLAREN
no ..
vylez prednymi kolesami na obrubnik..
zapni "aby to kurilo"...
otvor nadobku.. dolej uuplne doplna..
pridaj tomu do otacok..
sem tam pomackaj hadicu..

posledne dva niekolko krat opakuj..

..napr..

Napsal: úte led 29, 2008 18:03
od Rado77
Sepo, ale predstav si, ze to zacne rozozierat tesnenie hlavy napr...tiez neni sranda. Ale ked Robo pise, ze to robi octom a ok, tak skus. Mna ocot tiez napadol, ved ked sa pekne odkameni rychlovarna konvica... Ale zase v kupelni mam take "specialne" kruhove umyvadlo, ktore je z nerez plechu. Odtok je prichyteny samozrejme gumovym tesnenim. Okolo odtoku sa mi casom ale spravil taky kruzok usadenin, lebo trocha vody sa tam stale drzi. Chcel som sa toho bieleho kruzku zbavit, tak som odtok upchal a nalial prevareny ocot. Hned som videl, ako z tej vapenatej usadeniny idu bublinky do octu. Hovorim si super, po cca pol hodine som to vypustil. Umyvadlo krasa ako nove, ale ohlodalo to kusok z toho gumoveho tesnenia. Jednalo sa ale o neriedeny ocot.

Napsal: stř led 30, 2008 10:55
od alvin
JRD McLAREN píše:no ..
vylez prednymi kolesami na obrubnik..
zapni "aby to kurilo"...
otvor nadobku.. dolej uuplne doplna..
pridaj tomu do otacok..
sem tam pomackaj hadicu..

posledne dva niekolko krat opakuj..

..napr..
presne tak,ja som ani nemačkal hadice,len trochu potúroval motor,(so zatvorenou nádržkou), po otvorení to len zapufkalo ako brzdy na Karose,a klesla hladina v nádržke o 2cm .po skusenostiach so škíodovkami som to odvzdušnil na 3x, a je pokoj.