Stránka 2 z 2

Napsal: stř led 09, 2008 23:00
od Richard
Prosím bastlíře aby přestali uvažovat o "el. turbu" je to nesmysl. Vrcholem je zveřejnění http://www.sanyodenki.co.jp/news/2007/2 ... 120GV.html
tohoto ventilátoru, který má příkon 36 watů :!: :!: :!: :!: :!: :!:
V zásadě u spalovacího motoru platí asi toto: 1/3 energie z paliva se přemění v mechanickou práci, 1/3 se vychladí chladičem, olejem a vzduchem a 1/3 odejde výfukem. Proto když má na brzdě motor cca 50kw zhruba stejnou energii mají i výfukové plyny. No a stačí jen porovnat 50Kw k dispozici a 36W ventilátor. :roll: :roll: :roll: Běžte radši někam do přírody a nebo do hospody a nezkoušejte vymýšlet "perpetum debile" Věřte, že kdyby to bylo tak snadné jak zde někteří myslí, určitě by všechna auta měla "el. turbo" už z výroby :roll: :roll: :roll: :roll:

Napsal: stř led 09, 2008 23:19
od Hynek
:roll: No máš můj stoprocentní souhlas! Na tento příklad stačí i malá násobilka. Perpetum nemůže pracovat i kdyby chtělo! :roll: :roll: ;)

Napsal: stř led 09, 2008 23:21
od ferino28
Peha: Urcite to ma nieco do seba, ved je to rotacny kompresor.

Napsal: stř led 09, 2008 23:45
od Hynek
Tak vážení , vážně.
Zadal jsem ve výzkumném ústavu letectva kamarádům úkol. Dostali parametry motoru Nexie, 16V, 1500cm , s úkolem určit parametry elektrického turba.

Výsledek: 1. Příkon el.motoru 2 430 W pro základní splněnou podmínku práce s přeplněním motoru!!!!! Pro dlouhodobý chod by se předpokládal příkon s rezervou asi 22%.

Otáčky, typy šneků a vrtulek v různých kombinacích schopných vytvořit požadovaný tlak neuvádím.

A teď se jen zeptám, jaký má výkon váš alternátor v autě ?

Závěr:Systém a styl stávající kontroly a řízení chodu motoru, n e u m o ž ň u j e turbodmychadlo použít, bez závažných úprav kontrolního systému, vymykajících se amaterským možnostem.

Napsal: čtv led 10, 2008 00:30
od ferino28
Richard a Hynek: Ja som pisal, ze ten ventilator pretlaci asi 6300 l min. s pretlakom 0.36 at ! Nie som tech. ing aby som vedel prepocitat kolko energie je potrebne na takuto cinnost (klobuk dole ak vy to dokazete) , takze neviem ci postaci ten prikon toho ventilatora 36 W aby to zvladol, ale jedno viem, a to, ze to bolo takto zverejnene a zrejma to robia ludia ktori tomu fakt rozumia a nedovolili by si pisat nejake blbosti. Taktiez to nemienim kupit a dat do auta. Tiez som napisal, ze je to len taka uvaha (myslel som tym, ze raz sa mozno dockame niecoho schopneho aj v automobilizme). A este taka otazka pre vas, ked viete pocitat - aky vykon by musel mat motor, aby sa nan mohol dat napr. kompresor ktory mu prida na vykone dajme tomu o 40 hp? Ked nebudem uvazovat o este vacsom prikone koli stratam ktore tam vzniknu toho kompresora, tak si stale nedokazem predstavit ako sa kladkami a klinovym remenom dokaze preniest vykon 40 hp. To same plati pri turbine. Tie rozmery by museli byt uplne inde ak by to bolo len o rekurperacii energie z vyfukoveho potrubia do sacieho. Napisali ste to tak sprosto, ze podla vas sa odobrata energia s vyfukoveho potrubia = zvacsenie vykonu motora a ak to tak neni tak potom to je podla vas perpetum mobile (podla niekoho debile). Tak na co by tam to turbo (kompresor) vlastne bol???Takze skuste nad tym porozmyslat, a mozno pridete na to, ze to neni o odobratej a dodanej energii, ale o vacsom vyuziti potencialu, ktory tym preplnenim vznikne. A nabuduce si poriadne precitajte prispevky skor ako zacnete do niekoho zbytocne rypat a zosmiesnovat sa vlastnymi nezmyslami.

Napsal: čtv led 10, 2008 00:36
od ferino28
Hynek píše:Tak vážení , vážně.
Zadal jsem ve výzkumném ústavu letectva kamarádům úkol. Dostali parametry motoru Nexie, 16V, 1500cm , s úkolem určit parametry elektrického turba.

Výsledek: 1. Příkon el.motoru 2 430 W pro základní splněnou podmínku práce s přeplněním motoru!!!!! Pro dlouhodobý chod by se předpokládal příkon s rezervou asi 22%.

Otáčky, typy šneků a vrtulek v různých kombinacích schopných vytvořit požadovaný tlak neuvádím.

A teď se jen zeptám, jaký má výkon váš alternátor v autě ?

Závěr:Systém a styl stávající kontroly a řízení chodu motoru, n e u m o ž ň u j e turbodmychadlo použít, bez závažných úprav kontrolního systému, vymykajících se amaterským možnostem.
Hynek, ale ak by stacil prikon 2430 W a vykon by isiel hore napr o 10 KW, tak by to podla tvojho predchodzieho vyjadrenia muselo byt to perpetum!

Napsal: čtv led 10, 2008 12:06
od Richard
Každý se může mýlit, je potřeba jen toto přiznat a zbytečně se necítit ukřivděný, jako např. Ferino28.
Tak asi takhle: jím propagovaný ventilátor prožene sice 6300 l vzduchu/min. ale s tlakem 360 Pa tedy 360 Pascalů :!: ale to v žádném případě není 0,36 atm tedy 0,36atmosféry. Jednoduchým pohledem do tabulek zjistíte, že se 1 atmosféra rovná přibližně 100 Kilopascalum :!: :roll: :!: to znamená, že tlak vyvinutý nabízeným ventilátrem je uváděn v Pascalech tedy v jednotkách 1000x menších, tedy je skoro žádný :!: :!: :roll:
Turbo nevyužívá energii odcházející bez užitku výfukem k fyzickému zvýšení výkonu motoru, ale k pohonu turbokompresoru, který hrubou silou do motoru nacpe víc vzduchu, čímž umožní dodat více paliva a tím zvýší výkon, ale i spotřebu. Motor např. zde uváděné Nexie se pro přeplňování moc nehodí, protože má vysoký kompresní poměr (myslím 9-10) a to je pro turbo moc, motor je daleko více namáhán a prudce se snižuje životnost. Seriově oturbené benzíny mají tento poměr tak 7-8.
Dál už se nebudu k celé věci vyjadřovat, je to zbytečné.
Samozřejmě si každý může dělat, co se mu zalíbí a klidně si i ucpat sání ventilátory Sanyo dle libosti :!: :!: :lol: :lol: :lol: Je to jen a jen jeho problém :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv led 10, 2008 12:16
od Kessler
Podle mě jsou veškeré úvahy o dodatečném přeplňování Nexie zbytečné...jednak kvůli příliš vysokému kompresnímu poměru, jak už psal Richard...to znamená, že po pár tisících km se zbortí pístní kroužky případně klikovka vyletí z ložisek...a hlavně řídící jednotka nebude vědět co má s tím přebytečným vzduchem dělat...musela by se na kompletně přeprogramovat a to by vyšlo sakra draho...

Napsal: čtv led 10, 2008 16:11
od Rumcajz
JRD McLAREN píše:..no ..za prve...
nepise sa "bi" ale "by"..

za druhe..
uz som to spominal, ..
.
.
.
.
... noooo... po prvé ..
nepíše sa "za prve" ale "po prve" ..

:) :)

turbo

Napsal: čtv led 10, 2008 18:19
od Serpico
...no já se pokusím přidat něco reálného Renault z motoru 1 150 ccm dostává 100 HP no pochopitelně s přeplňováním tedy s turbem krouťák myslím přes 200 no a s přijatelnou spotřebou kombinace 6,5 litru...uveřejněno v jednom z posledních čísel SM...

Mějte se fajn

Napsal: čtv led 10, 2008 19:03
od JRD McLAREN
Rumcajz píše:
JRD McLAREN píše:..no ..za prve...
nepise sa "bi" ale "by"..

za druhe..
uz som to spominal, ..
.
.
.
.
... noooo... po prvé ..
nepíše sa "za prve" ale "po prve" ..

:) :)
...diik za opravu ... :mrgreen:

Napsal: čtv led 10, 2008 20:33
od Hynek
Debata o použití turba na Nexii se vymyká debatě pomocí článků na tomto fóru. Vystupuje stovky problémů,které se prostě nedají obejít a je to prostě bez obrovských a tedy nereálných úprav nemožné. Ten výkon 2,5 kw je nutný pouze pro zaregistrování změn v chodu motoru! Nezvyšuje výkon o 15 koní! Bohužel.

Napsal: čtv led 10, 2008 21:25
od SK
:shock: :roll: amen. :lol:

Napsal: pát led 11, 2008 06:48
od vaculcim
Uf, tak tohle bylo neco :lol: